Bf juni 2018
Nu har jag varit på födselsförberedande kurs! Vår kommun måste spara och erbjuder inga kurser, så tre BM på sjukhuset har tagit tag i saken och erbjuder kurs privat. Det var jätteintressant! Känner mig både taggad och undrar vad vi egentligen gett oss in på... ;)
I natt vaknade jag av att jag hade förvärkar. Klockade dem till 3-4 minuter emellan. Blev såklart jätteorolig att det var dags och kände att jag verkligen behövde göra nr två, något som är väldigt vanligt att man känner. Väckte sambon och berättade hur det låg till och att jag skulle testa att gå på toa för att se om det var det. Till saken hör att jag är förstoppad och hade ätit lite för mycket katrinplommon tidigare på kvällen, så hade en "magkänsla" (!) att det kunde vara det som var orsaken. Direkt efteråt slutade värkarna. Efter ca 20-30 minuter kom de tillbaka igen. Så jag tänkte att efter 10 st så ringer jag förlossningen. Men så somnade jag efter den fjärde...
Frågade BM på kursen om det idag, och de sa att det var troligtvis pga att jag behövde gå på toa pga vad jag ätit.
Så var helt slut när klockan ringde imorse! Min stackars sambo med, och han skulle åka til jobbet klockan 6! Han sa att snacka om att vakna med hjärtat i halsgropen när jag väckte honom i natt! <3