• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    kindofnothing skrev 2017-12-18 07:09:21 följande:

Jag fick det i v 7 efter första samtalet med mvc o ska ta den t.o.m v 36. Glömmer ta den ibland bara.. får ta den vid middagen annars känns det lite surt, nästan halsbränna. 160 mg står det på mina. När fick du hf? Hur märktes det?

Jag fick högt blodtryck v 37 men inga direkta symptom mer än flimmer för ögonen någon gång. V 40+3 fick jag tid för igångsättning trots att jag inte ville.. som tur var gick vattnet i 40+1 o förlossningen blev ganska bra. Men Hellp nämns i min journal (utvecklades aldrig till det som tur var) o levern o trombocyterna var påverkade även efter förlossningen så denna gång kmr jag vara betydligt mer observant. Och lite orolig "/

Glömde skriva att ha blev igångsatt 39+1 !
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-12-18 06:38:27 följande:

Ja det är inget vidare. Men det är sant, snart lättar det så man blir mer aktiv :)

Haha ja det känner jag igen, inte för att jag har så stora så det blir problem så, har min favvo-bh i stl större sen förra graviditeten så den åkte fram nu. Men man vill egentligen ha nån mys-topp istället :)

Ajdå, fick du det i slutet av graviditeten då?

Skönt att de har koll på dig lite extra nu då :)

Ja de började i v 33, men ja de vore skönt att slippa så de är nog värt att äta :)

Syns de mkt på din mage? :)
  • kindofnothing
    evve88 skrev 2017-12-18 08:15:37 följande:

Kan tänka mig att det är svårt att komma ihåg!! Får nästan ställa larm på klockan..

Mitt blodtryck började gå upp i v 33 nånting, hade konstant huvudvärk men till en början inget protein i urinen, sen åkte jag in varannan dag på koll och tillslut var blodtrycket 160/110 och hemsk huvudvärk så blev igångsatt på direkten, vill verkligen inte bli igångsatt denna gången då förlossningen blev väldigt snabb och traumatisk. Men ska få samtal till en aurora denna gången, är redan super orolig över förlossningen trots att jag bara är i v 15 :p

Gick ditt blodtryck ner sen mellan graviditeterna?

Ja har också ställt alarm nu.. mkt bättre :) usch va jobbigt att bli igångsatt, förstår att du behöver stöttning inför denna. Det är tur att andra nästan aldrig blir som första. Ja blodtrycket gick ner efter 2 dagar. Levern var påverkad i 6 v sen slapp jag fler kontroller.
  • Sanne182

Hej på er!

Väljer att gå med i tråden här eftersom jag väntar mitt första barn den 7e juni.

Är en tjej på 20 år och sambon är 24 så är ganska nervös inför allting så tänkte att denna tråden passar mig perfekt då!

Har mått si så där. Trött, illamående och irriterad. Men de senaste dagarna har det vänt så nu har man väl börja känna sig som en människa igen!

Hoppas få dela min och era graviditeter med er framöver!

• evve88
    kindofnothing skrev 2017-12-19 07:18:35 följande:

Ja har också ställt alarm nu.. mkt bättre :) usch va jobbigt att bli igångsatt, förstår att du behöver stöttning inför denna. Det är tur att andra nästan aldrig blir som första. Ja blodtrycket gick ner efter 2 dagar. Levern var påverkad i 6 v sen slapp jag fler kontroller.

Skönt att det blev bra mellan <3 håller tummarna att vi mår bättre denna graviditeten :)
  • malinski83

Hoppar in i denna tråden. Väntar mitt tredje barn. Har 2 pojkar sen innan som är 10 och 12 år så blir en liten sladdis???? Har gjort NIPT prov och fick svar igår. Fosterprovet var normalt och det ligger en liten tjej därinne och ruvar? Är i v.13+4 idag och BF 22 juni. Trevligt att följa er alla!

• Krocki1
    evve88 skrev 2017-12-17 21:00:22 följande:

Japp det är de jag ska äta! Får man fråga varför du äter det? Har du känt av några biverkningar? Är lite nojjig men de blir säkert bra :) vill verkligen inte ha havandeskapsförgiftning igen heller så äter ju hellre dem :)

Jag äter det för jag fick proppar i moderkakan vid ett av mina missfall.

Jag har inga biverkningar av den medicinen vad jag vet :)

Förra graviditeten små blödde jag lite där nere fram till v 32. Så kanske mer lätt blödande. Men inte så det forsar liksom.

Denna gång har jag bara fått lite blod någon enstaka gång i trosan.

Tror inte alla behöver blöda heller. Men för mig är det normalt.
  • amandajunii

Nu vågar jag joina tråden/gruppen :D

Precis varit på ultraljud och allt såg bra ut med bebis.

Skönt, kanske man vågar slappna av lite. Haft ett mf och ett ma innan denna graviditeten.

Väntar bebis nr 3. Har två pojkar sedan tidigare :D

Har ni alla gjort CUB test?

• Moorii
    amandajunii skrev 2017-12-20 22:24:48 följande:

Nu vågar jag joina tråden/gruppen :D

Precis varit på ultraljud och allt såg bra ut med bebis.

Skönt, kanske man vågar slappna av lite. Haft ett mf och ett ma innan denna graviditeten.

Väntar bebis nr 3. Har två pojkar sedan tidigare :D

Har ni alla gjort CUB test?

Välkommen! :)

Tråkigt med ditt mf och ma, har varit med om båda själv och det är omöjligt att inte oroa dig efter det tyvärr :/ Skönt att allt såg bra ut! :D Vi gjorde kub i fredags och allt såg bra ut med. Vi gjorde nipt precis efter så om några dagar får vi reda på vad som lurar i magen :) har en pojke sen innan, så får se om det blir en till eller en tjej!
Svar på tråden Bf juni 2018