• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Bebis200012
    Moorii skrev 2018-01-06 08:20:11 följande:
    Oj, vad roligt, grattis! :D måste verkligen kommit dom en chock! Måste fråga, hur säker är du på bf-datumet? Jag är i 15+5 och har bf 24/6, du borde rimligen ha bf innan mig då tänker jag :)
    Grattis själv! Ja det verkar ju märkligt, ska på rul 5/2 då får man nog ett ännu mer exat datum. Spännande! ????
  • Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-06 12:11:52 följande:

Fin!

Jag är i v 17+2 och ser mest lite småfet ut. Men du hade barn tidigare va? Förstått att det är stor skillnad då. Hellre bebisbula än fläskmage:)

Tack! Ja, har en liten son på 17 månader. Har också hört att magen kommer tidigare, men det här var jag ändå inte riktigt beredd på! Haha, ja kanske det. Känns dock som fläskmage för det mesta :P
  • SofieJ
    Moorii skrev 2018-01-06 12:03:04 följande:

Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?

Åh vad fin :) så stor är inte jag i 17+2, men med mitt första. Har dock lite mer hull än du också.
  • Moorii
    SofieJ skrev 2018-01-06 12:30:32 följande:

Åh vad fin :) så stor är inte jag i 17+2, men med mitt första. Har dock lite mer hull än du också.

Tack! Inte så konstigt om det är din första, men den kommer snart :)
  • evve88
    Moorii skrev 2018-01-06 12:03:04 följande:

Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?

Åh Jättefin ju! Alldeles lagom stor :)

Här är en bild på min, 16+3 men bilden är tagen förra veckan :p på kvällen känns den dubbelt så stor! Haha!

• evve88
    Bebis200012 skrev 2018-01-06 12:11:43 följande:

Hej! Jo dödligt trött och mått illa! Men jag är sjukskriven för psykisk ohälsa så har inte reagerat så mycket över de, illa har jag också mått men lider av fruktansvärda gallbesvär, så har ätit en hel del primperan.som tur ofarligt för bebis! ????

Nä de är klart!! :) usch vad jobbigt med gallbesvär :/ hoppas de lättar!! Skönt att det är ofarligt! Mardröm att ha ätit massa av något man inte får ju :-/
  • wibblywobbly

Hoppar även jag in i denna tråd.. :)
    Jag är 29 år, bosatt i Uppsala och väntar första barnet.

Beräknad till 9/6 :)

• Moorii
    evve88 skrev 2018-01-06 13:33:36 följande:

Åh Jättefin ju! Alldeles lagom stor :)

Här är en bild på min, 16+3 men bilden är tagen förra veckan :p på kvällen känns den dubbelt så stor! Haha!

Tack! Det var snällt sagt :) känner mig gigantisk ibland :P

Jättefin mage! Aha, så den är lite större nu då? :) Haha, det är nog inte bara inbillning. Från första måltiden till sista så expanderar magen rätt mycket alltså XD
  • Elvipe

På morgonen känns magen nästan liten tycker jag men på kvällen ser min också betydligt större ut. Här lite problem att få i mig mat, inte för att jag mår illa längre utan känner mig liksom mått. Blir mätt av väldigt små portioner och orkar oftast bara lunch men knappt någon middag. Kanske är för att bebis tar plats i magen. Är ni hungriga? Oroar mig lite men antar att bebis får i sig det som behövs.

• Lojsj92

Härligt att så många börjar känna bebis :) jag kände första fladdret i början av veckan men nu har jag inte känt sedan dess. Kom två dagar i rad och sen har jag iallafall inte uppmärksammat något mer. Får se när det dyker upp igen :) är i vecka 18 och ska på Rul om drygt en vecka, längtar ihjäl mig!! :)

Svar på tråden Bf juni 2018