• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • SofieJ
    beme skrev 2018-02-03 22:14:41 följande:

På vilket sätt är era partners aktiva i graviditeten? Visar dom självmant engagemang, nyfikenhet och är förväntansfulla över förändringen som sker, eller finns det vissa som bara är och åker med bredvid?

Har ni barn sedan innan, eller är det ert första barn?

Min sambo är intresserad av barnets utveckling och vill gärna känna på magen varje dag. Han har varit med på inskrivningen och två ultraljud. Däremot tar han inte jättemycket initiativ till vad som ska inhandlas eller planeras, men det är "min bit" i de flesta delarna av vårt liv. Han vill dock gärna höra vad jag kommit fram till och så, så han är inte ointresserad, bara inte särskilt drivande. Han var minst lika sugen på barn som jag var så det är jätteskönt att vi är två i detta!

Han är också väldigt förstående och tålmodig med att jag mått skit hela graviditeten. Det betyder jättemycket för mig, för det är jobbigt redan som det är att inte orka göra något i hemmet utan bara vara halvt handikappad. Han har inte klagat en enda gång. Bara sagt vid ett par tillfällen att jag skulle behöva en dusch och det har han haft helt rätt i, hahaha.

Själv då? :)
  • Utvandraren2
    SofieJ skrev 2018-02-03 22:39:24 följande:

Min sambo är intresserad av barnets utveckling och vill gärna känna på magen varje dag. Han har varit med på inskrivningen och två ultraljud. Däremot tar han inte jättemycket initiativ till vad som ska inhandlas eller planeras, men det är "min bit" i de flesta delarna av vårt liv. Han vill dock gärna höra vad jag kommit fram till och så, så han är inte ointresserad, bara inte särskilt drivande. Han var minst lika sugen på barn som jag var så det är jätteskönt att vi är två i detta!

Han är också väldigt förstående och tålmodig med att jag mått skit hela graviditeten. Det betyder jättemycket för mig, för det är jobbigt redan som det är att inte orka göra något i hemmet utan bara vara halvt handikappad. Han har inte klagat en enda gång. Bara sagt vid ett par tillfällen att jag skulle behöva en dusch och det har han haft helt rätt i, hahaha.

Själv då? :)

Samma här! Som om jag skrivit det själv!
  • SofieJ
    Utvandraren2 skrev 2018-02-03 23:04:01 följande:

Samma här! Som om jag skrivit det själv!

Haha vad kul! :D
  • Moorii

På vilket sätt är era partners aktiva i graviditeten? Visar dom självmant engagemang, nyfikenhet och är förväntansfulla över förändringen som sker, eller finns det vissa som bara är och åker med bredvid?

Andra barnet! När jag väntade sonen kunde min man vara engagerad på ett annat sätt, då kände han mycket på magen efter sparkar, han var involverad i inhandlandet, fast det är mest min grej.. Vilket jag är glad över ;) frågar alltid vad han tycker däremot! Nu har vi en 1,5 - åring och vi är bara lediga samtidigt varannan helg och då är hans 8-årige son här, så tiden finns inte riktigt där för samma mys som inför första, tyvärr. Vi har bara varit ensamma i tre timmar på en utekväll en gång sen sonen föddes också, så förhoppningsvis hinner vi få en kväll till innan nästa kommer.. För efter det är det väl kört :P
  • Workingmom

Med min fd sambo var det knappt något engagemang alls. Inte innan barnen kom och inte efter. Tänkte inte så mycket på det då.

Men nu är det en helt annan grej, (med ny man) han ser mig på ett helt annan sätt. Köper grejer, eller säger KÖP! Om jag hittar något Han tar på mig ofta, inte bara magen, hela mig. Något som jag tycker är viktigt är att man bekräftar varandra i upp och nedgångar. Att få höra att man är sexig trots en växande mage kan man inte få nog av

Idag ska vi köpa en vagga på hjul, så den lätt kan styras mellan oss i sovrummet om nätterna.

