• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • lilaemma

Lycklig! Måste bara få lägga in bilden här också! Extremt tidigt för att få 3+ äl+19 eller v4+5!!! Tror faktisk det kan bli en bäbis på riktigt den här gången!!!!

Har 3 barn och minst 10 tidiga mf/ kemiska graviditeter i bagaget. Missfallen har aldrig nått 3+ så nu hoppas jag verkligen! Det här kändes som att jag just fick veta att jag var gravid, trots att jag vetat i 12 dagar!

• appleandhoney
    caroline1986 skrev 2017-10-05 22:57:22 följande:

Jag lägger in er i fb gruppen så fort jag ser erat pm på Facebook. Är över 50 st nu super kul

Vad heter du så man kan skicka ett pm :)
  • FrökenFräken83

Hej allihop!

Är i vecka 6 o beräknad den 10 juni med vårt andra barn :) har inte riktigt sjunkit in än, blir kanske mer verkligt eftet besök hos bm, är inbokad om två veckor.

• AnnaPanna1984

Hej allihop!

Jag har plussade för några dagar sedan, är på BIM+1 idag. BF 14 juni.

Har ett MA i bagagen. Fostret dog i v. 6 men det upptäcktes inte förrän v. 8 och sen tog det ytterligare två veckor innan jag fick tabletter för att kroppen skulle stöta ut det (augusti i år). Väldigt psykisk jobbigt och är därför väääldigt nervös denna graviditeten. Förra graviditeten hade jag symptom som ömma bröst och molvärk redan innan BIM men den här gången känner jag absolut ingenting! Inte tröttare än vanligt, inte ont i brösten, inte andfådd och ingen molvärk. Borde jag oroa mig, för det gör jag...!? :(

• Millagrstrom
    AnnaPanna1984 skrev 2017-10-06 13:39:16 följande:

Hej allihop!

Har ett MA i bagagen. Fostret dog i v. 6 men det upptäcktes inte förrän v. 8 och sen tog det ytterligare två veckor innan jag fick tabletter för att kroppen skulle stöta ut det (augusti i år). Väldigt psykisk jobbigt och är därför väääldigt nervös denna graviditeten. Förra graviditeten hade jag symptom som ömma bröst och molvärk redan innan BIM men den här gången känner jag absolut ingenting! Inte tröttare än vanligt, inte ont i brösten, inte andfådd och ingen molvärk. Borde jag oroa mig, för det gör jag...!? :(

Hej jag plussade i söndags,har BIM imorgon.

Samma sak hände mig,precis som med dig.

Fick reda på när jag jag gjorde vul i v 8 att graviditeten avstannat i v 6. Jag valde att vänta ut det,ca 2-3 veckor efter beskedet kom blödningen. Det värsta jag har gjort i hela mitt liv! Vilken smärta!

Jag är precis som du lika rädd och orolig,känner efter hela tiden om symtomen finns där osv.

Ringde till studentgyn idag (Uppsala) och hon erbjöd mig en tid för vul om 1,5 v. Just för att stilla min oro lite.

Jag ville egentligen inte,men hon sa att det är bättre att veta än att gå ovetandes. Så ring till en bm och prata av dig och berätta din rädsla osv. D hjälper lite ialf. Prata med din kille/man om det. Min är jätte stöttande. Och framförallt, tänk positivt.

Var glad över graviditeten,försök att inte tänka så mkt.

Vet att det är svårt,precis lika för mig.

Tycker absolut inte att du ska oroa dig,alla graviditeter är olika när det gäller symtom etc.

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller,så finns det inte så mkt man kan göra tyvärr. Bara att se till att njuta nu och se vad som händer. Grattis till plusset (:
  • Finalinagävle
    AnnaPanna1984 skrev 2017-10-06 13:39:16 följande:

Hej allihop!

Hade oxå nyss ett missfall 1/9, nu är jag i vecka 6 och är så sjukt nervös och rädd, mår inte illa, lite ömma bröst, molande värk, men tycker värken känns som innan jag fick missfallet, vill inte få ett till missfall, vill bara sova mig igenom 15 veckor typ. Ska boka in tid för vul nästa vecka så kanske man blir lite mindre rädd, ska även till en kurator på tisdag.
  • appleandhoney
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-06 13:06:26 följande:

Hej allihop!

Är i vecka 6 o beräknad den 10 juni med vårt andra barn :) har inte riktigt sjunkit in än, blir kanske mer verkligt eftet besök hos bm, är inbokad om två veckor.

ah samma bf som jag, sa spannande 
  • Lindalängtar

Har ni några tips på hur man kan ?träna? in fasta rutiner hos sig själv...? Illamåendet har börjat ihop med kraftig växtvärk vilket jag ännu lätt lindrar med att äta dock är det just det som är lite svårt, missförstå mig rätt älskar mat o äter mer än gärna men när jag är hemma o pluggar har jag lite svårt att få till frukost-lunch mellanmål med bra tider emellan blir lätt att jag tänker att jag ska bara göra klart detta så är det lite kört o illamåendet hinner komma vilket gör det jobbigt att äta alls... Tänkte om ni har tips på hur jag får in en regelbundenhet i ätandet för att förebygga att må så dåligt som jag redan gör nattetid (kanske borde ha nåt att stoppa i mig när jag vaknar på nätterna ocks)

Samtidigt så orolig att något ska va fel även om jag såklart förstår att allt verkar helt normalt, inskrivning hos bm 23/10 ska bli skönt!

• Tilja
    Lindalängtar skrev 2017-10-06 14:29:09 följande:

Har ni några tips på hur man kan ?träna? in fasta rutiner hos sig själv...? Illamåendet har börjat ihop med kraftig växtvärk vilket jag ännu lätt lindrar med att äta dock är det just det som är lite svårt, missförstå mig rätt älskar mat o äter mer än gärna men när jag är hemma o pluggar har jag lite svårt att få till frukost-lunch mellanmål med bra tider emellan blir lätt att jag tänker att jag ska bara göra klart detta så är det lite kört o illamåendet hinner komma vilket gör det jobbigt att äta alls... Tänkte om ni har tips på hur jag får in en regelbundenhet i ätandet för att förebygga att må så dåligt som jag redan gör nattetid (kanske borde ha nåt att stoppa i mig när jag vaknar på nätterna ocks)

Samtidigt så orolig att något ska va fel även om jag såklart förstår att allt verkar helt normalt, inskrivning hos bm 23/10 ska bli skönt!

Jag har bara mått illa en morgon, sedan läste jag ett tips på nätet om att ha ett kexpaket bredvid sängen så att man kan äta ett kex innan man stiger upp på morgonen. Jag har märkt att för mig räcker det att göra det de gånger jag inte äter frukost det första jag gör efter att ha gått upp på morgonen.

Du kanske kan ha ett kexpaket bredvid dig när du pluggar och när du tänker "ska bara först..." så tar du ett kex sålänge, medan du fortsätter plugga, tills du har hunnit fixa annan mat. Eller så bara ställer du en klocka att ringa de tider du ska äta och när den ringer så är inga undanflykter tillåtna (du får tänka på att du inte vill börja må illa helt enkelt).
Svar på tråden Bf juni 2018