• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Lojsj92
    Moorii skrev 2017-12-29 22:14:26 följande:

Någon mer än jag som är förstoppad? Har varit sen dag 1, men sen en vecka tillbaka (är nu i vecka 15) så har det blivit mycket värre. Sist gick det fyra dagar, nu har det gått tre efter det :( fick panik och tog en halv dulcolax, för sist tog jag en hel och fick tarmvred från helvetet. Men så desperat är jag alltså nu.. Hur gör ni andra? Det kan ju inte vara bra att gå så många dagar emellan tänker jag :/

Jag har också varit förstoppad i flera veckor men nu den senaste veckan har det blivit mycket bättre, jag försöker äta a-fil med linfrö varje morgon samt att jag tar några torkade katrinplommon varje kväll. Detta plus att äta grovt bröd verkar ha hjälpt mig för det har lättat enormt! Prova det ett tag och se om det hjälper dig också :)
  • Krocki1
    Bubbel85 skrev 2018-01-01 10:00:17 följande:

Gott nytt år! Ja tänk, i år gäller det ;)

Jag är i V.16+6 och mår sen nån vecka tillbaka mycket bättre. Känner mig lite piggare, inget illamående eller andra krämpor. Vet inte om det är "spökveckor", eller om jag helt enkelt haft ledigt från jobbet och vilat, antagligen en kombo :)

Lyssnar på hjärtljuden med doppler hemma, så härligt att höra, är så nojig av mig efter flera missfall så den har varit guld värd.

evve88 skrev 2018-01-01 11:47:40 följande:

Gott nytt år :)

Skönt att du mår okej :) jag är i v 16 (15+5) och har börjat känna lite fladder! Mår fortfarande ganska mycket illa och spyr ibland, men inte riktigt lika förlamande trött. Skönt! Mina bröst är som två fotbollar :p har du vart på nått ul än? Längtar så till RUL nu :D

Jag har oxå en doppler hemma, vi försökte lyssna förra veckan men hörde inget då, den gav lite utslag på hjärtfrekvensen men ska göra nytt försök denna vecka.

Jag har inåtlutande livmoder så tror den inte ff ligger långt bak.

Har varit på vul och kub. 5 veckor kvar till rul.

Idag på eftermiddagen har jag massa molande värk i magen så nu växer den lille säkert mkt. Har knappt känt molande hittills. :)
  • Moorii
    Lojsj92 skrev 2018-01-01 16:08:30 följande:

Jag har också varit förstoppad i flera veckor men nu den senaste veckan har det blivit mycket bättre, jag försöker äta a-fil med linfrö varje morgon samt att jag tar några torkade katrinplommon varje kväll. Detta plus att äta grovt bröd verkar ha hjälpt mig för det har lättat enormt! Prova det ett tag och se om det hjälper dig också :)

Jag får testa det! Minns att det var så här förra graviditeten med, och det blev ännu värre när jag började äta järntabletter.. Gruvar mig lite för det. Tack för tipsen!
  • andromedae
    SofieJ skrev 2017-12-29 13:49:13 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa? Blir vansinnig. Kan inte resa mig ur sängen utan att klökas.

Jag började må illa vecka 15. Har nu lågt blodtryck som orsakar illamående i stort sett dagligen, har alltid med mig loka, salta kex och läkerol om jag ska nånstans.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Krocki1 skrev 2018-01-01 09:42:29 följande:

Gott nytt år allihopa!

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.

Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL

Mår ok utom lågt blodtryck som gör mig illamående, snurrig och trött.
    Var på RUL förra veckan, blev flyttad framåt 4 dagar så nytt datum är 29/5, är i 18+5 idag enligt nya beräkningen.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Krocki1
    andromedae skrev 2018-01-01 22:20:44 följande:

Var på RUL förra veckan, blev flyttad framåt 4 dagar så nytt datum är 29/5, är i 18+5 idag enligt nya beräkningen.

Jobbigt att vara yr, jag har oxå lite yrsel om jag ställer mig upp försnabbt men annars så är den underkontroll. Mysigt med Rul :)
  • beme
    Krocki1 skrev 2018-01-01 09:42:29 följande:

Gott nytt år allihopa!

Hur mår ni alla nu och vilken vecka är ni i?

Jag är i vecka 15, 14+2, mår rätt bra nu. Mår endast illa om det gått extremt långtid sedan jag ätit. Är ff lite trött på kvällarna. Brösten är väldigt spända endast på morgonen. Annars har jag inga symptom.

Längtar tills jag kan lyssna på hjärtat och kika på UL

Är i v. 19 (18+5) och nu på onsdag ska vi äntligen på RUL! :D Spännande att få se hur den lilla mår och om känslan på en pojke stämmer. Det kanske visar sig vara två små där inne eller så har den tre armar eller är utan tår. Ja, känns ganska skönt att det är nära nu, haha, tankarna vandrar iväg. ^^

Mår riktigt bra i övrigt och har gjort i flera veckor. Känner den lilla varelsen röra sig i magen i princip varje dag nu, första gången var samma dag som vi gick in i v. 15.

För någon vecka sedan kunde jag äta allt och lite till och ändå vara hungrig kort där efter, men nu är jag knappt hungrig och blir mätt på väldigt lite. Gäller att hänga med i svängarna här! ;)
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • beme
    andromedae skrev 2018-01-01 22:20:44 följande:
    Samma som mig! Kul! Skrattande Samma BF och dagar alltså, inte framflyttad något. Dock rädd att bli flyttat bak på RUL nu i veckan, haha, sånt som märks. Vore så segt att "gå om" några dagar. Drömmer
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Freya18

Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?

• SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-04 20:30:39 följande:

Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?

Jag är i 17+0 och känner också lite, men är inte helt säker. Kan lika gärna vara gaser för min del... Hahaha
Svar på tråden Bf juni 2018