• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Marian03
    Marian03 skrev 2017-12-12 12:17:34 följande:

Idag gjorde vi ett UL med en läkare, sen fick vi gå till en BM som sa att Läkaren sa att vi var i vecka 11+3. Dvs "12".
    När jag gjorde ett UL i vecka "8" så var det 7+2, och jag trodde 7+4 alltså så flyttades det två dagar bak då. Hur kan det nu ha flyttats en hel vecka och 2 dagar bak?
    Fostret var 5,1 cm och kollar man i en tabell på nätet så står det 4,1 cm = vecka 11 och 5,4 cm = vecka 12.
    Fattar ingenting?
    Kan det diffa så pass?

För att förtydliga då jag glömde skriva det så är jag enligt ultraljudet i vecka 8 nu i vecka 13, 12+3.
    Jäkligt skumt hur det kan flyttas så. Blir knäpp... :) vet pga clearblue ägglossningstest att ägglossningen var när den var och att vi "låg" då liksom, så det verkar väldigt udda...
  • Marian03

Jag menar att jag är i 12+ 1 idag.. suck.. får skylla på att graviditeten gör mig segtänkt ;)

• Sjuttiosjuan
    Marian03 skrev 2017-12-12 12:31:13 följande:

Jag menar att jag är i 12+ 1 idag.. suck.. får skylla på att graviditeten gör mig segtänkt ;)

Förstår inte riktigt:)?Har ni varit på KUB och blivit flyttade bakåt? Vilken v är du i enl dina beräkningar? Och vilken enligt BM s beräkning? Verkar kunna flyttas lite hit och dit men vi har gjort äggdonation så vi har ju en exakt dag då ägget befruktades så dom flyttar inte mig men fostrets storlek har följt tabellerna så det känns bra. Det är mkt svårare i naturlig cykel för även om du vet när du hade ÄL så vet du inte när befruktningen skedde. Säkert inga problem;)
  • Emmalisan

Hej allihopa! Är ny i just denna tråden, ville bara höra om det finns en grupp på Facebook med junibebisar 2018. Är än så länge beräknad till slutet av maj, men känner på mig att vi kommer bli flyttade till juni, eller gå över tiden ;) Vad ska jag söka på eller kan jag bli inbjuden? Kram på er!!????????

• Marian03
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-12 12:56:14 följande:
    Förstår inte riktigt:)?Har ni varit på KUB och blivit flyttade bakåt? Vilken v är du i enl dina beräkningar? Och vilken enligt BM s beräkning? Verkar kunna flyttas lite hit och dit men vi har gjort äggdonation så vi har ju en exakt dag då ägget befruktades så dom flyttar inte mig men fostrets storlek har följt tabellerna så det känns bra. Det är mkt svårare i naturlig cykel för även om du vet när du hade ÄL så vet du inte när befruktningen skedde. Säkert inga problem;)
    Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.
    Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.
    Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.
    Så jag flyttades 2dgr bak på UL i vecka 8.

Och nu då, återigen flytt bak 5 dagar.
    Lite skumt ändå.

Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.
    Inte 7 dgr senare? Eller? Fattar inte :)
  • lindaan
    Emmalisan skrev 2017-12-12 12:57:25 följande:

Hej allihopa! Är ny i just denna tråden, ville bara höra om det finns en grupp på Facebook med junibebisar 2018. Är än så länge beräknad till slutet av maj, men känner på mig att vi kommer bli flyttade till juni, eller gå över tiden ;) Vad ska jag söka på eller kan jag bli inbjuden? Kram på er!!????????

Finns en grupp som heter "gravida bf juni 2018" :)
  • evve88
    Marian03 skrev 2017-12-12 13:33:12 följande:

Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.

Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.

Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.

Lite skumt ändå.

Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.

Har blivit flyttad båda mina graviditeter typ en vecka, ibland ändrar dom ju på rul igen. De är svårt att mäta så tidigt tror jag. Men de har inte så stor betydelse även om man själv tycker en vecka mindre nu i början känns som en evighet! Tror inte du behöver lägga så stor vikt vid det :) jag blev flyttad 5 dagar nu men kommer ha kvar mitt BF utefter sista mensen så får vi se vad dom säger på Rul helt enkelt :)
  • Sjuttiosjuan
    Marian03 skrev 2017-12-12 13:33:12 följande:

Lite skumt ändå.

Spermierna softade kanske lite innan dom slog tilll:) Han kanske inte mätte så jättenoga? Men på RUL får ni nog ett nytt datum att gå på:) Stökigt värre det här haha:)
  • evve88

Alltså gravidbyxor! Guds gåva till mänskligheten typ :p

Kommer inte ihåg att de kändes såhär skönt att dra på dom förra graviditeten :p väntade nog lite längre denna gången. Gud vad sköna dom är!

• Marian03
    evve88 skrev 2017-12-12 13:51:17 följande:
    Har blivit flyttad båda mina graviditeter typ en vecka, ibland ändrar dom ju på rul igen. De är svårt att mäta så tidigt tror jag. Men de har inte så stor betydelse även om man själv tycker en vecka mindre nu i början känns som en evighet! Tror inte du behöver lägga så stor vikt vid det :) jag blev flyttad 5 dagar nu men kommer ha kvar mitt BF utefter sista mensen så får vi se vad dom säger på Rul helt enkelt :)
    Ok! Blev du flyttad fram eller bak?
    Jag blev mest orolig över att bebisen kanske inte växer som den ska, men kanske ska släppa det då ifall andra med varit med om samma :)
Svar på tråden Bf juni 2018