• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    Nube skrev 2018-02-14 07:12:03 följande:

Stort grattis Tiinuli! Jag kommer ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades nu! :)

Tack :)

Jag äntligen, hoppas verkligen det går vägen nu!

Jag kommer i håg dig med :) det va mycket liv i ivf trådarna höstas, nu verkar lite lugnare. Man vill ju ventilera alla möjliga tankar!

Hur är det med dig? Vilken vecka är du nu?
  • andromedae
    Nube skrev 2018-02-14 07:14:12 följande:

Jag gick in i v 25 igår och känner också bebisen varje dag, mycket spännande. Jag började äta järn för en vecka sedan och känner mig lite piggare och har lättare att vakna upp på morgonen.

Har ni börjar köpa saker för bebisen? Jag har börjat kolla lite på barnvagnar och bilbarnstolar och sängar.. vilken djungel av grejer haha! Vi tänkte köpa det mesta begagnad.

Går in i vecka 26 idag (25+0). Vi har köpt vagn och en hel del kläder, allt begagnat. Även en skötväska med lite prover på apotea.
    Mamma har köpt sängkläder till spjälsäng. Vi har dock inte köpt spjälsäng än utan det sista väntar vi med till april är tanken.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • pigan86
    andromedae skrev 2018-02-14 17:30:40 följande:

Går in i vecka 26 idag (25+0). Vi har köpt vagn och en hel del kläder, allt begagnat. Även en skötväska med lite prover på apotea.

Mamma har köpt sängkläder till spjälsäng. Vi har dock inte köpt spjälsäng än utan det sista väntar vi med till april är tanken.

Måste bara få fråga hur du räknat ut din gravidvecka? Alltså inget illa menat utan bara av nyfikenhet :)

Du är beräknad dagen efter mig enligt listan där ovan. Jag är idag i vecka 24+4 men du är alltså i vecka 25+0 idag? Har jag räknat fel?? :/ eller hur har du räknat?
  • Tiinuli

Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?

När har ni gjort tidig vul?

• Hoppfullhet
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:25:27 följande:

Jag har fått tid till vul nu den 26.2, kommer vara i vecka 7 då. Är inte det lite förtidigt? Kommer man se nånting då överhuvudtaget ? Runsten finns att ser inte hjärtat än?

När jag gjorde VUL med min dotter blev de i v 7+0 o det var smått, men man kunde se ett hjärta ticka :)
  • kattnos

Man borde kunna se hjärtat då, enligt preglifes app iaf :) står att det börjar slå i v 5. Men man kommer väl inte se så mycket mer än en liten klump med hjärtslag, hinnsäcken och sådant. Jag gjorde ul i v 9 och visst såg man lite mer men mest såg det ut som en liten alien där inne :)
  • kattnos

Såg på Instagram idag att en gammal klasskompis väntar barn någon månad efter mig - kände att jag för första gången på mycket länge kan glädjas åt att någon annan är gravid! Jag vill inte vara missunnsam men fan vilken resa det har varit för att komma hit - äntligen RUL på måndag så hoppas att allt fortfarande ser bra ut med vårt lilla hjärta.

• Tiinuli
    Hoppfullhet skrev 2018-02-15 06:08:28 följande:

När jag gjorde VUL med min dotter blev de i v 7+0 o det var smått, men man kunde se ett hjärta ticka :)

Okej men kanske det syns nått ändå då

Tyckte bara det va lite tidigt och tänk om det inte syns nått va ledsen och orolig man kommer bli. Jag kommer vara då 6+4
  • Tiinuli
    kattnos skrev 2018-02-15 06:23:49 följande:

Man borde kunna se hjärtat då, enligt preglifes app iaf :) står att det börjar slå i v 5. Men man kommer väl inte se så mycket mer än en liten klump med hjärtslag, hinnsäcken och sådant. Jag gjorde ul i v 9 och visst såg man lite mer men mest såg det ut som en liten alien där inne :)

Mm hade hellre väntat nån vecka extra. När gör man kub, vilken vecka?
  • Solen2

Jag gjorde tidigt vul i V8+2. Och då såg man ett pickande hjärta ganska tydligt.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017