Bf juni 2018
Ett lång inlägg:
Fick bilder på sängen idag. Den hämtades av mina sf hos min svärsyster i påskas. När jag frågade om bäddmått idag svarade svärmor att de hade tänkt att måla om den (skavd), köpa ny madrass och sy överdrag. Dessutom virkar hon en babyfilt. Så skönt att slippa tänka på sängen och tillbehör! Det är samma säng som min sambo sov i. En oval vagga/korg med sänghimmel. Svärmor har tom kvar sängkläderna och spjälskyddet! <3
Tänk att ha sparat på det i över 30 år!
Bebisens rum är färdigt, men är just nu snickarbod då sambon bygger badrum bredvid. Måste bestämma tapeter snart, är bara grundmålad gips just nu. Ska beställa badrumsmöbler + barnrumsmöbler från IKEA snart. Har inte köpt blöjor eller sånt än, har ca tre månader kvar till bf, så jag inbillar mig att jag kommer att orka det i juni. Här i Norge går vi ju hem tre veckor innan vare sig vi vill eller inte. Känner att jag längtar dit. Får inte sova på nätterna då det buffas och sparkas och har börjat få lite foglossning. Sömnbristen är värst. Går bra om man är hemma, men hopplöst när man ska försöka vara alert på jobbet. Känner verkligen som att lysena är på men nästan ingen är hemma...