• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Sackolina

Hej, hakar på. Plussade den 20 oktober och har bf någonstans mellan 27-30 juni. Har tid hos km på ons då ska jag vara i v.7. Vill försöka få göra ett tidigt vul då jag vill fastställa längd och antal foster. 29 år och andra barnet. Finns det någon stängd/sluten grupp för de med bf juni?

Jag har otroligt ömma bröst och lite illamående i vågor (inga kräkningar) har dock ofta ont i mitten av magen? Lite som ett molande obehag, dock inte mensvärk utan mycket högre upp typ strax ovanför naveln. Är det normalt tro? Känner någon annan så?

• Vendelay
    Sackolina skrev 2017-10-29 18:01:40 följande:

Hej, hakar på. Plussade den 20 oktober och har bf någonstans mellan 27-30 juni. Har tid hos km på ons då ska jag vara i v.7. Vill försöka få göra ett tidigt vul då jag vill fastställa längd och antal foster. 29 år och andra barnet. Finns det någon stängd/sluten grupp för de med bf juni?

Jag har otroligt ömma bröst och lite illamående i vågor (inga kräkningar) har dock ofta ont i mitten av magen? Lite som ett molande obehag, dock inte mensvärk utan mycket högre upp typ strax ovanför naveln. Är det normalt tro? Känner någon annan så?

PMa ditt namn till mig så kan jag lägga till dig i en hemlig facebookgrupp :)
    A f.15, BF juni 18
  • andromedae
    Tilja skrev 2017-10-29 17:28:31 följande:

Har ni köpt något till bebisen än och vad i så fall?

Min mamma ville gärna köpa lite redan nu (jag med egentligen men jag har hållit mig tills nu eftersom det är så tidigt) så vi åkte och tittade ut några kläder och böcker och köpte en del. :)

Är det någon som har något tips på roliga/fina/bra/annorlunda småbarnsböcker förresten? Det fanns mycket mer roligt än jag trodde!

Har en stor resväska med kläder jag köpt begagnade genom åren. Och ett skötbord, som köptes i v.10 första grav. (vilket i v.12 visade sig vara MA). 

Nu köps inget mer förrän efter RUL.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Elvipe

Jag hänger också med, är gravid i v.6 snart v.7 och har bf i slutet av juni någon gång. Skriver också gärna och blir med i fb gruppen.

• Elvipe
    LillaSmilla skrev 2017-10-29 17:43:44 följande:

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Någon som har tips på att kunna hantera den här oron?

Jag känner lite samma sak, har du pratat med din bm om hur du känner dig? Fanns ingen möjlighet till vul tidigare än 14 november? Jag ska prata med min bm också, vet dock inte i vilken utsträckning de kommer gå med på att låta mig göra vul bara sådär. Men känner man stark oro eller är ängslig över andra orsaker så borde det kunna prioriteras önskar man.
  • leha87

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Om du precis gått in i V6 så är det ju ingen mening att göra något vul tidigare. Bättre att vänta och med större sannolikhet se mer på ultraljudet också.

Alla är vi ju oroliga, jag har gått in i v9 och ska på ul idag. Varit orolig varje dag. Men jag har försökt att bara ta en vecka i taget på något sätt. Efter varje helg sett måndag som något bra och tänkt att snart är det ju ny vecka. Försök att inte tänka att det är hela 6 veckor kvar för det gör det jobbigare, en vecka i taget är lättare att hantera. Det är ju större chans att allt går bra :)
  • MaTik
    bligravid123 skrev 2017-10-28 13:05:24 följande:

Hjälp mig snälla någon... är i vecka 7 & fick just en liten blödning. Brun / röd. I te så mycket ännu ...inte ont men är så orolig. Är detta ett missfall på gång?

Jag bara gråter o gråter. Ringde 1177 som sa att allt var normalt o att jag kunde ut och rida...men jag hotar inte rida. Vågar knappt röra mig.

Snälla har bu liknande erfarenheter? Kläder någon av er andra?

Är detta slutet för min graviditet?

Hej, sent svar, men hoppas det har gått bra för dig. Jag blödde lite brunt/rött nu i vecka 7 samt hade mensvärk. Blev jätterädd såklart, men blödningen slutade och i vecka 8 var jag på vul och allt såg fint ut.Så det kan gå bra! 
  • Femblirsex14

Förstår din oro MaTik- förra helgen fick jag en pytteliten brunröd blödning. Sen lite några dagar. Inte haft ont. Livrädd att gå på toa. Är nu i v 10 och ringde först idag till bm som lugnade mig. Bokade tid för inskrivning om knappt en mån sedan ska jag ringa och boka tid för ultraljudet för kub. Blir väl om två v om jag får önska. Har ett mf bakom mig nu i juli så vet hur det kan sluta. Så himla nervös även om det lugnar mig lite när symptomen kvarstår men illamåendet är klart bättre nu. Såhär var det inte vid missfallet.. då försvann dem direkt när allt började

• lilaemma

Hur känner ni andra?

Jag googlar tvillinggraviditeter för att avleda mig från att googla missfall... Försök hitta nått att snöa in på. Det finns ju inget man kan göra för att påverka utfallet, så försök vara glad nu, så att du inte missar glädjen i att vara gravid för oro över ett missfall som du inte får. Och skulke det värsta hända, mot förmodan, så kan du ju vara ledsen då, och ändå veta att du i alla fall hhade en stunds lycka! ( säger hon som mår så pass ilka att hon flera gånger om dagen önskar att hon inte vore gravid och sen får ångest över att hon tänkt nått så hemskt och får panik över att ha önskat fram ett mf ( vilket man inte kan))
  • MARlA

Hej på er! Äntligen har det tagit sig för oss, 14e gången gillt! Bf i slutet av juni. Helt overkligt! :)

Svar på tråden Bf juni 2018