• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-05 18:20:15 följande:

Åh äntligen!! Stort Grattis <3

Tack!! Värd all väntan <3
  • Elvipe
    Utvandraren2 skrev 2018-07-05 16:56:31 följande:

Ååå, grattis Moorii!!! Äntligen kom din prinsessa! :)

Nu är det bara Elvipe vi väntar på va?

Haha ja, är jag ensam kvar nu? Blev ingen junibebis av det här inte. Försöker förbereda mig psykiskt inför morgondagen och en eventuell(!) igångsättning. Bebis rör sig överallt i magen nu och det känns som att det måste vara världens största! Från djupt i bäcken till högt under revbenen. Ibland känns rörelserna nästan som små minivärkar som gör att jag typ glömmer andas. Hur ska det går för mig på en förlossning då liksom!
  • evve88
    Utvandraren2 skrev 2018-07-06 00:43:56 följande:

Äntligen!!!! :P

Hahahah de första jag åt med! :p
  • Moorii

Haha! Jag hade sett fram emot ett glas rosévin, men var både för trött och hade/har en jobbig huvudvärk så det får vänta.. Någon mer som fått huvudvärk? Det spränger verkligen och inga tabletter hjälper, börjar få panik :(

• Elvipe
    Moorii skrev 2018-07-06 03:08:53 följande:

Haha! Jag hade sett fram emot ett glas rosévin, men var både för trött och hade/har en jobbig huvudvärk så det får vänta.. Någon mer som fått huvudvärk? Det spränger verkligen och inga tabletter hjälper, börjar få panik :(

Kan det vara en effekt av EDA som kommer o efterhand? Vet att den kan orsaka huvudvärk.

Själv vaknade jag 05.30 o kan inte somna om. Är så nervös inför min koll idag och så ängslig inför allt att tårarna bränner. Trodde inte att jag skulle bli såhär. Men kroppen är bara obehaglig nu. Jag orkar/vill ingenting längre. Googlar gångsättning och bara överöses av negativa saker som fruktansvärda värkar, akuta kejsarsnitt osv. Är fullkomligt livrädd för ks. Har haft problem med panikångest tidigare och känner att jag aldrig skulle överleva ett vaket ks. Är numer livrädd för en vanlig förlossning också. Så kände jag inte när jag snällt gick och fantiserade om bf datumet +/- enstaka dagar.

Vill bara att det här ska vara över NU. Samtidigt vet jag inte om jag törs bli igångsatt eller om jag vill/måste våga fortsätta vänta. Har sån inre stress över att bebis måste komma innan onsdag då barnvakterna till sonen åker.
  • evve88
    Moorii skrev 2018-07-06 03:08:53 följande:

Jag låg med migränliknande sprängande huvudvärk på ena sidan i 5 dagar efter förlossningen :/ eller de kom ett par tre dagar efter. Jag tog också eda, undra om det kan bero på den?? Tabletter hjälpte mig inte heller :/ drick mängder med vatten om du inte redan gör det! Jag grät mig till sömns flera kvällar pga den förbannade huvudvärken. Håll ut!!!
  • evve88
    Elvipe skrev 2018-07-06 06:20:55 följande:

Kan det vara en effekt av EDA som kommer o efterhand? Vet att den kan orsaka huvudvärk.

Själv vaknade jag 05.30 o kan inte somna om. Är så nervös inför min koll idag och så ängslig inför allt att tårarna bränner. Trodde inte att jag skulle bli såhär. Men kroppen är bara obehaglig nu. Jag orkar/vill ingenting längre. Googlar gångsättning och bara överöses av negativa saker som fruktansvärda värkar, akuta kejsarsnitt osv. Är fullkomligt livrädd för ks. Har haft problem med panikångest tidigare och känner att jag aldrig skulle överleva ett vaket ks. Är numer livrädd för en vanlig förlossning också. Så kände jag inte när jag snällt gick och fantiserade om bf datumet +/- enstaka dagar.

Vill bara att det här ska vara över NU. Samtidigt vet jag inte om jag törs bli igångsatt eller om jag vill/måste våga fortsätta vänta. Har sån inre stress över att bebis måste komma innan onsdag då barnvakterna till sonen åker.

Vill bara säga att jag blivit igångsatt 2 ggr och inget av det slutade med akut snitt utan allt gick fint <3 tänk på att en igångsättning sker under kontrollerade former och du kan säkert hinna få bedövning om du vill. Behöver inte alls va pest och pina! Men tyvärr är det ju bara dom historierna man läser. Lycka till <3
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-07-06 06:20:55 följande:

Kanske kan vara det, hoppas inte det blir långvarigt..!

Jag förstår precis dina känslor, kände allt jobbigt man kan känna när jag var så långt över tiden med. Jag har ju också blivit igångsatt och trots att jag var helt omogen så gick det ändå bra, och nu är du dessutom omföderska, så det borde ju helt klart gå lättare då.

Jag tänker på dig idag, uppdatera om du orkar och vill. Håller tummarna allt vad jag har för att det blir så bra som möjligt för dig!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-07-06 08:48:21 följande:

Jag låg med migränliknande sprängande huvudvärk på ena sidan i 5 dagar efter förlossningen :/ eller de kom ett par tre dagar efter. Jag tog också eda, undra om det kan bero på den?? Tabletter hjälpte mig inte heller :/ drick mängder med vatten om du inte redan gör det! Jag grät mig till sömns flera kvällar pga den förbannade huvudvärken. Håll ut!!!

Uscha :( Ja, då är det bara att uthärda få helt enkelt! Hjälper ju inte med en bebis som vägrade låta mig sova inatt, hon skulle bara snutta, snutta och snutta. Till slut fick jag sova vid halv 6.. Får sova på dagarna när det går helt enkelt och dricka mängder med vatten så hoppas jag det ger sig!