• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • andromedae
    Milla8101 skrev 2018-02-13 21:31:32 följande:

Hej

Ni som har gjort Kub test, hur var det tycker ni? Har inte riktigt koll på vad som är bra och inte bra heller. Vad fick ni för värden?

Tog blodprovet idag och ska göra ul nästa vecka.

Tycker det var intressant hur mycket man såg. 

Fick 1:20000 på trisomi 13 och 18 (de jag var mest orolig för) och 1:4900-nånting för downs. Tycker även det var bra resultat så det kändes bra. 
    Om man får 1:200 på nåt så erbjuder de NIPT.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • kattnos
    Milla8101 skrev 2018-02-13 21:31:32 följande:

Hej

Ni som har gjort Kub test, hur var det tycker ni? Har inte riktigt koll på vad som är bra och inte bra heller. Vad fick ni för värden?

Tog blodprovet idag och ska göra ul nästa vecka.

Jag fick också 1:20000 för trisomi 13 och 18, och typ 1:2500 för downs.. vilket kändes bra tycker jag eftersom om man tittar enbart på ålder så är risken 1:600 för mig. Vilket ju i sig är en ganska låg risk, procentuellt sett.

Det häftigaste med kub-testet var ju dock såklart att få se bebisen igen :)
  • kattnos
    Tiinuli skrev 2018-02-13 10:06:00 följande:

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

Klart du får hänga här, grattis till graviditeten! Hoppas allt går bra nu :)
  • Nube
    Tiinuli skrev 2018-02-13 10:06:00 följande:

Hej!

Har precis plussat efter våran andra ivf försök i höstas och är nu i v.5

Det verkar inte hinnas så många andra trådar för ivf graviditeter så tänkte kolla om får hänga här? Ni verkar vara ett härligt gäng och känner igen några av er sen hösten (namn) :)

Finns det någon Fb grupp för oss som blivit gravida via ivf?

Stort grattis Tiinuli! Jag kommer ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades nu! :)
  • Nube

Jag gick in i v 25 igår och känner också bebisen varje dag, mycket spännande. Jag började äta järn för en vecka sedan och känner mig lite piggare och har lättare att vakna upp på morgonen.

Har ni börjar köpa saker för bebisen? Jag har börjat kolla lite på barnvagnar och bilbarnstolar och sängar.. vilken djungel av grejer haha! Vi tänkte köpa det mesta begagnad.

• Emsoff
    Nube skrev 2018-02-14 07:14:12 följande:

Jag gick in i v 25 igår och känner också bebisen varje dag, mycket spännande. Jag började äta järn för en vecka sedan och känner mig lite piggare och har lättare att vakna upp på morgonen.

Har ni börjar köpa saker för bebisen? Jag har börjat kolla lite på barnvagnar och bilbarnstolar och sängar.. vilken djungel av grejer haha! Vi tänkte köpa det mesta begagnad.

Hallå! Jag har ju allt kvar sen förra gången. Men har inte kollat om det är nått som behöver kompletteras. Gör nog det senare. Har fortfarande oro kvar :( om än mindre. Men nu på morgonen har jag inte känt den. Och då blir jag orolig.
  • pigan86
    Nube skrev 2018-02-14 07:14:12 följande:

Jag är precis som dig i vecka 25. Vi har köpt babyskydd och en kombivagn. Sen har vi/bejbisen fått en skötväska, lite kläder och en säng. Mer än de har vi inte, tanken var att planera in en ikea trip men just nu ligger den planen på is. Är så begränsad pga foglossningar så min kropp säger helt enkelt nej. Alla bejbisens saker ligger dock nerpackat i kartongerna än. Vi köpte allt nytt just pga säkerheten, ett babyskydd ska ju inte ha passerad datum osv och sen vill man ju inte riskera att köpa en stol som varit med i en krock eller annat våld. Så de rekommenderar jag iaf att du köper nytt. Vi valde att köpa allt nytt pga att vi inte har något att ärva av bekanta och jag bor på ett ställe där de är svårt att få tag på begagnat om man inte är villig att åka långt, då är de mer praktiskt att beställa hem :)

Men de är en djungel verkligen. Finns hur mkt som helst och hur många olika märken som helst att välja på. Vi har frågat oss runt bland familj och vänner om råd innan, vad man ska tänka på osv.
  • Solen2

Vi fick bara ett värde på kub så jag antar att det är något samlingsvärde, 1:20 000. De bästa sofforna man kan få har jag hört. Jag var mest orolig innan för om den inte skulle leva. Så när vi väl såg det så blev resultatet lite i andra hand. Men det är klart att man försökte förbereda sig mentalt på att man kan få ett sämre resultat, men då finns det ju fler tester att ta innan man vet mer eller måste bestämma något jobbigt.

• Tiinuli
    kattnos skrev 2018-02-14 05:56:54 följande:

Klart du får hänga här, grattis till graviditeten! Hoppas allt går bra nu :)

Tack ja vi hoppas verkligen :)

Tog ett digitalt i dag som visar 2-3 veckor så det borde väll vara bra? Väntar på att ska få tiden för vul också :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017