Det var 7 år sedan sist jag hade en liten bebis i huset. Fick första barnet när jag var 23. Vilken skillnad att vänta barn vid 34!! Känner mig trygg och redo inför detta till 100%
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-02-03 09:08:37 följande:

Jag tror jag har fått influensan. Snyft!

Vi åkte till fjällen förra söndagen kom hem i torsdags kväll. Jag har varit sjuk sen tisdagsmorse, feber, ligger runt 38 hela tiden, när jag har feber så gör det så ont i kroppen att det är helt sjukt. Första dagen hade jag så ont i skelettet att jag grät.

Har hosta, och världens snuva. När ska det vända? Börjar jobba på måndag och har så sjukt mycket att göra när jag kommer tillbaka. Måste bara bli frisk!

Någon som har något tips på att bli frisk fortare?

Men fy för influensan !! Man mår ju sååå mkt sämre av sjukdomar när man är gravid! Legat inne på sjukhuset med dropp inatt efter galen magsjuka. Mår du bättre? Nu får vi hoppas vi alla slipper mer sjukdomar tills bebis kommer!
  • Utvandraren2
    Workingmom skrev 2018-02-04 08:20:10 följande:

Med min fd sambo var det knappt något engagemang alls. Inte innan barnen kom och inte efter. Tänkte inte så mycket på det då.

Men nu är det en helt annan grej, (med ny man) han ser mig på ett helt annan sätt. Köper grejer, eller säger KÖP! Om jag hittar något Han tar på mig ofta, inte bara magen, hela mig. Något som jag tycker är viktigt är att man bekräftar varandra i upp och nedgångar. Att få höra att man är sexig trots en växande mage kan man inte få nog av

Idag ska vi köpa en vagga på hjul, så den lätt kan styras mellan oss i sovrummet om nätterna.

Det var 7 år sedan sist jag hade en liten bebis i huset. Fick första barnet när jag var 23. Vilken skillnad att vänta barn vid 34!! Känner mig trygg och redo inför detta till 100%

Jag är också 34, men det är mitt första barn. Jag är förvånad hur klar för detta jag känner mig. Tror att jag varit mer osäker på allt om vi blivit gravida tidigare. Nu kan jag inte bry mig mindre om bristningar, hängbröst, stökigt och smutsigt hem etc. :)

Visst är det viktigt att man bekräftar varandra. Jag säger till honom att jag tycker det är så spännande att gå runt med något med hans gener i magen. Han rör på mig ofta, inte bara på magen och får mig att känna mig jättefin. Han säger att han tycker att jag är mer sexig än någonsin tidigare nu. Och när jag säger att han bara säger det för att vara snäll, så förnekar han det. Så får väl tro honom då! ;)
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-02-04 17:51:13 följande:

Men fy för influensan !! Man mår ju sååå mkt sämre av sjukdomar när man är gravid! Legat inne på sjukhuset med dropp inatt efter galen magsjuka. Mår du bättre? Nu får vi hoppas vi alla slipper mer sjukdomar tills bebis kommer!

Nej men stackare! :(

Skönt att du fick komma dit och få hjälp.

Jag vabbade halva dagen och jobbade halva, men blev helt yr efter jobbpasset, trots kontorsarbete.

Nu ligger jag i soffan och har som stickningar under magen. Inte alls skönt, ngn mer som haft det?
  • Krocki1

Detta är mitt andra barn, har en 2 årig tjej sen innan. Min man är inte alls lika intresserad denna gång. Tror mest pga vår tös som tar mest uppmärksamhet.

Jag har tom frågat ifall han vet vilken vecka jag är i,
  • Moorii

Rul idag i 20+0, är jag sist i gruppen tro? Fick bekräftat att det är en liten flicka, allt såg fint ut <3

Svar på tråden Bf juni 2018