• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • linnea12533
    AnnaPanna1984 skrev 2017-11-08 10:33:21 följande:

Hej Linnea12533. Jättetråkigt att höra om ditt ma. Jag vet hur tufft det är och vill försöka trösta dig lite.

Jag fick MA i somras. Fick veta det i v.8 men embryot hade stannat av redan på 5+4. Precis som du hade jag inga som helst gravidsymptom den gången. Jag fick sedan cytotectabletter i v.10 (efter flera vul) som jag tog den 8:e augusti. Läs inte på internet om tabletterna! Det gick jättebra och jag hade inte alls så ont som många skriver om. Så ta det bara lugnt! 

Förutom blödningen av tabletterna så gick det en mens och nu är vi gravida igen. Idag är vi på 8+5 så det kan gå fort att bli gravid igen. Jag tyckte det kändes som en evighet bort när jag va där du är. Men helt ärligt kan det inte gå mycket fortare än så. Försök ta det lugnt. Du är inte ensam! 

Jag beklagar verkligen ditt ma och önskar dig stort lycka till framöver, det kommer gå jättebra!

Tack <3 det värmer att höra att ni är fler som klarat er hela igenom det här.
  • MaTik

När tänker ni berätta på jobbet, alltså gå ut med det till alla (inte bara närmsta kollegorna)? Tänker främst på er som har ett skrivbordsjobb där det egentligen inte finns något behov av att berätta så tidigt. Vi kommer ha ett arbetsplatsmöte dager efter mitt kub, då är jag i vecka 13. Funderar på att berätta för alla då så att det är gjort, men samtidigt så känner jag att jag vill hålla på hemligheten lite, kanske till v 15. Eller är det sent?

• Jefare1
    Erica1985 skrev 2017-11-08 05:54:21 följande:

Ja det är smart att bo kvar nära skolan, jag jobbar fortfarande i Malmö och kan sakna det ibland, man älskar vårt hus!

Inte riktigt säker på bilen vecka, fick ma i augusti och mensen har krånglat sen dess.

Bm tror v 7 men den för inte jag helt, kan nog lika väl vara v 5. Blev vecka är du i?

Går in i vecka 9 imorgon enligt min egen räkning.

Ja vi längtar också till hus men det får komma

senare : )
  • Johanna1991

Har bf 20 juni ska nu ikväll börja med lergigan Comp för illamåendet ! Är helt slut pga det och har en 3 åring som tycker man är skit tradig :(

• Lojsj92
    MaTik skrev 2017-11-09 09:34:22 följande:

När tänker ni berätta på jobbet, alltså gå ut med det till alla (inte bara närmsta kollegorna)? Tänker främst på er som har ett skrivbordsjobb där det egentligen inte finns något behov av att berätta så tidigt. Vi kommer ha ett arbetsplatsmöte dager efter mitt kub, då är jag i vecka 13. Funderar på att berätta för alla då så att det är gjort, men samtidigt så känner jag att jag vill hålla på hemligheten lite, kanske till v 15. Eller är det sent?

Jag tänkte nog vänta med att berätta på jobbet minst till v 15 om det går att dölja till dess, med magen menar jag :)
  • Moorii
    MaTik skrev 2017-11-09 09:34:22 följande:

Min mage syns redan tydligt (7+3) då det är mitt andra barn och sen så är jag liten så det märks också tydligt därför.. Mina vanliga byxor slutade passa redan i vecka 6 och gravidbyxorna åkte på för en vecka sen. Som tur är har jag en del lite större kläder som döljer magen än så länge iallafall, förhoppningsvis räcker det till vecka 13, efter kub, då jag tänkte berätta för min chef och så. Eftersom jag jobbar som lärare så syns jag mycket, men jag hoppas jag slipper avslöja det innan dess!

V 15 är inte sent tycker jag! Jag har för mig att jag berättade i vecka 16 för de på mitt förra jobb, men hade nog kunnat vänta några veckor till då det var lättare att smyga med nåt sånt på det jobbet. Berätta när det känns ok för dig :)
  • zebra

Jag fick reda på att jag fått drömjobbet samma dag som jag fick reda på att jag väntar barn. Nu har jag avklarat första veckan på provanställningen. Vill inte förlora anställningen även om jag vet att de är i mkt behov av apotekare.

Vet inte när jag ska berätta för jobbet? Provanställningen är till maj. Är så fruktansvärt illamående att jag måste ta postafen varje morgon.

:)
  • felicia1

Jag är 25 år och har bf 4 juni och såg min lilla på vul i v 9+2. Har haft flera missfall innan och då har hjärtat slutat slå innan 6+4 alla gångerna. Nu är jag i v 10+6 och hoppas det ska gå vägen denna gång :) Känner tyvärr inga gravida eller föräldrar här omkring men det kanske är någon här inne som bor i närheten? Själv bor jag i nykvarn :) här kommer en bild på min fina böna

• Erica1985
    linnea12533 skrev 2017-11-08 07:02:00 följande:

Fick du ma i augusti i år? När tror du att du blev gravid sen igen? Måste gått rätt fort i så fall?

Söker bara lite tröst i att det kan gå fort igen. Fick precis bekräftat ma, och det är så kämpigt nu. Hoppas få tabletter imorgon för att avsluta det helt då jag ännu inte fått någon blödning.

Det stämmer, tog cytotec den 21 augusti och blev gravid i oktober igen så hyffsat snabbt ja. Så ja de kan gå snabbt, beklagar ditt. Man vet hur jobbigt det är, ge det tid och så försöker ni igen när du känner dig redo!! Styrkekram
  • MARlA

Hur mår ni allihop? Jag har börjat må så galet illa, hela dagarna men speciellt på morgonen. Är det lergigan comp man kan få mot illamående? Brukar det hjälpa? Känns lite läskigt att det är koffein i som man ju ska försöka begränsa intaget av :/ hur tänker ni?

Svar på tråden Bf juni 2018