• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Johanna1991

Jag började med lergigan comp för ett par dagar sen efter att ja mått så illa hela tiden. Dom funkar kanon bra på mig man mår lite illa men dom lindrar ju de ganska bra :) jag tar 2 om dagen och de hjälper mig mkt ! Jag kan inte dricka kaffe längre o har inte gjort de sen ja blev gravid så de med koffein tycker ja bara är skönt att man får i sig lite så man blir pigg.

• AnnaR84
    MARlA skrev 2017-11-12 18:04:53 följande:

Hur mår ni allihop? Jag har börjat må så galet illa, hela dagarna men speciellt på morgonen. Är det lergigan comp man kan få mot illamående? Brukar det hjälpa? Känns lite läskigt att det är koffein i som man ju ska försöka begränsa intaget av :/ hur tänker ni?

Äter lergigan comp 2-3 tabletter om dagen. Med tabletterna spyr jag endast morgon och kväll. Annars kräks jag hela dagen.

Kan inte dricka kaffe. 3 tabletter håller sig under Livsmedelsverkets rekommendationer avseende koffein.
  • MARlA
    AnnaR84 skrev 2017-11-13 13:21:00 följande:

Äter lergigan comp 2-3 tabletter om dagen. Med tabletterna spyr jag endast morgon och kväll. Annars kräks jag hela dagen.

Kan inte dricka kaffe. 3 tabletter håller sig under Livsmedelsverkets rekommendationer avseende koffein.

Fy vad hemskt att må så dåligt, jag har änsålänge bara legat på gränsen till att spy. Jag kan inte heller dricka kaffe, känns skönt o höra att koffeinhalten ligger under livsmedelsverkets rekommendation så att det är ok att äta dem utan risk. Tack för svar.
  • beme

Har senast dagarna känts som att en sytråd blivit trädd genom livmoderns övre kant och nu drar någon i sytråden mest hela tiden när jag står, går och ibland sitter. Lite stickande/dragande känsla bara på det stället, men det är inte trevligt. Någon som har koll på vad det beror på/haft lika dant?

I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra, v. 13 imorgon och illamåendet har minskat så det inte märks av varken ofta eller mycket (just idag iaf, haha!). Gäller bara att jag äter regelbundet nu så håller det sig bra faktiskt. :) Känner mig inte direkt trött heller, men ganska deppig vilket inte alls är kul. Har känt mig deppig till och från mest hela graviditeten såhär långt faktiskt, men det kan ju ändra sig får jag hoppas. :P

"Once you become fearless, life becomes limitless"
  • MaTik
    beme skrev 2017-11-14 18:22:19 följande:

Har senast dagarna känts som att en sytråd blivit trädd genom livmoderns övre kant och nu drar någon i sytråden mest hela tiden när jag står, går och ibland sitter. Lite stickande/dragande känsla bara på det stället, men det är inte trevligt. Någon som har koll på vad det beror på/haft lika dant?

I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra, v. 13 imorgon och illamåendet har minskat så det inte märks av varken ofta eller mycket (just idag iaf, haha!). Gäller bara att jag äter regelbundet nu så håller det sig bra faktiskt. :) Känner mig inte direkt trött heller, men ganska deppig vilket inte alls är kul. Har känt mig deppig till och från mest hela graviditeten såhär långt faktiskt, men det kan ju ändra sig får jag hoppas. :P

Har också den där sytråden, men den sitter lite åt sidan. :) Jag läste nånstans att det var ligament som sträcks ut, men vet inte om det stämmer. Tror inte det är nåt farligt iaf.

Jag är en dag efter dig, går in i v 13 imorgon. Mitt illamående har också slutat (hade bara pyttelite). Tröttheten är kvar, men har blivit lite bättre, i söndags kväll var jag vaken till kl 23! :) Däremot får jag ofta huvudvärk och ont i magen (vanliga magen alltså, inte livmodern).
  • hashtagstoltbonusmamma

Det här med kaffe alltså.

Jag älskar kaffe, kaffe är min drog.

Men nu under graviditeten har jag ju mått illa hela tiden (v 12 på söndag) och jag kan inte dricka kaffe för det smakar bara skit. Jag hade ju inte tänkt dricka 10 koppar om dagen, men om jag bara hade fått en liten morgon kaffe skulle jag bli lycklig. Det går väl över men ville bara gnälla lite!

Längtar till v 13 och hoppas illamåendet försvinner då. Mina ligament spökar också.

Någon som frusit mycket och vet om det går över efter vecka 12-13? Det är tortyr.

• beme
    MaTik skrev 2017-11-15 08:39:48 följande:

Har också den där sytråden, men den sitter lite åt sidan. :) Jag läste nånstans att det var ligament som sträcks ut, men vet inte om det stämmer. Tror inte det är nåt farligt iaf.

