Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juni 2018

Har bara gått upp 3-4 kg! Fast gick ned lite under illamåendet.

Min kropp och (höga) ämnesomsätting är en kopia av min mors. Hitills har min graviditet också varit en kopia av min mors första med mig. Hon gick inte upp så mycket med mig, men jag växte som jag skulle ändå.

Får se vad bm säger, har första kollen om två veckor.

Men skulle önskat att jag hade gått upp lite mer, så att jag slapp oron. Det enda som är viktigt nu är att bebisen får alt hon behöver av kalorier och vitaminer. Därför hade jag gärna gått upp lite mer, för att vara på den säkra sidan. Gå ner gravidkilona har man ju all tid i världen på att göra senare.

• Utvandraren2

Åh vad avundsjuk jag blir på er som sparkarna syns på/pappan kan känna. Vi har försökt och försökt, men han känner dem inte, trots att hon gjorde en riktig karatekick precis där han hade handen. :( Jaja, kommer väl tids nog. :)

Ett tips som funkar för mig om jag vill trigga aktivitet: göra några knipövningar. Oftast resultat direkt, annars efter ett par. Stackarn, säkert jätteirriterande...

• Utvandraren2
    Workingmom skrev 2018-03-03 22:40:57 följande:

Fick ett sammanbrott i afton.

10 minuter innan sambons vänner kommer över på middag låser jag in mig på toan och storgrinar.

Arg över att vi ska ha gäster ( när jag egentligen inte orkar ) men mest arg för att jag blivit så "fet" och inte har något att ha på mig som dessutom är skönt.

Magen må väl vara att den är stor, men mina lår känns som äckliga bläckfiskarmar med celluliter och åderbråck!! Varför är alla andra så vackert gravida och inte jag.

Jag ville bara krypa ner i mina mysbyxor och låsa in mig på mitt rum som ett tjurigt barn.

Det gjorde ju inte heller kvällen bättre då allt var kaos med mina barn. De slogs som aldrig förr och 8-åringen fick årets utbrott på sin storebror, vilket resulterade i att han hamnade på sitt rum. Han rev ut alla sina saker och smällde i dörren upprepade gånger.

Jag skämdes så hårt och ville bara att gästerna skulle åka hem så vi fick vara ifred i vårt pinsamma kaos.

Det enda jag tänkte var att de nog tyckte synd om deras kompis (min sambo) som gett sig in i det här kaoset med min knäppa okontrollerade familj.

För deras barn var ju hur lugna och försynta som helst..

Känsla idag.. Jag vill inte vara gravid, jag vill gömma mig under täcket och aldrig mer kliva upp

Äsch, vilken tokig kväll det verkar ha blivit! Dina barn kanske kände av ditt humör och det smittade av sig? Du är helt säkert jättefin, alla vi gravida är jättefina. Vi har fantastiska kroppar som producerar små mirakel.

Vad duktig du är som orkar ha gäster när du dessutom har barn! Jag hade satt upp en inte alltför omfattande att göra lista idag och hann bara halva, sen blev jag trött och hamnade i soffan. Och jag har inga barn än!
  • Utvandraren2

Har ju läst att ?alla? gravida troligen behöver järn, så knaprade mina multivitamintabletter+omega3 för gravida och trodde jag gjorde rätt. Bm sa igår att jag ska INTE äta tabletterna, har höga järnvärden och depåer.

Så kan det gå. Kan iallafall äta omega3 kapslarna, så helt bortkastade pengar var det ju inte. Äter ju nästan inte grönsaker längre, pga äckelkänsla sedan v6. Det gick helt fint sa bm. Äter mycket frukt och dricker väldigt mkt mjölk/fil så då räcker det.

• Utvandraren2

Haha, jag är inte så stressad, men sambon är stressad. Han har ett helt badrum att bygga, och har inte ens fått sätta upp gipsen än. Men han har byggt tre badrum innan, så han vet vad han gör. Han ska ta två veckors semester snart, så då kommer det att gå undan!

Jag längtar mest efter att det ska bli v34 nu, så att chansen är stor för att allt går bra även om hon måste ut. Och längtar efter att få se henne. Är så otroligt nyfiken på vem hon kommer vara lik!

• Utvandraren2

Min karl har ändrat sig märkbart de två senaste veckorna. Senast idag kom han plötsligt fram och höll om mig och ville klämma och känna på magen. Det är så tydligt att det börjat sjunka in för honom nu. Kan kanske vara för att min mage vuxit rejält de senaste veckorna + att han äntligen kände några sparkar häromdagen.

Någon annan som märkt av något sånt?

• Utvandraren2

[quote=78537552][quote-nick]Workingmom skrev 2018-03-10 07:46:48 följande:[/quote-nick]Sparkar ja. Men tyvärr inte spontant känt på magen på sistone..

Han var väldigt aktiv i allt i början, inköp av barnvagn, babyskydd, babyvakt och annat praktiskt. Men nu har han en dipp i sitt engagemang kan jag tycka.

Saknar att gemensamt ligga och känna på magen när han sparkar.

Däremot har han kommit med en massa konstiga namnförslag som jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till :-/[/

Jag har gjort alla inköp av babysaker själv då han är upptagen med badrumsbyggandet. Men han hade börjat se på vilken babycall vi ska ha.

Hans syster kom med ett namnförslag som jag fastnade för totalt. Jag gillar inga andra namn lika mycket, så har redan börjat kalla kulan vid namn ibland. Bara inte nya prinsessan blir att heta samma nu då! :)

• Utvandraren2
    Freya18 skrev 2018-03-09 13:40:10 följande:

Jag antar att det är helt normalt att det värker då och då. Lillen växer och ligamenten drar åt sig.

Jag hade spänd mage och det drog i magen hela förra veckan. Den här veckan har det släppt. Tror det går i omgångar.
  • Utvandraren2

Här är det fortfarande v25. I början av graviditeten var jag duktig och gick till jobbet. Sen blev det kallt och halt och jag skyller på att jag inte kommer i mina överdragsbyxor längre. Nu verkar rysskylan släppt sitt grepp (bor på västkusten i Norge) och jag tänkte börja gå igen.

Det tar mig ca 30 min att gå till jobbet om jag går jättesakta, det sa BM var superbra att göra. Bättre sent än aldrig! ;)

• Utvandraren2

Hej alla fina!

Någon mer som har svårt att sova? De tre senaste dagarna har jag vaknat ett oräkneligt antal gånger per natt. Får därför ingen djupsömn och är helt slut. Någon mer som känner igen sig?

Jag har en teori om att fröken i magen har varit extra livlig de senaste dagarna, iaf har kraften i sparkarna ökat. Tror att det är rörelserna som väcker mig.

Någon som har något tips för vad jag kan göra? Kan inte sjukskriva mig, men kan heller inte gå omkring som en zombie till bf. En sak när man är FL, men svårt att jobba när man är så trött att man mår illa och försöker undvika koffein...

Svar på tråden Bf juni 2018