• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Marian03
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-12 13:51:34 följande:
    Spermierna softade kanske lite innan dom slog tilll:) Han kanske inte mätte så jättenoga? Men på RUL får ni nog ett nytt datum att gå på:) Stökigt värre det här haha:)
    Ja antagligen :) blev bara nojjig att den inte växte som den ska. Hoppas på att bli klokare på RUL 25:e januari :)
  • zebra
    Moorii skrev 2017-12-09 22:25:52 följande:

Ja, det blev sent, jag hörde av mig om inskrivning i vecka 6-7 och de gav mig tiden först i vecka 12, antagligen uppbokade då. Däremot eftersom jag ska göra kub så fick jag komma in en vecka innan det och lämna prover.

Ånej, vad tråkigt :( missfall är tungt! Jag hade också missfall, både innan sonen och innan detta. Man blir så mycket mer orolig efter det, tyvärr. Skönt att du har så mycket symtom fortfarande! Mina har börjat klinga av helt nu, har bara lite trötthet, svullen mage och huvudvärk kvar egentligen. Ibland kommer illamåendet tillbaka, men bara en kort stund. Nu vill jag bara att det ska vara dags för kub så jag får veta om allt är ok! Ska du göra kub?

Jasså, på det viset :)

Va hemskt att behöva gå igenom det två gånger dessutom! För mig har jag bearbetat det men du som fått gå igenom det så nyligen, usch :(

Själv ska jag inte göra kub. Gjorde int eheller förra gången. Känns som vi tar saker som de kommer efter rul.
    :)
  • Moorii
    zebra skrev 2017-12-12 17:46:15 följande:

Jasså, på det viset :)

Va hemskt att behöva gå igenom det två gånger dessutom! För mig har jag bearbetat det men du som fått gå igenom det så nyligen, usch :(

Själv ska jag inte göra kub. Gjorde int eheller förra gången. Känns som vi tar saker som de kommer efter rul.

Jo, det är inget vidare :/ men man tar sig vidare, längtan efter ett till barn förändras ju inte trots allt.

Ok, kanske skönt att inte göra det också, för det blir ju ett extra moment av oro. Jag har dock för stort kontrollbehov för att inte göra det :P sen är jag dessutom 35, så jag känner att jag vill ha koll därför, plus att det är gratis nu. Dessutom pågår en studie i nipt på sahlgrenska, så ska göra det precis efter kub. Kostar minst 5000 annars, så man får passa på :)
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-12-12 13:52:11 följande:

Alltså gravidbyxor! Guds gåva till mänskligheten typ :p

Kommer inte ihåg att de kändes såhär skönt att dra på dom förra graviditeten :p väntade nog lite längre denna gången. Gud vad sköna dom är!

Haha, eller hur! Jag satte på mina i vecka sju, kunde inte ha några av mina vanliga byxor redan då, så fort gick det inte förra gången :P men det är underbart, magen får allt utrymme den behöver :D jag tycker det jobbigaste är att gå tillbaka till vanliga byxor efter graviditeten, dröjde nog ett par månader innan jag gjorde det sist ^^
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-12-12 16:34:56 följande:

Ok! Blev du flyttad fram eller bak?

Jag blev mest orolig över att bebisen kanske inte växer som den ska, men kanske ska släppa det då ifall andra med varit med om samma :)

Blivit flyttad bakåt båda gångerna :) första graviditeten gjorde jag daterings ul i v 8 och den gången blev jag förflyttad 6 dagar bak så tänkte precis som Du, de måste ju vara nått fel! Men sonen är 2 år nu så det spelade ingen som helst roll :) tror absolut inte du behöver oroa dig!
  • evve88
    Moorii skrev 2017-12-12 19:16:21 följande:

Haha, eller hur! Jag satte på mina i vecka sju, kunde inte ha några av mina vanliga byxor redan då, så fort gick det inte förra gången :P men det är underbart, magen får allt utrymme den behöver :D jag tycker det jobbigaste är att gå tillbaka till vanliga byxor efter graviditeten, dröjde nog ett par månader innan jag gjorde det sist ^^

Haha ja i denna grav gick de mkt fortare?? :p känner mig super uppsvälld på kvällarna framförallt . Haha.

Haha ja jag har fortfarande mina gravid tights i garderoben som jag använt även när ja inte var gravid. Såå sköna ju. :) men gravidbyxor är ju faktiskt rätt skönt efter grav med, håller liksom dallret på plats.. haha :)
  • Moorii
    evve88 skrev 2017-12-12 19:37:44 följande:

Haha ja i denna grav gick de mkt fortare?? :p känner mig super uppsvälld på kvällarna framförallt . Haha.

Haha ja jag har fortfarande mina gravid tights i garderoben som jag använt även när ja inte var gravid. Såå sköna ju. :) men gravidbyxor är ju faktiskt rätt skönt efter grav med, håller liksom dallret på plats.. haha :)

Samma här, har en liten kula på morgonen och på kvällen är magen lika stor som i vecka 20 (inget skämt, har bilder från vecka 20 i förra graviditeten)! Var ska detta sluta :P

Haha, precis. Man blir aldrig så bekväm av sig som efter en graviditet, iallafall inte jag :) Inget "är man fin får man lida pin" här inte ;)
  • Lojsj92

Är det bara jag som har fått världens trögaste mage? ???????? går in i vecka 15 imorgon..

• Moorii
    Lojsj92 skrev 2017-12-12 20:22:24 följande:

Är det bara jag som har fått världens trögaste mage? ???????? går in i vecka 15 imorgon..

Nej, du är INTE ensam... Haft det sen jag plussade. Jag har fått vänja mig vid att känna mig nödig i två-tre dagar innan det faktiskt händer nåt, jättetrevligt - _- Är i vecka 13 nu. Tyvärr går det inte över, och äter man sen järntabletter så gör inte det saken bättre direkt.. Men man vänjer sig :)
  • Elvipe

Jag har gjort ett nipt test privat förra veckan. Är 29 och här erbjuds bara kvinnor över 35 kub så då slog vi till på ett nipt istället. MEN till saken är att jag är sååå kluven på om jag ska klicka på knappen för kön eller inte. På Karolinskas hemsida skulle svaret komma inom 10 dagar vilket för oss bör bli i slutet av veckan. Om man vill kan man då från provsvaren klicka sig vidare för att få reda på kön. Hur hade ni gjort?! Har en son sen tidigare och då kollade vi. Lite kluven denna då jag tänker att det skulle vara kul att få veta först på förlossningen men samtidigt så nyfiken att jag inte vet om jag kommer kunna hålla fingrarna i styr när man vet att svaret finns rakt framför än om man så vill.

Svar på tråden Bf juni 2018