kattnos skrev 2018-01-23 18:33:23 följande:
Fantastiskt att läsa om hur barnen rör sig - hoppas att jag också får känna snart! Har moderkakan i framvägg så jag vet att det kan dröja...
Idag berättade jag för mina närmaste kollegor - det kändes lite läskigt faktiskt men det var väldigt skönt när det var gjort! De blev väldigt glada såklart :) Jag har liksom inte vetat när jag ska berätta men så påtalade min chef igår att de snart ska söka efter en ersättare och då kan det ju vara bra att folk vet varför... och det finns ju egentligen ingen anledning att inte berätta, jag är ju iaf i v 16 nu.. men det syns inte på mig än så :)
Längtar själv efter att få börja känma mer där inne. Går in i v.12 snart så det är väl ett tag kvar. Har ju inte heller börjat synas något än.
Min chef vet att jag är gravid, hon har följt vår IVF resa. Sedan har jag 2 nära kollegor som jag berättat för. Men jag undrar när man ska berätta för resten av gruppen?! Har länge funderat på att vänta till den dag då det börjar märkas på magen, vilket kan vara ytterligare 4-5v till. Hm, ja man får se. Viktigast är att chefen vet, så det kan planeras för en ersättare.
Jag har varit så sjuk senaste 4v så jag bokade in en UL till v.14 hos min barnmorska. Vill så gärna se lilla räkan igen. Första gången var i v.8+2. Kanske är löjligt men jag lan inte vänta till rutin UL v18 för att se krabaten igen. Behöver stilla mitt sinne att lillen är där innan och mår bra!
Någon annan som bokat in extra UL/VUL för att stilla sinnet?