• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Workingmom

Huvudvärk från helvetet har drabbat mig. Inga värktabletter hjälper. Sitter på jobbet och lider i det tysta... blä vad jobbigt detta är! ????

• Sheltielife

Jag tycker det är så underbart att känna bebis i magen! Har känt fladder sedan vecka 14 och är i vecka 17. Nu är de fladder blandat med ?pickande? buffar eller vad man ska kalla de xD magen är även väldigt stor denna graviditet till skillnad från när jag va gravid förra gången. Såhär stor mage hade jag inte förrän vecka 25 sist xD men helt ärligt ÄLSKAR jag den stora magen. De känns mera verkligt nu när man bara går o väntar på rul *.* har exakt 3 veckor kvar nu så snälla låt tiden gå lite fortare!

Hur känner ni här inne inför kön? Har ni en känsla på vad de kan vara? Själv har jag en stark känsla för flicka men har drömt om en pojke :p dock ändrar de inte min känsla för flicka!

• Bubbel85
    Workingmom skrev 2017-12-28 13:43:34 följande:

Huvudvärk från helvetet har drabbat mig. Inga värktabletter hjälper. Sitter på jobbet och lider i det tysta... blä vad jobbigt detta är! ????

Samma här. Trött som ett as och tung huvudvärk. Har berättat på jobbet så behöver inte dölja längre men det är så illa. Misstänker att jag har sjunkit rejält i hb och järndepå som jag gjorde förra graviditeten och att det är därför jag har huvudvärk, har aldrig det annars. Har du kollat ditt järn? När är du beräknad?
  • Krocki1

Jag har oxå huvudvärk idag, har aldrig det om inte migränattack några få ggr per år.

Började med blutsaft igår, hoppas det hjälper.

Längtar massor tills man börjar känna det lilla livet i magen :)

• Bubbel85
    Krocki1 skrev 2017-12-28 19:43:10 följande:

Jag har oxå huvudvärk idag, har aldrig det om inte migränattack några få ggr per år.

Började med blutsaft igår, hoppas det hjälper.

Längtar massor tills man börjar känna det lilla livet i magen :)

Borde också ha börjar med blutsaft för länge sen, eller järntabletter. Lätt att vara efterklok :/ är det ditt första barn? Med mitt första barn kände jag i vecka 18+ men nu med andra har jag känt lite fladder sen 14+ men nu har det lugnat sig väldigt. Känner av fladdret då och då men inte lika tydligt konstigt nog. På kub i V.13 sa bm att moderkakan låg väldigt högt i framvägg så antagligen ligger nu moderkakan i vägen när livmodern växt så den dämpar.
  • Krocki1
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 19:57:00 följande:

Borde också ha börjar med blutsaft för länge sen, eller järntabletter. Lätt att vara efterklok :/ är det ditt första barn? Med mitt första barn kände jag i vecka 18+ men nu med andra har jag känt lite fladder sen 14+ men nu har det lugnat sig väldigt. Känner av fladdret då och då men inte lika tydligt konstigt nog. På kub i V.13 sa bm att moderkakan låg väldigt högt i framvägg så antagligen ligger nu moderkakan i vägen när livmodern växt så den dämpar.

Det är mitt andra barn, 6:e graviditeten. Så jag är redan stor som ett hus känns det som.

Längtar till Ul 5 feb!

Lite osäker om jag känt den lilla. Min livmoder är inåtlutande men det växer ju sakta men säkert uppåt.
  • Workingmom
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 17:34:54 följande:

Samma här. Trött som ett as och tung huvudvärk. Har berättat på jobbet så behöver inte dölja längre men det är så illa. Misstänker att jag har sjunkit rejält i hb och järndepå som jag gjorde förra graviditeten och att det är därför jag har huvudvärk, har aldrig det annars. Har du kollat ditt järn? När är du beräknad?

Jag kollade sista jag var hos BM. Alla värden var jätte bra trots att jag inte ätit på 4 timmar. Hon var så imponerad. Tror dock denna huvudvärk beror på sömnbrist och nacken. Hur är din huvudvärk? Vart sitter den?
  • Workingmom
    Bubbel85 skrev 2017-12-28 19:57:00 följande:

Det är mitt fjärde barn och jag är i v 16. Har inte känns något ännu som jag absolut skulle säga är bebis. Har en olustkänsla som jag aldrig haft förrut. Men försöker att inte tänka på det alltför mycket. UL den 26 jan så tills dess är det ändå inget jag kan göra.
  • Bubbel85
    Workingmom skrev 2017-12-28 21:12:42 följande:

Jag kollade sista jag var hos BM. Alla värden var jätte bra trots att jag inte ätit på 4 timmar. Hon var så imponerad. Tror dock denna huvudvärk beror på sömnbrist och nacken. Hur är din huvudvärk? Vart sitter den?

Så bra. Mina var låga redan då. Min huvudvärk sitter i precis hela huvudet, som en tung värk som sitter i konstant. Vart sitter din?
  • Erica1985
    Trasslet skrev 2017-12-27 22:27:42 följande:

Halloj, 37-åring i Sthlm/Enskededalen här. Väntar trean med bf 11/6. Finns det nån hemlig FB-grupp som jag kan få hänga med i? Har inte gått ut med att vi väntar barn igen och vill gärna hålla på det ett bra tag till (tills magen avslöjar oss ????).

Verkar son att den hemliga fb gruppen som skakades för denna grupp är stängd för nya medlemmar. Var en kommentar Inn det för längre sedan, jag har inte heller kommit med. Vet att det finns några st "hemliga" om man söker på fb
Svar på tråden Bf juni 2018