• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Mayday85
    Moorii skrev 2018-01-10 10:09:27 följande:

Härligt att höra! Grattis till pojken! :D Var det första ultraljudet? Jag har fortfarande 3,5 veckor kvar till rutinultraljudet, känns som en evighet! Vet redan att det är en flicka, men längtar efter att få se henne <3

Hej.

Nej det va 3:e :) men först nu som jag verkligen såg att han såg ut som en människa.. Jätte fin i profil :)

Jag förstår att du längtar.. Det kan vara något av det häftigaste jag vart med om.. Att kunna se alla fingrar och alla tår, se hur hjärtat slår.. Se hur allt bara är som det ska.. Svårt att förklara.. Men wooww :)
  • Freya18

Barnmorskan kunde inte hitta hjärtljud fast hon letade ett tag. Hon var jätte noga med att informera att i vecka 17 kan det vara svårt att lokalisera hjärtat. Speciellt om moderkakan är i vägen och dämpar lite. Men åh vad jag ville höra :(

3 veckor kvar till RUL och oron bara växer.. När man har otroligt svårt att bli gravid så är det svårt att slappna av.

• Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-11 08:48:35 följande:

Barnmorskan kunde inte hitta hjärtljud fast hon letade ett tag. Hon var jätte noga med att informera att i vecka 17 kan det vara svårt att lokalisera hjärtat. Speciellt om moderkakan är i vägen och dämpar lite. Men åh vad jag ville höra :(

3 veckor kvar till RUL och oron bara växer.. När man har otroligt svårt att bli gravid så är det svårt att slappna av.

Förstår att du är orolig! Men kanske värt en slant med ett privat UL så du kan koppla av till RUL? Tiden mellan kub och RUL är lång, ska på RUL nästa vecka och känner mig väldigt ogravid och jag har heller inte känt några rörelser eller så. Det är säkert hur bra som helst därinne i magen ska du se!
  • Moorii

Alltså, nu killas det för fullt i magen! :D jag riktigt känner hur hon far med fötterna/händerna längs "väggen". Underbart <3

• Freya18
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-11 09:23:28 följande:

Förstår att du är orolig! Men kanske värt en slant med ett privat UL så du kan koppla av till RUL? Tiden mellan kub och RUL är lång, ska på RUL nästa vecka och känner mig väldigt ogravid och jag har heller inte känt några rörelser eller så. Det är säkert hur bra som helst därinne i magen ska du se!

Skulle ringa till Kvinnokliniken idag egentligen, men har fått huvudvärk från helvetet igen.. Har inte velat ta Alvedon under graviditeten, men idag har det varit olidligt så tog 2 imorse och två på kvällen. Lindrar bara lite.. suck. Ska träffa barnmorskan om några dagar och ta blodprover och kontrollera blodtrycket. Tidigare kontroller har varit helt normala.
  • Freya18

Nån mer som drabbas av återkommande huvudvärk som håller i sig flera dagar??

• Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-12 22:41:58 följande:

Nån mer som drabbas av återkommande huvudvärk som håller i sig flera dagar??

Jag har haft ordentlig huvudvärk av och till och nu dessutom en tandfraktur så jag har blivit tvungen att ta en del alvedon:( Känns ju inge vidare men faktiskt varit tvungen.

Tror det är rätt vanligt, som sagt bara ha koll på blodtrycket så det inte är för högt och orsakar huvudvärken. Jag går och tar prover varannan v eftersom jag gjort äggdonation, är över 40 och dessutom har högt BT från början. Än så länge håller sig BT okey, hoppas det fortsätter så:)
  • Freya18
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-12 22:47:03 följande:

Jag har haft ordentlig huvudvärk av och till och nu dessutom en tandfraktur så jag har blivit tvungen att ta en del alvedon:( Känns ju inge vidare men faktiskt varit tvungen.

Tror det är rätt vanligt, som sagt bara ha koll på blodtrycket så det inte är för högt och orsakar huvudvärken. Jag går och tar prover varannan v eftersom jag gjort äggdonation, är över 40 och dessutom har högt BT från början. Än så länge håller sig BT okey, hoppas det fortsätter så:)

Fy för tandvärk! :( Jag har en visdomstand som försöker trycka sig upp och värker då och då, men helt hanterbart.

Vad kollar dom efter när dom lämnar blodprover så ofta? Hb och järnvärde? Är bara nyfiken.
  • Sjuttiosjuan
    Freya18 skrev 2018-01-13 02:48:09 följande:

Fy för tandvärk! :( Jag har en visdomstand som försöker trycka sig upp och värker då och då, men helt hanterbart.

Vad kollar dom efter när dom lämnar blodprover så ofta? Hb och järnvärde? Är bara nyfiken.

Bara kollar urinprov så man inte har protein i urinen som tyder på havandeskapsförgiftning!
  • Småstadstjej

Hallå. Hoppar in här :) den tråden jag hittade innan är inte så aktiv. Är gravid i v 16 +1 med första barnet. Bf 28 juni. Väntar nervöst på RUL. Har inte haft direkt några gravidsymptom alls från start. Men såg en sprattlande bebis på Kub. Men antar man alltid oroar sig ändå. 26 år från Sörmland :)

Svar på tråden Bf juni 2018