Jag är en dag efter dig, går in i v 13 imorgon. Mitt illamående har också slutat (hade bara pyttelite). Tröttheten är kvar, men har blivit lite bättre, i söndags kväll var jag vaken till kl 23! :) Däremot får jag ofta huvudvärk och ont i magen (vanliga magen alltså, inte livmodern).

Va kul att vi är så nära varandra! :) När har du BF? Jag har eg. 29 maj enligt barnmorskan, men jag tar för givet att det blir i juni någon gång. ;)

Jag har också känt av lite mer på sidan och fick höra att det var ligamenten, men det här kändes annorlunda nu och obehagligare. Men sådan tur är känns det inte av just för stunden. :D Man får vara glad för det lilla. ;) Haha!

Jobbigt att du får både ont i huvud och mage, men är ganska vanligt under graviditet väl? I alla fall huvudvärk vad jag hört.
  • beme
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-11-15 12:21:45 följande:

Men nu under graviditeten har jag ju mått illa hela tiden (v 12 på söndag) och jag kan inte dricka kaffe för det smakar bara skit. Jag hade ju inte tänkt dricka 10 koppar om dagen, men om jag bara hade fått en liten morgon kaffe skulle jag bli lycklig. Det går väl över men ville bara gnälla lite!

Längtar till v 13 och hoppas illamåendet försvinner då. Mina ligament spökar också.

Någon som frusit mycket och vet om det går över efter vecka 12-13? Det är tortyr.

Jag kan inte svara på hur vida det går att dricka kaffe längre fram, för jag är ingen kaffedrickare, men däremot frös jag konstant redan ca en vecka innan jag plussat och fram till v. 12 ungefär. Jag som aldrig varit frusen av mig tidigare, snarare tvärtom - alltid tokvarm. Sambon var överlycklig som också är väldigt frusen av sig mest hela tiden, så värmen i huset höjdes ganska bra då. ;)

Någonstans mellan v. 11-12 (går in i v. 13 idag) så övergick det och blev som vanligt igen, så nu är jag lika kokande varm som innan. ^^ Haha! Väldigt jobbigt för täptheten i näsan som jag oftast får dras med, kom ju tillbaka som ett brev på posten när jag slutade frysa sådär hysteriskt.
  • MaTik
    beme skrev 2017-11-15 13:01:47 följande:
    Va kul att vi är så nära varandra! :) När har du BF? Jag har eg. 29 maj enligt barnmorskan, men jag tar för givet att det blir i juni någon gång. ;)

Jag har också känt av lite mer på sidan och fick höra att det var ligamenten, men det här kändes annorlunda nu och obehagligare. Men sådan tur är känns det inte av just för stunden. :D Man får vara glad för det lilla. ;) Haha!

Jobbigt att du får både ont i huvud och mage, men är ganska vanligt under graviditet väl? I alla fall huvudvärk vad jag hört.
    Jag har bf 30 maj, men tänker precis som du att det blir väl juni nångång. :) Är det ditt första barn?

Känner igen det där med att det känns obehagligt ibland, som att livmodern liksom är fastsydd i själva magen. Känns mest när jag rör mig för hastigt, men nu har det inte hänt på ett par dagar.
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-11-15 12:21:45 följande:

Jag har nästan helt slutat dricka te som jag tidigare varit helt beroende av. Blir inte illamående av te, men är liksom osugen på det på nåt sätt. Saknar min varma kopp morgonte! Och har precis som dig frusit som en galning, legat i ullunderställ hemma under dubbla filtar! :) Det börjar gå över nu, är fortfarande frusen (vilket är normalt för mig), men inte sådär vansinnigt genomkall som tidigare.
  • Elvipe

Jag fryser också sååå mycket! Tycker att det är olidligt kallt i vår lägenhet medans sambon går runt i kortärmat. Jag blir verkligen skakig. Har sovit med strumpor, tröja och två täcken. Tänker att jag ska fråga min bm så det inte kan bero på någon typ av brist i kroppen? Räddningen är att ta en varm dusch.

Jag är gravid med mitt andra barn och har haft SÅ mkt mer symptom nu än sist. Åtminstone vad jag minns. Sist hade jag ömma bröst i några veckor och mådde sedan väldigt bra hela graviditeten. Den här gången mår jag illa till och från (inte spytt), är sjukt osugen på mat men extra törstig. Kan inte heller dricka kaffe, jag som egentligen verkligen är en kaffedrickare. Blir lätt illamående av tanken. Jag är i vecka 9 idag om mina beräkningar stämmer.

Syns det något på era magar ännu, ni som är runt v 12-13?

Svar på tråden Bf juni 2018