• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • hanna8911
    Senua skrev 2018-01-29 19:31:51 följande:

Det känner jag igen mig i! Började runt v. 8-9 undra om det ändå gått åt skogen. Kände inte av ngt speciellt. Blev lite lugnare först efter kub och ul i v. 13 då man fick bekräftat att det ändå fanns ngt där.

Tack för att du svarade!! Ska försöka tänka positivt framöver istället för katastroftankar!
  • andromedae
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Beklagar så oerhört.
    hanna8911 skrev 2018-01-29 17:45:09 följande:

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

Mina symtom minskade redan innan första vul i 7+1. De var inte starkare när vi gjorde ett andra i 9+1 (för att stilla oron för mig).
    I vecka 15 kom illamåendet och strax innan det började brösten ömma. 

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • kattnos

Hej alla! Ville höra med er! Har någon av er upplevt att symtomen minskar redan i v 9? Är i 8+3 och tycker brösten inte ömmar lika mycket längre och från livmodern känner jag inget längre! Ingen Molvärk alls. Har varit på vul föd en vecka sedan och då såg allt bra ut men börjar bli lite orolig...

Vet inte hur mycket symptom du hade innan men själv jar jag hela graviditeten haft ganska lite symptom. Mest andfåddhet och lite trött/orkeslös samt någon dag med illamående men mest har jag mått prima.

De senaste veckorna har jag dock börjat känna mig så svullen! Ingen bebismage utan svullen ända från under brösten och ned. Ser inte klokt ut tycker jag.. men det är ju iaf tecken på att det händer något i magen - allt ska visst tryckas upp, haha.
  • Yammamamma

Hello allihopa,jag tänkte prova fråga er som har plussat :)
    Är det någon av er som haft "double trigger" inför äggplocket? 
    I fall så, vet ni länge det tagit att triggern är ut ur systemet? 
    Jag har nämligen fått mitt livs första + imorse.
    Det är 8 dagar sedan jag hade ET, och undrar om det är triggern eller ...
    Tacksam för svar!! 

• Solen2

Känner inte igen double trigger så jag antar att jag inte använt de. Vad är det för något?

Ägglossningssprutan ovitrelle sägs ?sitta i? 10dagar och kan ge missvisande positivt om man testar för tidigt.

• Yammamamma
    Solen2 skrev 2018-01-30 17:49:55 följande:

Känner inte igen double trigger så jag antar att jag inte använt de. Vad är det för något?

Ägglossningssprutan ovitrelle sägs ?sitta i? 10dagar och kan ge missvisande positivt om man testar för tidigt.

tack Skrattande

double trigger är suprefact och ovitrelle tilsammans... ska hjälpa om problem med att få mogna ägg (?).

Jag hade sprutorna 13 dagar sedan så känns att det inte skulle dyka up som ett ganska tydligt streck... 
  • Milla8101

För mig var det nästan samma sak, allt försvann i slutet av v 8

Men nu har jag fått tillbaka mitt illamående ( det var bara borta ett par dagar ) brösten ömmar lite igen.
  • Hey.orange
    Anki7 skrev 2018-01-27 20:19:11 följande:

Jag får tyvärr be någon ta bort mig från bf-listan =((( Det värsta tänkbara hände oss, RUL 15/1 visade att fostret inte levde längre, det dog redan i v 14. Det var ju för litet vid tidiga vul men verkade växa bra så det blev total chock.

Lycka till alla ni här inne!

Så tråkigt :(
  • kattnos
    Yammamamma skrev 2018-01-30 14:59:36 följande:

Hello allihopa,jag tänkte prova fråga er som har plussat :)

Är det någon av er som haft "double trigger" inför äggplocket? 

I fall så, vet ni länge det tagit att triggern är ut ur systemet? 

Jag har nämligen fått mitt livs första + imorse.

Det är 8 dagar sedan jag hade ET, och undrar om det är triggern eller ...

Tacksam för svar!! 

Har du testat igen och sett om det fortfarande är positivt? Grattis i så fall! :)

Jag TROR att jag har känt bebisen röra sig för första gången! :) Inte helt tydligt men de senaste kvällarna när jag har legat på mage i soffan har det känts små diffusa puffar eller vad man ska säga, nere i magen. Jag får koncentrera mig för att känna och vara stilla men jag tror att detta bara är början :) Det gör mig himla glad!
  • andromedae
    kattnos skrev 2018-02-04 19:33:03 följande:
    Har du testat igen och sett om det fortfarande är positivt? Grattis i så fall! :)

Jag TROR att jag har känt bebisen röra sig för första gången! :) Inte helt tydligt men de senaste kvällarna när jag har legat på mage i soffan har det känts små diffusa puffar eller vad man ska säga, nere i magen. Jag får koncentrera mig för att känna och vara stilla men jag tror att detta bara är början :) Det gör mig himla glad!
    Vad kul!
    Vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 24 (23+4) och har känt varje dag senaste veckan. Så himla mysigt. Trodde aldrig jag skulle få uppleva detta.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017