• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Ellencassandra

Hej på er! Tiden går långsamt.. men iallafall vecka 7 nu.

Har inte vågat ha sex med min kille sen insättningen, men nu imorse gick jag med på det för jag kan inte gå runt å oroa mig hela tiden. Iallafall efteråt, så fick jag som håll i sidan av magen. Jag kom inte, orkade inte! Men blir såklart orolig efteråt nu. Känns i vänster sida av magen å rätt högt upp så inte i livmodertraktern. Har ni nån aning om vad det kan va?

• kattnos
    Ellencassandra skrev 2018-04-05 08:19:29 följande:

Hej på er! Tiden går långsamt.. men iallafall vecka 7 nu.

Har inte vågat ha sex med min kille sen insättningen, men nu imorse gick jag med på det för jag kan inte gå runt å oroa mig hela tiden. Iallafall efteråt, så fick jag som håll i sidan av magen. Jag kom inte, orkade inte! Men blir såklart orolig efteråt nu. Känns i vänster sida av magen å rätt högt upp så inte i livmodertraktern. Har ni nån aning om vad det kan va?

Det låter nästan som en sträckning i en muskel, du kanske spände dig lite för att det kändes lite läskigt? Jag tror inte att det är något att oroa sig för om det inte sitter i länge förstås. Men i v 7 så har ju livmodern inte blivit så stor än och tar inte så mycket plats :)
  • kattnos
    Hoppfullhet skrev 2018-04-05 06:30:18 följande:

35 dagar kvar till BF. Igår hade jag världens förväkar, inte jätteskönt. En vet ju vad som komma skall men tycker gott det kan vänta ngn vecka till :) även om man samtidigt bara vill få träffa sin kommande kärlek <3

Hoppas ni andra mår väl :)

Åh så spännande - snart är din bebis här :) Jag känner mig mer och mer som människa för varje dag så nästa vecka ska jag jobba igen tänkte jag. Är ju bara tänkt att jag ska jobba tre veckor till och sen gå hem med graviditetspenning. I övrigt mår jag och bebis jättebra, jag har inga större krämpor och längtar efter att komma it och röra mig mer än jag har orkat de senaste veckorna. Sen är det ju fantastiskt skönt att snön börjar försvinna så att vi kan få lite VÅR <3
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2018-04-05 09:28:45 följande:

Det låter nästan som en sträckning i en muskel, du kanske spände dig lite för att det kändes lite läskigt? Jag tror inte att det är något att oroa sig för om det inte sitter i länge förstås. Men i v 7 så har ju livmodern inte blivit så stor än och tar inte så mycket plats :)

Det har gått bort nu :) tack för svar! :D Det är nog som du säger, spände mig säkert omedvetet å det blev kanske nån sträckning. Skönt iallafall att det gick bort! :)
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-04-05 07:52:50 följande:

Åh vad spännande, hoppas bejbisen stannar ett tag till <3

Jag längtar som bara den, tror min bejbis ligger på tvären eller snett för magen är stundvis så hård på min högra sida. Annars sprattlar de på som bara den upp mot revbenen och snett mot vänster. Annars mår jag hyfsat bra bortsett från brist på sömn, men de är väl lika man vänjer sig antar jag ;)

Misstänkte nästan själv samma sak med läget vid första grav. Men när jag va inne på kontroll i v 38 för minskade rörelser så visade de sig att ryggen låg längs ena sidan o de va de som spände ut så mkt :) hade även en liten filur som vände från rätt läge till fel. O vi började planera för vändningsförsök, men hon hann vända sig rätt igen o när det hände gick ABSOLUT inte att missa :) OMG va de va oskönt!! Så jag hoppas din lille ligger som den ska ;)
  • andromedae
    Solen2 skrev 2018-04-04 12:05:38 följande:
    Vad är TUL?
    Tillväxtultraljud
    Jag har en kronisk tarmsjukdom, Mb Crohns, så de ville kolla att han vuxit som han ska då det kan vara problem med näringstillförseln. Han hade dock tagit allt han behöver och lite till, det var inte undra på att jag gått ner lite i vikt första tiden trots att jag inte kräktes Tungan ute
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2018-04-05 21:35:43 följande:

Misstänkte nästan själv samma sak med läget vid första grav. Men när jag va inne på kontroll i v 38 för minskade rörelser så visade de sig att ryggen låg längs ena sidan o de va de som spände ut så mkt :) hade även en liten filur som vände från rätt läge till fel. O vi började planera för vändningsförsök, men hon hann vända sig rätt igen o när det hände gick ABSOLUT inte att missa :) OMG va de va oskönt!! Så jag hoppas din lille ligger som den ska ;)

Det gör jag också, de där med vändningsförsök känns mer läskigt än själva förlossningen faktiskt - vet inte varför :) Ska till bm nästa vecka så ska fråga om hon hade kunnat känns efter hur bejbisen ligger, är ju ett tag kvar till bf men hade varit skönt att få veta om de jag tror stämmer.

Går just nu och räknar dagarna fram till ledigheten. Då jag anses ha ett "lugnt" jobb så är jag inte berättigad havandeskapspenning så har tagit ut semester innan. Jobbar till 4/5. Vill hinna komma till ro hemma innan bejbisen kommer.

Jobbar du fortfarande eller går du hemma och räknar neråt? :)
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-04-06 03:42:20 följande:

Det gör jag också, de där med vändningsförsök känns mer läskigt än själva förlossningen faktiskt - vet inte varför :) Ska till bm nästa vecka så ska fråga om hon hade kunnat känns efter hur bejbisen ligger, är ju ett tag kvar till bf men hade varit skönt att få veta om de jag tror stämmer.

Går just nu och räknar dagarna fram till ledigheten. Då jag anses ha ett "lugnt" jobb så är jag inte berättigad havandeskapspenning så har tagit ut semester innan. Jobbar till 4/5. Vill hinna komma till ro hemma innan bejbisen kommer.

Jobbar du fortfarande eller går du hemma och räknar neråt? :)

Jobbar ff, men bara halvtid. Ska göra så i 2 veckor till så slutar 20/4 o BF är ju 10/5. Har tagit 2 v semester först som jag hoppas kunna få avnjuta med min lilla tjej så vi får lite tid tillsammans innan nästa etapp börjar :)
  • pigan86

Idag har varit en hemsk dag. Bortsett från att bejbisen i magen har hållt mig vaken hela/halva nätterna dem senaste dagarna så har illamåendet kommit tillbaka. Önskar så att jag kunde njuta av att känna mitt barn röra på sig men det gör ont och bidrar till mitt mående just nu. Vet inte hur den ligger men varje liten knuff i magen gör att jag får spya upp i halsen. Är det någon mer som upplev samma/liknande eller vet varför de blir såhär?

• Hoppfullhet

Har inte haft samma känsla med illamåendet men de e jobbigt när magen står som högst. Allting trycker, man får dåligt med luft, nästan ont i hela bröstkorgen. Det lättar ju lite när magen börjar sjunka men då tar ju kisseriet fart igen o stör nattsömnen så en blir minsann inte nöjd med nåt när de närmar sig slutet. Man e färdig me att va gravid så de skriker om de.. försök o ta de chanser du får att vila på dagarna, allt för att få in lite sömn här o där. O jag hoppas för din skull att illamåendet lägger sig inom kort igen.

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017