• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-23 12:35:38 följande:

Barnmorskan sa att jag ska kontakta Kvinnokliniken om smärtan inte går över eller blir värre. Sen sa hon lite snabbt att dom hade sett att jag har GBS i urinen. Jag har aldrig hört talas om det innan. Hon sa att ungefär var tredje gravid kvinna får det (efter lite googlande antar jag att det är streptokocker) och att man ger antibiotika under förlossningen. Sen läste jag om allt som skulle kunna hända med barnet när man har GBS, infektion i livmodern, tidig vattenavgång, infektioner efter födseln. Nu är jag ännu mer orolig! :( Smärtan sitter i fortfarande och nu fick man ångest på det också..

Jag har också GBS! Försöker att inte tänka på det för mycket, men nu misstänker jag att jag har urinvägsinfektion... :( Men tänk ändå, 1/3, det är jättemånga!
  • MaTik

Min mage har kommit helt plötsligt. Var helt platt fram till v 19, sen kom det lite mage, men nu senaste veckan har den verkligen exploderat. Går in i v 23 imorgon och känner sparkar varje kväll. Nu syns även sparkarna från utsidan om jag är naken, väldigt roligt!

• evve88

Tog influensavaccin idag, tillhör olika riskgrupper. Aldrig tagit de innan, är nojjig nu :p nån mer som tagit?

• Moorii
    evve88 skrev 2018-01-23 16:22:41 följande:

Tog influensavaccin idag, tillhör olika riskgrupper. Aldrig tagit de innan, är nojjig nu :p nån mer som tagit?

Nej, men tänker att jag ska göra det snart! Jobbar med barn och min son har börjat på förskolan nu, så risken har ökat markant sen sist jag var gravid.. Det ska ju vara lugnt, så du behöver inte oroa dig :) Man kan väl få lite feber och så, men inte värre än så vad jag vet.
  • Freya18
    SofieJ skrev 2018-01-23 13:08:09 följande:

Jag har också GBS! Försöker att inte tänka på det för mycket, men nu misstänker jag att jag har urinvägsinfektion... :( Men tänk ändå, 1/3, det är jättemånga!

Jag har inte känt några besvär av den. Kissar mycket hela tiden, men det har aldrig svidit. Usch.. läskigt ändå fast det verkar vara så vanligt med GBS.

Mitt tips mot urinvägsinfektion är att köpa citron på flaska och det blandar du med vatten. Man kan blanda rätt så starkt. Då kan kan lindra UVI. Jag hade ofta infektioner när jag var i tonåren. Hemskt när det svider hela tiden.. :(
  • evve88
    Freya18 skrev 2018-01-23 18:16:06 följande:

Jag har inte känt några besvär av den. Kissar mycket hela tiden, men det har aldrig svidit. Usch.. läskigt ändå fast det verkar vara så vanligt med GBS.

Mitt tips mot urinvägsinfektion är att köpa citron på flaska och det blandar du med vatten. Man kan blanda rätt så starkt. Då kan kan lindra UVI. Jag hade ofta infektioner när jag var i tonåren. Hemskt när det svider hela tiden.. :(

Vet minst tre kompisar som har GBS och två av dom två barn och den andra tre och ingen har haft några komplikationer alls så tror inte du behöver vara orolig <3
  • evve88
    Moorii skrev 2018-01-23 16:28:40 följande:

Nej, men tänker att jag ska göra det snart! Jobbar med barn och min son har börjat på förskolan nu, så risken har ökat markant sen sist jag var gravid.. Det ska ju vara lugnt, så du behöver inte oroa dig :) Man kan väl få lite feber och så, men inte värre än så vad jag vet.

Ja de kan väl vara bra då :) min går också på förskola och man är ju sjuk konstant ändå :p hoppas man slipper alla biverkningar :) känns skönt att ha tagit den nu i alla fall!
  • Freya18

Det blev en sväng till gynakuten. Dom ville ha in mig på en gång på grund av smärtan. Läkaren kontrollerade tappen som var 4cm, gjorde VUL och äggstockarna såg normala ut och så gjorde han vanligt ultraljud också och bebisen lever och verkar må bra!! :') Grinade ögonen av mig! Läkaren var så himla tyst och stirrade bara på skärmen så jag tänkte att nu är det kört, men sen vred han skärmen mot mig och maken och vi kunde se en bebis där! :)

Läkaren har ingen aning om varför jag känner sån smärta och han misstänker ingenting allvarligt. Jag ska återkomma om jag börjar släppa vatten, börjar blöda eller får mera ont. Nu kan jag ändå slappna av något inför RUL som är nästa vecka. Det har varit mycket tårar idag, men nu känner jag mig glad igen!

• SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-23 18:16:06 följande:

Har testat det med citron, men hjälpte inte, så tänkte ta upp det när jag ändå ska till läkaren imorgon. Tack iaf för tips! :)
  • PS76
    evve88 skrev 2018-01-23 16:22:41 följande:

Jag tog förra veckan. Eftersom risken ökar att bli smittad när man är gravid så är det nog värre än själva vaccinet. Så säger alla sjuksköterskor på mitt jobb iallafall :)
Svar på tråden Bf juni 2018