• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Anki7

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

• Nube
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Jag har inga ord! Så fruktansvärd, är så ledsen för er skull! Ta hand om er och dig själv nu..
  • Elise39

Anki7, nej vad tråkigt! Ta hand om er. Kram
  • Elise39
    Nube skrev 2018-01-27 17:39:57 följande:

Hur gick det med provet o vul? Jag mår bra tack, är i v 22 nu och magen växer. Hoppas du snart är där också :)

Wow vad tiden går fort. Vecka 22, mer än halvvägs :)

Jag var hos läkaren i fredags och hon undersökte och såg en antydan till hinnesäck. Fick lämna prov och värdet hade dubblats på 2 dagar (2000) så än så länge är allt positivt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag igen. Förhoppningsvis kanske vi ser något denna gång. Har inga symtom, inte ens ömma bröst. Vet inte exakt vilken vecka jag är i men någonstans mellan 5-6. Är inte positiv denna gång efter senaste missfallet men otroligt glad för att jag blev spontant gravid under ivf behandlingen.
  • Nube
    Elise39 skrev 2018-01-28 21:50:27 följande:

Wow vad tiden går fort. Vecka 22, mer än halvvägs :)

Jag var hos läkaren i fredags och hon undersökte och såg en antydan till hinnesäck. Fick lämna prov och värdet hade dubblats på 2 dagar (2000) så än så länge är allt positivt. Hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag igen. Förhoppningsvis kanske vi ser något denna gång. Har inga symtom, inte ens ömma bröst. Vet inte exakt vilken vecka jag är i men någonstans mellan 5-6. Är inte positiv denna gång efter senaste missfallet men otroligt glad för att jag blev spontant gravid under ivf behandlingen.

Det är ju fantastiskt att du är gravid igen och utan ivf! Men det verkar vara ganska "vanligt" att man blir lättare gravid efter att ha varit gravid/efter missfall. Hoppas allt fortsätter bra nu!

Ja, tiden går fort! Och samtidigt långsamt haha. Försöker njuta nu, känns fortfarande overkligt att jag är gravid. Är så tacksam verkligen. Lycka till och håll oss updaterade :)
  • hanna8911

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

• Senua
    hanna8911 skrev 2018-01-29 17:45:09 följande:

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

Det känner jag igen mig i! Började runt v. 8-9 undra om det ändå gått åt skogen. Kände inte av ngt speciellt. Blev lite lugnare först efter kub och ul i v. 13 då man fick bekräftat att det ändå fanns ngt där.
  • vinterbebis12

Skickar också massa kramar. Hoppas ni har bra stöd från omgivningen. Jag finns här om du vill "prata". Är inte längre kvar i tråden men läser ibland. Mitt missfall skedde långt tidigare men vi hade gjort två UL inkl NIPT med bra resultat så var inställd på bebis och kanske kan relatera lite till det ni går igenom. Jag går fortfarande till kurator för att bearbeta det som hände. Kram igen
  • Hoppfullhet
    hanna8911 skrev 2018-01-29 17:45:09 följande:

Absolut, mina symtom försvann i 2 omgångar innan v 13.. första gången i ca v 7-8 kom tillbaka efter ngn vecka, sedan igen i ca v 10, kom tillbaka igen.. dock efter v 13-14 försvann allt inkl tröttheten o jag kände ingenting förrän jag börja känna bebis i v 16-17 :)
  • hanna8911
    Hoppfullhet skrev 2018-01-29 19:59:44 följande:

Absolut, mina symtom försvann i 2 omgångar innan v 13.. första gången i ca v 7-8 kom tillbaka efter ngn vecka, sedan igen i ca v 10, kom tillbaka igen.. dock efter v 13-14 försvann allt inkl tröttheten o jag kände ingenting förrän jag börja känna bebis i v 16-17 :)

Tack för att du svarade! Ska försöka tänka positivt och vara glad att jag ändå mår bra!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017