• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • MARlA

Imorgon går vi in i vecka 12, känner mig redan så stor trots att jag gått ner i vikt p.g.a illamående. Skojar med mannen om att de kanske är två! ????
  • MARlA
    Moorii skrev 2017-12-07 06:53:22 följande:

Vad skönt zebra! :) ibland ska det bara gå bra helt enkelt, underbart!

Har nu varit på inskrivning i 11+1 och har kub inbokat till nästa fredag. Jag har varit så orolig över ifall pyret fortfarande lever och precis som förra gången så köpte vi en doppler. Igår lyssnade vi, och hittade hjärtljuden! <3 Trodde det skulle dröja några veckor till, men är väldigt tacksam för att jag fick höra det redan nu. Betydligt lugnare inför kub!

Vi har inte inskrivning förns jag är i v.15, tyckte det känns sent? Toppen med en doppler, så många gånger man undrar om det finns ett litet liv där inne.
  • zebra
    Moorii skrev 2017-12-07 06:53:22 följande:

Vad skönt zebra! :) ibland ska det bara gå bra helt enkelt, underbart!

Har nu varit på inskrivning i 11+1 och har kub inbokat till nästa fredag. Jag har varit så orolig över ifall pyret fortfarande lever och precis som förra gången så köpte vi en doppler. Igår lyssnade vi, och hittade hjärtljuden! <3 Trodde det skulle dröja några veckor till, men är väldigt tacksam för att jag fick höra det redan nu. Betydligt lugnare inför kub!

Tack Moorii! Det var relativt sent med inskrivning? Men skönt att ni hörde hjärtljuden. Själv känner jag av ett fladder i nedre magen ibland. Då lugnar man ner sig, samtidigt har illamåendet för mig varit ett tecken på att allt är ok.

Innan min pojk fick jag missfall v 11 och ett typiskt tecken var att illamåendet en dag försvann helt i v10. Det var för bra för att vara sant. De fann att fostret dött strax innan det.
    :)
  • Moorii
    zebra skrev 2017-12-09 19:58:47 följande:

Tack Moorii! Det var relativt sent med inskrivning? Men skönt att ni hörde hjärtljuden. Själv känner jag av ett fladder i nedre magen ibland. Då lugnar man ner sig, samtidigt har illamåendet för mig varit ett tecken på att allt är ok.

Innan min pojk fick jag missfall v 11 och ett typiskt tecken var att illamåendet en dag försvann helt i v10. Det var för bra för att vara sant. De fann att fostret dött strax innan det.

Ja, det blev sent, jag hörde av mig om inskrivning i vecka 6-7 och de gav mig tiden först i vecka 12, antagligen uppbokade då. Däremot eftersom jag ska göra kub så fick jag komma in en vecka innan det och lämna prover.

Ånej, vad tråkigt :( missfall är tungt! Jag hade också missfall, både innan sonen och innan detta. Man blir så mycket mer orolig efter det, tyvärr. Skönt att du har så mycket symtom fortfarande! Mina har börjat klinga av helt nu, har bara lite trötthet, svullen mage och huvudvärk kvar egentligen. Ibland kommer illamåendet tillbaka, men bara en kort stund. Nu vill jag bara att det ska vara dags för kub så jag får veta om allt är ok! Ska du göra kub?
  • evve88

Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !

Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...

• Bliaze

Så fina magar alla har. Jag tycker inte att jag ser någon skillnad. Förutom att byxorna är lite trängre. ????

Jag började blev "tvungen" att berätta för mina tjejkompisar redan v 10 för vi åkte till London på tjejhelg och ja lite svårt att dölja för tjejerna ????

Men på jobbet vet dom inte än. Tror att jag berättar efter jul. Lite svårt då jag precis fått en ny tjänst på företaget... men det ska nog gå bra

• Bubbel85
    evve88 skrev 2017-12-10 06:49:45 följande:

Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !

Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...

Illamåendet är bättre men absolut kvar. Tidigare var det konstant men nu kommer det och går. Städade huset igår och låg sen klubbad av illamående hela kvällen så verkar som det blir värre när jag varit igång. Är i V.13+5 idag. Har berättat för familjen och några få vänner, planerar att berätta för jobbet då jag har möte med chefen på tisdag, berättar för chefen först och sen kollegorna. Men är andra barnet och magen börjar verkligen synas nu så lite kämpigt att dölja :) såg bild från förra graviditeten, lika stor nu som i vecka 20! :/ hehe
  • andromedae
    evve88 skrev 2017-12-10 06:49:45 följande:

Mådde inte jätteilla tidigare, mer nån enstaka dag. Nu har jag däremot uppstötningar hela tiden, har jättesvårt att ligga på rygg pga det. Mår också illa om det går mer än 2-3 timmar mellan födointag, knaprar skorpor och käkar frukt dagligen för att hålla det i schackt.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • evve88
    andromedae skrev 2017-12-11 22:56:02 följande:

Mådde inte jätteilla tidigare, mer nån enstaka dag. Nu har jag däremot uppstötningar hela tiden, har jättesvårt att ligga på rygg pga det. Mår också illa om det går mer än 2-3 timmar mellan födointag, knaprar skorpor och käkar frukt dagligen för att hålla det i schackt.

Ja då är de samma som här! Men senaste dagarna tycker jag illamåendet blivit värre igen, känner mig nästan uppblåst som att jag har magsjuka och måste spy för att magen är så uppblåst och mår illa.. hur känns din mage? Känner du dig också konstant uppblåst?
  • Marian03

Idag gjorde vi ett UL med en läkare, sen fick vi gå till en BM som sa att Läkaren sa att vi var i vecka 11+3. Dvs "12".
    När jag gjorde ett UL i vecka "8" så var det 7+2, och jag trodde 7+4 alltså så flyttades det två dagar bak då. Hur kan det nu ha flyttats en hel vecka och 2 dagar bak?
    Fostret var 5,1 cm och kollar man i en tabell på nätet så står det 4,1 cm = vecka 11 och 5,4 cm = vecka 12.
    Fattar ingenting?
    Kan det diffa så pass?

Svar på tråden Bf juni 2018