• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos

FK godkände min ansökan om graviditetspenning! Kommer alltså bara jobba i två veckor till då min chef skrivit ett utlåtande om risker i arbetsmiljön som alltså blev godkänd. Känns bra men lite konstigt, sen ska jag alltså vara hemma typ ett helt år.... Vad ska jag göra med all tid??? Haha, nä det vet jag ju men det är ju bra att jag får gott om tid att förbereda för bebis ankomst :)

• pigan86
    kattnos skrev 2018-04-13 20:39:06 följande:

FK godkände min ansökan om graviditetspenning! Kommer alltså bara jobba i två veckor till då min chef skrivit ett utlåtande om risker i arbetsmiljön som alltså blev godkänd. Känns bra men lite konstigt, sen ska jag alltså vara hemma typ ett helt år.... Vad ska jag göra med all tid??? Haha, nä det vet jag ju men det är ju bra att jag får gott om tid att förbereda för bebis ankomst :)

GRATTIS! FK är inte alltid den "bästa kompisen" :) Skönt att du får gå från jobbet och bona klart hemma o hinna slappna av lite innan barnet kommer. Jag jobbar också drygt 2 veckor till sen tar jag semester fram till min bejbis kommer. Mitt jobb betraktas som "lugnt" så jag har inte ens orkat tjorva med FK, dem hade garanterat inte godkänt de ändå. Jobbar på kontor, dock har vi högsäsong mars-sept så de är rätt stressigt ändå, är helt slut när jag kommer hem på eftermiddagarna. Men med lite semester så hinner man nog landa hemma o fixa de sista :)
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-04-13 22:18:52 följande:

GRATTIS! FK är inte alltid den "bästa kompisen" :) Skönt att du får gå från jobbet och bona klart hemma o hinna slappna av lite innan barnet kommer. Jag jobbar också drygt 2 veckor till sen tar jag semester fram till min bejbis kommer. Mitt jobb betraktas som "lugnt" så jag har inte ens orkat tjorva med FK, dem hade garanterat inte godkänt de ändå. Jobbar på kontor, dock har vi högsäsong mars-sept så de är rätt stressigt ändå, är helt slut när jag kommer hem på eftermiddagarna. Men med lite semester så hinner man nog landa hemma o fixa de sista :)

Tack! Nej jag var lite orolig även om jag själv tycker att det finns vissa risker i mitt jobb, känns skönt att ha det på papper.

Man kan ju alltid fundera på hur fk resonerar för stress kan ju ändå också vara en risk för bebis... men bra att du kan passa på att ta lite semester iaf :)
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-04-13 22:55:33 följande:

Tack! Nej jag var lite orolig även om jag själv tycker att det finns vissa risker i mitt jobb, känns skönt att ha det på papper.

Man kan ju alltid fundera på hur fk resonerar för stress kan ju ändå också vara en risk för bebis... men bra att du kan passa på att ta lite semester iaf :)

Jo man tycker ju de, men FK är inte dem mest logiska i sina beslut och tyvärr förstår man inte alltid vad deras beslut grundar sig på heller.

Känns som att denna graviditet gått så fort. Känner mig inte alls redo eller klar med förberedelserna. Har inte riktigt landat i att en bejbis är beräknad om 5 veckor. Men de kanske har o göra med att vi försökte själva i 3 år och sedan ivf 10 månader innan vi fick vårat plus. 9 månader är en kort tid när man tänker på resan man gjort :)
  • Nube

Skönt att det är flera som snart ska sluta jobba! Tänk, nu är det vår och snart kommer våra bebyn. Visst känns det helt fantastiskt men också lite overkligt.. som sagt, efter lång väntan och behandlingar är det inte så lätt att förstå att snart är vi där. Jag jobbar själv 5 veckor till, slutar 2 veckor innan beräknad förslossning om allt bara går bra. Jag tar också semester först och sedan föräldrapenning.

• Ellencassandra

Hej alla. Min lycka varade inte så länge. I tisdags (7+6) var vi på VUL och bara en tom hinnsäck fanns där. Ofostrig graviditet. Bröt ihop totalt. Har idag fått tabletter för att framkalla missfallet. Ska ta dessa imorgon. Sen nya tag i augusti. Grattis till er alla. Jag hoppas jag lyckas nästa gång och får gå hela vägen. Kram.

• kattnos
    Ellencassandra skrev 2018-04-20 17:03:14 följande:

Hej alla. Min lycka varade inte så länge. I tisdags (7+6) var vi på VUL och bara en tom hinnsäck fanns där. Ofostrig graviditet. Bröt ihop totalt. Har idag fått tabletter för att framkalla missfallet. Ska ta dessa imorgon. Sen nya tag i augusti. Grattis till er alla. Jag hoppas jag lyckas nästa gång och får gå hela vägen. Kram.

Nää! Fy så tråkigt att höra - jag lider med dig... När man kommit så långt som till ett positivt gravtest och så händer det... Stora styrkekramar och jag håller tummarna för att det går bättre nästa gång!
  • Emsoff

Ellencassandra. Beklagar verkligen! Haft en ofostrig graviditet. På ett sätt mitt värsta missfall av mina fem. Hoppas så att det går bättre nästa gång. Vilket jag tror stenhårt! Förstår att det är svårt att tänka så nu dock. Styrkekram!

Hej alla andra! Ville bara säga hej och att jag mår bra! Vecka 32 och krämpor som foglossning och nästäppa. Jobbar 6 veckor till, men bara 25 dagar. Lite röda dagar nu på våren och så tar jag lite klämmisar. Hoppas att ni andra mär bra! Kram!

• Nube
    Ellencassandra skrev 2018-04-20 17:03:14 följande:

Vad hemskt att läsa! Beklagar verkligen! Jag hade en ofostrig graviditet nästan exakt ett år sedan och sedan blev jag gravid vid nästa försöker som nu sparkar i magen. Så det finns goda chanser att lyckas, ge inte upp! Kram

Jag går in i v 35 imorgon och har 19 arbetsdagar kvar efter idag! Grattis Hoppfullhet till början av din ledighet o vafld roligt att du Emsoff mår bra. Inte långt kvar nu!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017