• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Lojsj92
    Elvipe skrev 2018-01-06 19:22:35 följande:

På morgonen känns magen nästan liten tycker jag men på kvällen ser min också betydligt större ut. Här lite problem att få i mig mat, inte för att jag mår illa längre utan känner mig liksom mått. Blir mätt av väldigt små portioner och orkar oftast bara lunch men knappt någon middag. Kanske är för att bebis tar plats i magen. Är ni hungriga? Oroar mig lite men antar att bebis får i sig det som behövs.

Jag har också problem att få i mig mat.. :( jag tycker inget smakar gott och är också mätt hela tiden.. Det enda som är lättare att få ner är godis, haha... försöker tvinga i mig för bebis skull men det är inte så lätt ???? Så jag känner igen mig!!
  • Bebis200012
    Moorii skrev 2018-01-06 08:20:11 följande:
    Oj, vad roligt, grattis! :D måste verkligen kommit dom en chock! Måste fråga, hur säker är du på bf-datumet? Jag är i 15+5 och har bf 24/6, du borde rimligen ha bf innan mig då tänker jag :)
    Hej! Svarade jag dig aldrig? Ja det verkar skumt att du har tidigare BF! Men har du å bm, utgått i från sista mensens första dag, eller har du gjort ul/ vul?jag har gjort två. Vul och fått daterat genom mätning av bebis, ska tillbaka för rul 5/2. Och jag känner kanten av livmodern precis under naveln och den börjar puta ut lite. På första vul var det på akutgyn och hon kunde inte datera( fick inte ordning på inställningarna) foster men mäta foster och sedan jämföra med diagram längden motsvarande gångna v. Och enligt henne var jag längre gången än hos privat gyn. Några dagar senare, men den gynläkaren kunde datera! Snurr snurr allt i hop????
  • Bebis200012

Hej! Är i v 16 15+0, och känner landen av livmodern 1-2 cm under naveln. Och naveln börjar puta ut( helt säker, passat på att känna efter sex, ursäkta känsliga, men efter orgasm ???? )den sträcker sig ända ner till ljumskarna eller hur jag ska förklara! Kände även bebis ordentligt för först gången i dag???? Känns väldigt tidigt! Eller? Är omföderska men det var 8 år sen. Kan tilläggg att jag varit på vul och fått veckorna daterade! Någon som känner i gen sig ? Mycket funderingar och frågor är det ! ????

• Bebis200012
    Bebis200012 skrev 2018-01-07 05:59:31 följande:

Hej! Är i v 16 15+0, och känner kanten av livmodern 1-2 cm under naveln. Och naveln börjar puta ut( helt säker, passat på att känna efter sex, ursäkta känsliga, men efter orgasm ???? )den sträcker sig ända ner till ljumskarna eller hur jag ska förklara! Kände även bebis ordentligt för först gången i dag???? Känns väldigt tidigt! Eller? Är omföderska men det var 8 år sen. Kan tilläggg att jag varit på vul och fått veckorna daterade! Någon som känner i gen sig ? Mycket funderingar och frågor är det ! ????

• Freya18
    Lojsj92 skrev 2018-01-06 20:41:34 följande:

Härligt att så många börjar känna bebis :) jag kände första fladdret i början av veckan men nu har jag inte känt sedan dess. Kom två dagar i rad och sen har jag iallafall inte uppmärksammat något mer. Får se när det dyker upp igen :) är i vecka 18 och ska på Rul om drygt en vecka, längtar ihjäl mig!! :)

Mina bebis fladder har också försvunnit sen nån dag tillbaka.. Man blir ju superorolig för nu känner jag mig helt vanlig igen! Inga kramper eller nånting.. Jag längtar också till RUL! Vad skönt att du bara har en vecka kvar. Här får man vänta över 3 veckor.
  • Lojsj92
    Freya18 skrev 2018-01-07 10:01:45 följande:

Mina bebis fladder har också försvunnit sen nån dag tillbaka.. Man blir ju superorolig för nu känner jag mig helt vanlig igen! Inga kramper eller nånting.. Jag längtar också till RUL! Vad skönt att du bara har en vecka kvar. Här får man vänta över 3 veckor.

Det kom igen idag så det verkar som det kan ta några dagar innan man känner något igen, så du kan nog vara lugn :) Det är nog värre sen längre fram att inte känna något på någon dag skulle jag tro. Men oron sätter till direkt, jag håller med.. Ja det ska bli underbart! Men det går fort, jag minns när vi bokade tiden och det var typ två månader kvar - nu är vi redan där så snart är det er tur :) vilken vecka är du i?
  • Moorii
    Bebis200012 skrev 2018-01-07 05:36:26 följande:

Hej! Svarade jag dig aldrig? Ja det verkar skumt att du har tidigare BF! Men har du å bm, utgått i från sista mensens första dag, eller har du gjort ul/ vul?jag har gjort två. Vul och fått daterat genom mätning av bebis, ska tillbaka för rul 5/2. Och jag känner kanten av livmodern precis under naveln och den börjar puta ut lite. På första vul var det på akutgyn och hon kunde inte datera( fick inte ordning på inställningarna) foster men mäta foster och sedan jämföra med diagram längden motsvarande gångna v. Och enligt henne var jag längre gången än hos privat gyn. Några dagar senare, men den gynläkaren kunde datera! Snurr snurr allt i hop????

Hej! Jo, det gjorde du, jag har inte hunnit med att svara bara :) jag har gjort två ultraljud, ett i vecka 7+4 och ett i vecka 12+4, men enligt bm 12+3. Tänker att det borde väl vara samma bf-datum om man är lika långt gången? Märkligt!
  • Freya18
    Lojsj92 skrev 2018-01-07 17:35:04 följande:

Det kom igen idag så det verkar som det kan ta några dagar innan man känner något igen, så du kan nog vara lugn :) Det är nog värre sen längre fram att inte känna något på någon dag skulle jag tro. Men oron sätter till direkt, jag håller med.. Ja det ska bli underbart! Men det går fort, jag minns när vi bokade tiden och det var typ två månader kvar - nu är vi redan där så snart är det er tur :) vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 16 (15+5). Jag bokade RUL för några dagar sen och första samtal med barnmorskan är om 9 dagar, så jag har varit väldigt sen med allt. Det finns en anledning till det, var gravid i vintras som inte gick vägen och har varit något nervös denna graviditet. Efter RUL kan jag andas ut.
  • Lojsj92
    Freya18 skrev 2018-01-07 22:15:05 följande:

Jag är i vecka 16 (15+5). Jag bokade RUL för några dagar sen och första samtal med barnmorskan är om 9 dagar, så jag har varit väldigt sen med allt. Det finns en anledning till det, var gravid i vintras som inte gick vägen och har varit något nervös denna graviditet. Efter RUL kan jag andas ut.

Åh då förstår jag.. Då blir det något annat! Orolig är man alltid men förstår att du har ännu större oro. Håller alla mina tummar och tår att det går bra denna gång :) Snart är dagen här när du ska göra RUL!
  • evve88

Usch nån mer som är förkyld? Har hemsk hosta (har astma med) och sååå ont i halsen, huvudvärk och orkar ingenting. Vart dålig sen innan nyår.. var aldrig sjuk när jag väntade sonen? Nån som vet om de tar extra lång tid att bli frisk när man är gravid? Ätit alvedon nu i 10 dagar, inte konstant men nån om dagen, känns ju sådär för lillan i magen :/

Svar på tråden Bf juni 2018