Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Du ser till att ta nässpray för gravida va? För visst ska man väl inte använda vänlig nässpray?
Är de nån som är beroende av nässpray redan? :p Jag har varit täppt i näsan varje natt i snart 10 veckor och måste ta nässpray varje morgon.: vet att man ska ta Max 10 dagar i rad men jag överlever inte utan!
Nån annan som har några andra krämpor?
Jag har varit beroende av nässpray i omgångar innan men lyckats sluta. Helt hopplöst det där :)
Min ångest just nu ligger i viktuppgången.
3,5 kg upp redan, det är mycket för mig som är liten och kort så rädd att bli som en köttbulle snart eller få komplikationer som kan komma med extra vikten. Förra graviditeten tog det mycket längre tid innan jag gick upp, och då blev det 15 kg tror jag. Kanske inte låter jättemycket, men med mina 151 cm är det RÄTT mycket ;)
Man ska inte använda mentol och comp vad jag hört. Men vanlig nässpray funkar, det är ingen fara för barnet men de är ju ens egna slemhinnor som blir kassa...
Har sen v6 mått dåligt och är nu i v13, spytt, varit helt orkeslös osv, har provat postafen, åksjukearmband, lergigan comp och primperan utan någon förbättring.. förra tisdagen spydde jag 20-25gånger innan jag åkte till sjukhuset och blev undersökt och inlagd i 4dagar för svält, fick dropp och annan medicin (zofran) utskrivet. Fick också redan på att jag har förhöjt antal blodplättar och tar nu fragmin spruta varje kväll och tog ett benmärgsprov i tisdags, får inte svar på det förrän om 4-6veckor . Läkarn tror att det kan vara Essentiell Trombocytemi, tydligen någon ovanlig blodsjukdom som ska vara godartad .. någon som vart med om något liknande eller känner igen den sjukdomen?
Är de nån som är beroende av nässpray redan? :p Jag har varit täppt i näsan varje natt i snart 10 veckor och måste ta nässpray varje morgon.: vet att man ska ta Max 10 dagar i rad men jag överlever inte utan!
Å nej du är inte ensam!!! Är så sjukt orolig för jag är så hård i magen redan. Funkar att bajsa lite varje kväll så än så länge funkar det. Vid första graviditeten sjönk mitt järnvärde så mkt att jag fick kraftig anemi/blodbrist och fick tillslut åka till sjukhuset och få järnsprutor. Testade järntabletter först men blev så förstoppad att jag blev jättesjuk, värsta känslan någonsin, frusen, började kallsvettas, spydde och med känslan att jag mååååste panikbajsa men något satt i vägen. Fick hemoröjder deluxe av förstoppningen då jag krystade så hårt så en del av tarmen kom ut :/ såå jäkla rädd att det ska bli samma denna gång och att järnvärdet ska rasa igen, vägrar ta järntabletter igen :( Gud så extremt detta lät men till alla, om ni börjar känna att ni blir förstoppade flera dagar, ta laxermedel så det inte går lika långt som för mig. När jag började ta laxermedel i tablettform försvann alla problemen, men då hade jag liksom redan vindruvor i rumpan som vägrade försvinna :) :) :)
Hej hopp! Slänger in ett hej här då jag på ligger å väntar på att sambon ska komma hem från julfesten.
Jag väntar mitt 4:e barn till midsommar och det är med blandade känslor.
Har tre barn sen tidigare med en annan man och detta blir min sambos 1:a barn.
På Julafton berättar vi för alla att vi ska ha barn tillsammans och jag längtar tills jag inte behöver smyga längre.
Har mått si så där. Trött, illamående, nedstämd och irriterad. Men de senaste dagarna har det vänt. Då kunde jag äntligen komma igång att motionera igen så att man blir stark inför förlossningen. Det är ett guldkort bara det!
Har längtar efter ett 4:e barn och varit inställd på det länge. Men när jag väl blev gravid kom ångesten. Jag driver 2 egna bolag, så någon ledighet finns inte att tala om. Tack å lov kan jag ha med bebben. Men det är ändå en stress och jag hade önskat att jag fick vara hemma och njuta denna gång då de tidigare 3 barnen kom tätt efter varandra..
nåväl, detta blev långt. Hoppas få dela min och era graviditeter med er framöver! Tjingeling