Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jag har precis varit på vul.
Alltså vilken hemsk upplevelse.
En gubbe som inte visste hur maskinen fungerade iprincip.
Han såg bara en fostersäck och gulekroppen.
Inget foster. Hade inte räknat med att se så mycket idag då det bara var kontroll av att graviditeten sitter rätt.
Men jag blir ju såklart orolig.
Nu vet ju jag att det spelar stor roll på maskinens ålder och läkarens kompetens när det gäller att se något foster så här tidigt. Enligt mina beräkningar är jag i v 5+6 idag. Men det kan ju diffa med några dagar.
Fostersäcken var ialf rund och fin, vilket den inte var när jag hade mitt ma i juli.
Då var fostersäcken oval och skrumpen som dom kallade det.
Fanns inget blod etc i livmodern så det är ju bra. Det hade jag förra gången.
Jag var så himla otrygg med läkaren som undersökte mig.
Kändes som om en student som undersökte mig,nästan som ett skämt.
Fostersäcken mätte han till 12,7mm ( vilket jag fick kolla upp själv i min journal när jag kom hem)
Och han sa att jag nog är i början på vecka 5. Skumt.
Ska ringa och boka tid hos min ordinarie gyn imorgon.
Ber till gudarna att jag slipper ett till mf eller ma.
Hakar på här då! :)
Plussade på 4 olika test imorse. 2+3 visade Clearblue testet
Är lite skraj men samtidigt lugn som en filbunke.
Hoppas att allt ska gå vägen, för mig och er alla i denna tråden :)
Klart inget ska vara lätt. MF igår i vecka 5+1. Började med rosa på pappret som blev rent rinnande rött blod. Fick det bekräftat igår kväll på gynakuten. Nya tag! Så glad jag har en fin och stark sambo som stöttar och hoppas det går lika fort igen <3
Någon som vet hur länge man ska vänta eller kan man försöka direkt igen?
Hej på er!
Idag har jag bim. Plussade för 4 dagar sen dock :)
Någon mer som har bf 27e juni?
Andra barnet, men vad pirrigt allt känns ändå :D
Hej!
Förra veckan kom det lite rött på pappret en gång sen inget bara lite bruna flytningar då och då, sen kom det rött på pappret i förrgår igen och sen inget mer än ljusbrunt då och då, tror ni jag behöver vara orolig? Har fått tid för VUL den 1 nov.
Vi är ju fortfarande ganska tidiga i graviditeten. ..men hur går ni andra det med symtom? Jag hade molvärk o lite konstigt smak i munnen förut men det är borta. Det enda som känns är ömma bröst. ..annars inga gravsymtom? Vet någon om det är normalt att de försvinner?
Vi är ju fortfarande ganska tidiga i graviditeten. ..men hur går ni andra det med symtom? Jag hade molvärk o lite konstigt smak i munnen förut men det är borta. Det enda som känns är ömma bröst. ..annars inga gravsymtom? Vet någon om det är normalt att de försvinner?
Jag är första gångare. ..när kontaktar man mödravården?
Tjoho! En till!!! :D
vi började försöka i augusti i år och riktiga försöket var i september. Jag var lite orolig då jag använde ägglossningstest och de visade negativt under hela perioden jag borde ha ägglossning. Jag har en mycket regelbunden mens. Förra veckan var jag hos en gynekolog för att jag ville kolla att allt (livmoder, äggstockar etc) såg bra ut och han sa att allt såg fint ut och att jag haft ägglossning.
Idag var mensen 5 dagar sen och vi testade nu på morgonen och jag är gravid!
Helt otroligt, jag är så glad. Det stod Gravid 2+3. Jag gissar att beräknad födsel är i juni någon gång.
Jag känner lite molnande värk i magen och känner mig trött.
Kul att vi är ett gäng!
Jag undrar om någon annan känner av restless legs? Det har kommit under den senaste veckan till mig med varierad kraft, aldrig så jag inte kan sova eller så, men tydliga myrkrypningar och ilningar i benen... ibland i låren och ner runt knäna och ibland i vaderna.
Jag är bara i vecka 4, så vääldigt tidigt - känns nästan för tidigt för sådan symptom. Men är det någon annan som känner igen det? Hade även lite ilningar i en tand som jag aldrig haft tidigare, kanske kan det hänga ihop?
Har heller aldrig varit så uppmärksam på min kropp som just nu, det spelar säkert in lite också :) Plötsligt handlar varenda liten känning om graviditeten.