• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Marian03
    bligravid123 skrev 2017-11-21 12:02:27 följande:

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Det verkar som att "spökveckorna" kan börja i vecka 9-10. Det menas nog att kroppen börjar anpassa sig efter hormoner osv och verkar vara vanligt om man googlar, vilket jag har gjort hela morgonen, var med lite orolig. Från att ha mått superkasst och känt mig väldigt gravid så börjar det faktiskt avta, men verkar som sagt rätt vanligt.
  • beme
    MaTik skrev 2017-11-21 11:31:01 följande:
    beme skrev 2017-11-21 09:50:27 följande:
    Men va kul och spännande(!) att kunna följa någon som ligger så nära en själv. :D Jag tycker fortfarande att det känns så himla overkligt, jag har typ inte berättat för någon än, haha, min pappa och en vän vet, men inga fler. ^^ Ska berätta för fler i familjen nu, men känns lite som att jag ljuger när jag inte fattar själv att jag är gravid, haha.

Häftigt! :) Jag har inte känt något sådär än, däremot känns det tydligt att någonting är där inne och tar plats i många rörelser jag gör och speciellt om jag lutar mig framåt när jag sitter ner. ^^

Hur gick det på KUB igår? :)
    KUB gick jättebra! Var lite orolig innan för att det inte skulle se bra ut, men fick lägsta sannolikhet, 1:20000. Vi började direkt med ultraljudet och jag fick en klick kall gele på magen. Bebisen låg tydligen väldigt bra till, så bm sa att det var ovanligt enkelt att se. Jag var ganska kissnödig och det var tydligen bra eftersom det tryckte upp livmodern lite. Hon började med att visa hela bebisen och pekade ut hjärtat som slog. Därefter mätte hon nackspalten ett par gånger ur lite olika vinklar. Sen gick hon igenom hela kroppen, pekade ut händer och fötter så att vi fick se att allt satt på plats, men visade även var min moderkaka satt och hur stor min sprängfyllda kissblåsa egentligen var (bra mycket större än barnet!). :) Var helt fantastiskt och overkligt att se när den sprattlade till. Därefter gick hon igenom bebisen från huvud till stjärt i "genomskärning", dvs vi fick se två hjärnhalvor, en magsäck som var full med fostervatten, aorta och navelsträng. Allt tog kanske tio minuter, men bm poängterade att min bebis var ovanligt snäll som visade upp sig, den där genomgången kan tydligen ta uppemot en timme om bebisen gömmer sig. Var väldigt bra kvalitet på bilderna, trodde inte att man skulle kunna se så tydligt i v 13.

Efter det fick vi flytta till hennes skrivbord där hon knappade in nackspalt och mina blodvärden på datorn, ställde lite frågor (rökning, vikt och diabetes) och ut kom en sannolikhetssiffra. Vi fick nytt beräknat datum 29/5 (den är alltså en dag större än tidigare uträkning) och fick med oss en bild hem. Svävar faktiskt lite på moln idag, var världens kick att få se den!

Jag har berättat för några nära vänner och min familj, men imorse berättade jag för en kollega också. Väntar nog ett tag till innan alla på jobbet får veta.

Åh va roligt att höra att besöket gick så bra! Och nu är du ju ikapp mig. ;) Skämt å sido, det är ingen tävling, men är så glad för din skull att allt såg bra ut! :)

Jag får snällt vänta till RUL v. 19 som hamnar mitt i mellandagarna, lär väl bli någon gång i början på januari istället skulle jag gissa, får se när jag får kallelsen. Hoppas tiden går fort dit!
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • MaTik
    beme skrev 2017-11-21 12:45:28 följande:
    Åh va roligt att höra att besöket gick så bra! Och nu är du ju ikapp mig. ;) Skämt å sido, det är ingen tävling, men är så glad för din skull att allt såg bra ut! :)

Jag får snällt vänta till RUL v. 19 som hamnar mitt i mellandagarna, lär väl bli någon gång i början på januari istället skulle jag gissa, får se när jag får kallelsen. Hoppas tiden går fort dit!
    Tack! :) Ser också fram emot RUL, tur att det händer roliga grejer som jul och nyår där emellan!
  • evve88
    bligravid123 skrev 2017-11-21 12:02:27 följande:

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Är i v 10+0 nu och mitt illamående var typ borta igår! har dessutom ont i ryggen så blev också super orolig och ledsen!! Hade missfall i somras och tänker bara på det. Men de kanske är så då att man vänjer sig vid hormonet.. med sonen mådde jag superilla till v 15 nämligen.. idag mådde ja lite illa igen men ja usch vad man nojjar. Var dock på ul för två vedkor sen och fick se den lilla men är ändå så orolig!
  • Lojsj92

Mina symptom börjar avta mer och mer, iallafall illamåendet! Väldigt skönt att slippa! :) Var på andra besöket hos bm idag och fick tid till RUL, inte förrän 15/1. Känns sååå långt bort men får hoppas tiden går fort! När har ni andra fått tid för RUL? :)

• Bubbel85
    Lojsj92 skrev 2017-11-21 20:13:43 följande:

Mina symptom börjar avta mer och mer, iallafall illamåendet! Väldigt skönt att slippa! :) Var på andra besöket hos bm idag och fick tid till RUL, inte förrän 15/1. Känns sååå långt bort men får hoppas tiden går fort! När har ni andra fått tid för RUL? :)

Vad är du i för vecka och ska du göra kub? Jag är i V.10+5 och har tid för kub 5 december. Antar att jag får tid för RUL efter det om allt ser ok ut. Känner fortfarande av illamåendet men det har blivit så otroligt mycket bättre, börjar se ljuset i tunneln igen faktiskt :)
  • Sofvid7
    caroline1986 skrev 2017-09-25 14:33:11 följande:

Hej på er!! Här är en till som plussat idag, bf 9 juni om det stämmer ???? har en ettåring sen innan. Är med i en fb grupp sen sonen blev nybakad och vi skriver fortfarande i den o är över 70 st, delar med oss om allt. Skulle ni vilja ha en sådan för oss bf juni 2018??

Får jag vara med i er grupp? :)

Sofie Vidéen-Sturk
  • Millagrstrom
    Lojsj92 skrev 2017-11-21 20:13:43 följande:

Jag har tid för rul 18/1 (:

Kub har jag den 1/12 längtar :)

Jag gick in i vecka 12 idag.
  • Lojsj92
    Bubbel85 skrev 2017-11-21 20:23:25 följande:

Vad är du i för vecka och ska du göra kub? Jag är i V.10+5 och har tid för kub 5 december. Antar att jag får tid för RUL efter det om allt ser ok ut. Känner fortfarande av illamåendet men det har blivit så otroligt mycket bättre, börjar se ljuset i tunneln igen faktiskt :)

Jag går in i vecka 12 imorgon :) Nej jag har inte tänkt göra kub, så nu händer inget förrän rul för mig. Då är du en vecka bak mig ungefär då :) Ja visst är det härligt att man ser en ände på det! Trodde aldrig att illamående kunde få en att bli så påverkad i hela vardagen, haha! Hoppas kub går bra och att du snart får tid för rul :)
  • Lojsj92
    Millagrstrom skrev 2017-11-21 20:30:38 följande:

Jag har tid för rul 18/1 (:

Kub har jag den 1/12 längtar :)

Jag gick in i vecka 12 idag.

Spännande! Då är vi nästan på lika långt gångna, jag går in i vecka 12 imorgon :) när har du bf?
Svar på tråden Bf juni 2018