• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • kindofnothing

Elvipe: om din bebis inte kommit än så hoppas jag verkligen att igångsättningen imorgon blir så smidig som den bara kan bli! Känner så med dig, så urbota tråkigt att gå över!

• Moorii
    kindofnothing skrev 2018-07-10 20:28:07 följande:

Ni som fött på Östra:

Vad sa de om stygnen? Visst försvinner de av sig själv? Efter hur lång tid?

När gör man hörselscreeningen? Får man kallelse till den?

Vart lite kaotiskt under förlossningen så fick aldrig infon o trots många dagar på sjukhuset tänkte jag inte på att fråga..

Med sonen då jag blev klippt så var det så de sa till mig, de försvinner av sig själv. Vet inte exakt hur lång tid det tar dock, tittade heller aldrig efter själv.

Hörselscreening glömde de med sonen, så efter nästan tre månader gjorde han sin, vilket inte var nån höjdare eftersom han var väldigt rörlig vid det laget.. Den här gången fick jag kallelse nästan direkt, vi ska dit på fredag. Har dock hört att det kan ta ett par veckor.
  • Moorii
    kindofnothing skrev 2018-07-10 20:30:01 följande:

Elvipe: om din bebis inte kommit än så hoppas jag verkligen att igångsättningen imorgon blir så smidig som den bara kan bli! Känner så med dig, så urbota tråkigt att gå över!

Kan inte annat än hålla med. Tänker på dig Elvipe! Om bebisen inte redan är här så är den det alldeles snart <3
  • nununu
    kindofnothing skrev 2018-07-10 20:28:07 följande:

Ni som fött på Östra:

Vad sa de om stygnen? Visst försvinner de av sig själv? Efter hur lång tid?

När gör man hörselscreeningen? Får man kallelse till den?

Vart lite kaotiskt under förlossningen så fick aldrig infon o trots många dagar på sjukhuset tänkte jag inte på att fråga..

Stygnen försvinner av sig själva, de är borta på 6-8 veckor har jag för mig att de sa men de kan också börja lossna tidigare.

Vi fick kallelse till hörsel screening veckan efter vi kom hem och tiden vi fick var bara några dagar senare!
  • kindofnothing

Tack för era snabba svar :) Då kanske kallelsen kmr nu i veckan för hörselscreening, annars får jag ta o ringa.

• Elvipe

Tusen tack för er omtanke! <3 Ja, idag kl 08 hade vi tid för vräkning men otroligt nog befinner vi oss redan på sjukan eftersom lillebror mirakulöst nog kände att det var dax att komma igår på sista chansen.

Vaknade natten till igår vid 03.45 av värkar, kl 05 började de komma regelbundet med 3 min mellanrum men fullt hanterbara. Pratade med fl två gånger varav andra gången bestämde vi att jag skulle komma in efter 7. Kom in 7.30 och visade sig att jag var öppen 6 nästan 7 cm och tappen helt utplånad. Vattnet gick spontant i hutlösa mängder i samband med undersökningen och fick börja med lustgas. Till sist blev det ohållbart så jag ville få EDA vid 8-9 cm precis

när det började bli "För sent" men narkosläkare kom och precis under tiden och när de precis var satt började jag få krystvärkar och 10.30 föddes vår kille blå och med navelsträngen 2 varv runt halsen. Precis när de skulle springa ut me honom så halvvägs började han skrika spontant så de kunde vända! Vi mår nu bra allihopa men blir kvar här minst en dag till. (Mest på grund av mig) som inte kan kissa.

• Moorii
    Elvipe skrev 2018-07-11 07:30:35 följande:

Tusen tack för er omtanke! <3 Ja, idag kl 08 hade vi tid för vräkning men otroligt nog befinner vi oss redan på sjukan eftersom lillebror mirakulöst nog kände att det var dax att komma igår på sista chansen.

Vaknade natten till igår vid 03.45 av värkar, kl 05 började de komma regelbundet med 3 min mellanrum men fullt hanterbara. Pratade med fl två gånger varav andra gången bestämde vi att jag skulle komma in efter 7. Kom in 7.30 och visade sig att jag var öppen 6 nästan 7 cm och tappen helt utplånad. Vattnet gick spontant i hutlösa mängder i samband med undersökningen och fick börja med lustgas. Till sist blev det ohållbart så jag ville få EDA vid 8-9 cm precis

när det började bli "För sent" men narkosläkare kom och precis under tiden och när de precis var satt började jag få krystvärkar och 10.30 föddes vår kille blå och med navelsträngen 2 varv runt halsen. Precis när de skulle springa ut me honom så halvvägs började han skrika spontant så de kunde vända! Vi mår nu bra allihopa men blir kvar här minst en dag till. (Mest på grund av mig) som inte kan kissa.

Men åååh, underbart!! Stort grattis till er lille pojke! <3 Läskigt med navelsträngen, men så skönt att han mår bra nu och att allt gick så bra till slut! Var nog gränsfall med epiduralen för mig med, men mig undersökte de inte innan den sattes (kanske var tur). Kanske skönt att få landa lite på BB ändå. Grattis igen och njut av er lilla bebis nu <3
  • kindofnothing

Tjohoo grattis, vad skönt att det gick bra trots navelsträngen. Och att det kom igång spontant :D
  • Bubbel85

Men grattis elvipe! Vad härligt att det hann starta spontant också. Så skönt att allt gick bra, vi är många i gruppen som tänkt på dig :)
  • Moorii

Om man får klaga liiite.. 29 grader, stekande sol, bastu i lägenheten. Liten bebis som alltid ska vara nära, klibbigt och svettigt.. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag längtar till hösten!! För något regn ser det inte ut att bli nån gång snart :(