Inlägg från: Utvandraren2 |Visa alla inlägg
  • Utvandraren2

Bf juni 2018

Utvandraren2 skrev 2018-05-31 14:31:50 följande:

Nu har jag varit hos BM! Jag har räknat fel på dagar, är i 36+2 idag! Blodtrycket var jättebra, växtkurvan perfekt och hjärtljuden starka. Väldigt aktiv bebis sa hon. Men det bästa är att hon fäst sig rejält i bäckenet! Det var det jag misstänkte, eftersom jag plötsligt fick så mkt mer ont i bäckenet de senaste dagarna.
    Så skönt att veta!

Joo, och så har jag ju inte vägt mig sedan senaste BM-besök. Precis som jag misstänkt, så har vikten ökat en hel del. +13 kg nu! Äter som en häst, så det var förväntat.
  • Utvandraren2

Jag sov också ovanligt gott i natt. Somnade ca kl 2, och det var superkvavt så trodde jag aldrig skulle somna. Men vaknade kl 6 och var kissnödig. Slumrade till kl 8, sen blev jag klarvaken. DET var länge sen! Kanske är det för att jag oroat mig för om hon skulle fästa sig. Känns som en stor lättnad efter att ha varit hos BM igår.
    Matik, nu är det nog snart dags för dig! Så spännande! Snart är bebisarna här!

• Utvandraren2
    MaTik skrev 2018-06-02 09:12:08 följande:

Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)

Åå, lycka till! :D

Idag är det helt perfekt väder, varmt nog för shorts, men en sval bris. Jag sitter ute i skuggan och mölar jordgubbar. Har gått totalt bananas på jordgubbar! Tack för tips om bärsele/sjal. Hittade en begagnad Ergobabysjal jag ska hänta i eftermiddag. Ska packa väskan idag.
  • Utvandraren2
    MaTik skrev 2018-06-02 09:12:08 följande:

Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)

Åå, lycka till! :D

Idag är det helt perfekt väder, varmt nog för shorts, men en sval bris. Jag sitter ute i skuggan och mölar jordgubbar. Har gått totalt bananas på jordgubbar! Tack för tips om bärsele/sjal. Hittade en begagnad Ergobabysjal jag ska hänta i eftermiddag. Ska packa väskan idag.
  • Utvandraren2

När man känner att man måste kissa fyra gånger på en timme...och det faktiskt kommer en skvätt varje gång... o_O

• Utvandraren2

Fick en liten babyshower nyss! Hon jag överraskade i söndags kom plötsligt hit med sambo, muffins och presenter!!! :D Och öl till min sambo! xD

De tror båda att det blir före bf, då min mage är så långt ner. Den har verkligen sjunkit ned den senaste veckan. Jag vet inte vad jag ska tro. Jobbar två halvdagar till, sen ska jag stressa ned och ligga i soffan och peta mig i naveln (om jag haft någon!) Så hoppas hon håller sig i magen en vecka till åtminstone...

• Utvandraren2

Fick en liten babyshower nyss! Hon jag överraskade i söndags kom plötsligt hit med sambo, muffins och presenter!!! :D Och öl till min sambo! xD

De tror båda att det blir före bf, då min mage är så långt ner. Den har verkligen sjunkit ned den senaste veckan. Jag vet inte vad jag ska tro. Jobbar två halvdagar till, sen ska jag stressa ned och ligga i soffan och peta mig i naveln (om jag haft någon!) Så hoppas hon håller sig i magen en vecka till åtminstone...

• Utvandraren2

Haha, jag tror jag förstår vad ni menar med färdknäpp! Min karl fick veta om det på kursen. Han blev helt ställd och jag såg hur han tänkte och tänkte. Han har nog väldigt svårt att förmå sig att hjälpa till med det, men samtidigt vill han väldigt gärna att bebisen ska komma Innan bf+1 pga lagändring i föräldraledigheten från 1/7 här i Norge.

Samma som att den dagen jag sa att brösten börjat läcka, så slutade han ta på dem.

Stackarn, han tycker nog att allt är så konstigt!

• Utvandraren2

För barn födda från 1/7 får pappan 5 veckor mer pappakvot och de tas av de veckorna föräldrarna själva får fördela. I vårt fall leder det till ett lite större inkomstbortfall för oss. Men vi klarar oss, de finns de par där pappan inte kan ta ut sin kvot alls, de förlorar fem veckor helt.

Svar på tråden Bf juni 2018