• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Krocki1
    wibblywobbly skrev 2018-01-25 10:39:03 följande:

Jag började känna vagt i V.17, nu är jag i V.21 och känner bara i vissa ställningar, typ om jag suttit länge och reser mig - eller om jag ligger på sida.. Men det är fortfarande inte "starkt". Min BM sa dock det är helt normalt :)

Jag sitter ofta med händerna på magen för att försöka känna ngt. Snart kommer det nog för mig med :)
  • beme

Jag åkte på influensan nu, hann inte ta någon spruta. Blev dock inte ens rekommenderad vaccination tidigare när jag var hos BM, kan ju tyckas lite märkligt när det är sådana tider?! Så nu har jag genomlidit en härlig vecka med influensan från helvetet, eller ja, riktigt än är den ju inte över tyvärr.Skrikandes

I morse vaknade jag av en extrem smärta i övre delen av magen, från sida till sida under revbenen och en bit under bröstbenet. Visste inte om jag skulle svimma eller spy - helt galen smärta och det släppte inte det minsta hur jag än ändrade ställning - ståendes/liggandes, smekte magen eller andades. Tog runt 20 minuter innan det lättade av och sen har jag känt av det till och från under dagen och nu börjar det eskalera igen. 

Undra om det har någonting med influensan att göra eller om det är graviditeten..?! Får ringa rådgivningen om det blir lika illa igen. Någon annan som varit med om liknande?

"Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Krocki1
    beme skrev 2018-01-25 16:02:46 följande:

Jag åkte på influensan nu, hann inte ta någon spruta. Blev dock inte ens rekommenderad vaccination tidigare när jag var hos BM, kan ju tyckas lite märkligt när det är sådana tider?! Så nu har jag genomlidit en härlig vecka med influensan från helvetet, eller ja, riktigt än är den ju inte över tyvärr.

I morse vaknade jag av en extrem smärta i övre delen av magen, från sida till sida under revbenen och en bit under bröstbenet. Visste inte om jag skulle svimma eller spy - helt galen smärta och det släppte inte det minsta hur jag än ändrade ställning - ståendes/liggandes, smekte magen eller andades. Tog runt 20 minuter innan det lättade av och sen har jag känt av det till och från under dagen och nu börjar det eskalera igen. 

Undra om det har någonting med influensan att göra eller om det är graviditeten..?! Får ringa rådgivningen om det blir lika illa igen. Någon annan som varit med om liknande?

Förra gången jag var gravid så blev magsjuk i månad 7 eller åtta, det var hemskt! Jag förstod först inte att jag hade blivit smittad för jag fick så ont i magen och självklart så förknippade det med värkar.

Jag fick inte komma in till förlossningen, jag ringde flera ggr men de sa bestämt nej. De förstod väl det som jag inte förstod... sen fick jag höra av min kompis jag träffat dagen innan att hon blivit sjuk så det var ju magsjuka.

Jag hade ont till och från i nästan 24 timmar sen avtog det helt, hoppas du mår bättre snart.
  • Workingmom
    MaTik skrev 2018-01-25 10:32:51 följande:

Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.

Kollar vagn och babyskydd. Men känns som en djungel och svävar mellan att köpa nytt eller begagnat.

Kläder syr jag själv redan och det ska bli så kul att äntligen få sy till en egen bebis och inte bara sälja
  • SofieJ

Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.

Idag köpte jag lite grejer, ett babynest, en bärsjal och några filtar. Det var det första jag köpt till bebisen. På ett sätt känns det tidigt fortfarande men samtidigt blir jag lite stressad för det är så mycket att tänka på! Tänk om man missar nåt jätteviktigt!
  • MaTik

Kul att det inte bara är jag som börjat köpa grejer. Jag vill försöka köpa det mesta begagnat, både för ekonomin och miljön, men det är ju jätteroligt att titta på nya fina bebiskläder i butik så det är svårt att hålla sig. :) Än så länge är jag ganska ointresserad av vagn, babyskydd och såna nödvändiga grejer, men det kommer väl. Vill bara köpa söta strumpor typ. Hoppas jag blir lite vettigare framöver! :)

• Freya18

Vi har bara köpt 3 klädesplagg än så länge. Jag väntar ivrigt på RUL och efter det ska det börja handlas lite! Jag har planerat att köpa vagn och sånt begagnat. Jag har ett stort intresse av ekologiskt tänkande och att minimera gifter så gott det går, så kommer köpa eko kläder, testa med tygblöjor och använda miljövänliga tvättmedel. :) Kommer bli galet roligt och inreda barnets hörna i sovrummet, då känns det på riktigt!
  • Workingmom

UL idag och allt såg fint ut.

Moderkaka i framvägg, flyttat beräknat datum till 9 juni. 10 dagar tidigare!

Tyckte oss se en tydlig snopp, dock inget som sköterskan bekräftade. Vet inte varför hon inte gjorde det. Ni som fått bekräftat pojke, har ni sett en snopp??

• SofieJ
    Workingmom skrev 2018-01-26 22:59:49 följande:

UL idag och allt såg fint ut.

Moderkaka i framvägg, flyttat beräknat datum till 9 juni. 10 dagar tidigare!

Tyckte oss se en tydlig snopp, dock inget som sköterskan bekräftade. Vet inte varför hon inte gjorde det. Ni som fått bekräftat pojke, har ni sett en snopp??

Nej, barnmorskan visade oss pungen när vi frågade om könet (på barnet alltså). Såg ingen snopp.
  • beme
    beme skrev 2018-01-25 16:02:46 följande:

Jag vaknade av samma smärtkänsla idag igen, men nu gjorde det sådär extremt ont i ryggen på höger sidan, mot magen, istället för magens övre del mot sidorna. Fortfarande precis under revbenen.. Läste till mig att det kan vara lilleman som trycker upp rumpa/ben just där som kan ge sådan smärta?! Kan det vara så redan i vecka 22-23? (v 21+6 idag) 

Först var jag orolig för havandeskapsförgiftning då smärtan och dess område kan vara liknande som då, plus en massa annat då såklart, men det vill man ju helst inte tro att det är.

Jag la mig snett på sidan, nästan på mage, på vetekudden jag vikt dubbel i ena kanten. Då blev lillen sur och levde rövare ordentligt i magen (när jag väl hittade rätt punkt) innan han lugnade sig något. Smärtan var dock kvar en bra stund och det obekväma i kroppen, innan det gav sig helt. Så jag hoppas att det är han och att han inte gör sådär igen, får ju ingen sömn och det gör skitont(!).Skrikandes Det värsta är ju att det sitter i så länge..
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
Svar på tråden Bf juni 2018