Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Vad skönt zebra! :) ibland ska det bara gå bra helt enkelt, underbart!
Har nu varit på inskrivning i 11+1 och har kub inbokat till nästa fredag. Jag har varit så orolig över ifall pyret fortfarande lever och precis som förra gången så köpte vi en doppler. Igår lyssnade vi, och hittade hjärtljuden! <3 Trodde det skulle dröja några veckor till, men är väldigt tacksam för att jag fick höra det redan nu. Betydligt lugnare inför kub!
Vad skönt zebra! :) ibland ska det bara gå bra helt enkelt, underbart!
Har nu varit på inskrivning i 11+1 och har kub inbokat till nästa fredag. Jag har varit så orolig över ifall pyret fortfarande lever och precis som förra gången så köpte vi en doppler. Igår lyssnade vi, och hittade hjärtljuden! <3 Trodde det skulle dröja några veckor till, men är väldigt tacksam för att jag fick höra det redan nu. Betydligt lugnare inför kub!
Tack Moorii! Det var relativt sent med inskrivning? Men skönt att ni hörde hjärtljuden. Själv känner jag av ett fladder i nedre magen ibland. Då lugnar man ner sig, samtidigt har illamåendet för mig varit ett tecken på att allt är ok.
Innan min pojk fick jag missfall v 11 och ett typiskt tecken var att illamåendet en dag försvann helt i v10. Det var för bra för att vara sant. De fann att fostret dött strax innan det.
Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !
Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...
Så fina magar alla har. Jag tycker inte att jag ser någon skillnad. Förutom att byxorna är lite trängre. ????
Jag började blev "tvungen" att berätta för mina tjejkompisar redan v 10 för vi åkte till London på tjejhelg och ja lite svårt att dölja för tjejerna ????
Men på jobbet vet dom inte än. Tror att jag berättar efter jul. Lite svårt då jag precis fått en ny tjänst på företaget... men det ska nog gå bra
Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !
Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...
Mådde inte jätteilla tidigare, mer nån enstaka dag. Nu har jag däremot uppstötningar hela tiden, har jättesvårt att ligga på rygg pga det. Mår också illa om det går mer än 2-3 timmar mellan födointag, knaprar skorpor och käkar frukt dagligen för att hålla det i schackt.
Idag gjorde vi ett UL med en läkare, sen fick vi gå till en BM som sa att Läkaren sa att vi var i vecka 11+3. Dvs "12".
När jag gjorde ett UL i vecka "8" så var det 7+2, och jag trodde 7+4 alltså så flyttades det två dagar bak då. Hur kan det nu ha flyttats en hel vecka och 2 dagar bak?
Fostret var 5,1 cm och kollar man i en tabell på nätet så står det 4,1 cm = vecka 11 och 5,4 cm = vecka 12.
Fattar ingenting?
Kan det diffa så pass?