• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube

Hur går det för alla? Jag gick in i v 32 idag och har två månader kvar till BF. Solen skiner och jag ser fram emot våren och bebisen så klart! Vi har beställt vagnen nu, köpt kläder, spjälsäng och bilbarnstol. Skötbord är kvar att köpa + många andra små saker. Så roligt! Nu hoppas jag bara att allt går bra!

• Ellencassandra
    Nube skrev 2018-04-03 11:20:19 följande:

Hej och stort grattis! Jag kommer också ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades :) Hur mår du nu?

Ja men dg känner jag igen med :) tack!! Å grattis wow tänk å få komma så lång å köpa barnvagn å allt. Hoppas jag når dit!

Jag mår sådär. Har blivit sjuk. Så är hemma. Läst att man får försämrat immunförsvar när man e gravid? Inte varit sjuk på länge.. annars har jag bara ömma bröst å kissnödighet som symptom :p går in i vecka 7 imorgon!
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2018-04-03 11:42:31 följande:

Ja men dg känner jag igen med :) tack!! Å grattis wow tänk å få komma så lång å köpa barnvagn å allt. Hoppas jag når dit!

Jag mår sådär. Har blivit sjuk. Så är hemma. Läst att man får försämrat immunförsvar när man e gravid? Inte varit sjuk på länge.. annars har jag bara ömma bröst å kissnödighet som symptom :p går in i vecka 7 imorgon!

Det kan säkert stämma, jag är också hemma (tredje veckan nu) för först fick jag influensa, denna övergick sen till lunginflammation och nu har jag hostat så mycket så att jag antagligen fått en muskelbristning kring revbenen vilket gör att det gör ont att hosta, andas djupt, nysa osv.. brukar aldrig vara sjuk så här länge!
  • andromedae
    Nube skrev 2018-04-03 11:23:07 följande:

Hur går det för alla? Jag gick in i v 32 idag och har två månader kvar till BF. Solen skiner och jag ser fram emot våren och bebisen så klart! Vi har beställt vagnen nu, köpt kläder, spjälsäng och bilbarnstol. Skötbord är kvar att köpa + många andra små saker. Så roligt! Nu hoppas jag bara att allt går bra!

Går in i 32+0 imorgon onsdag. Mår ok, börjar bli tungt och har lite ont i ryggen och får ont i höfterna när jag ligger på en sida för länge.
    Har fått beviljad graviditetspenning pga fysiskt ansträngande jobb, så från igår är jag hemma heltid från jobbet.
    Känns konstigt och spännande på samma gång.
    Vi har köpt det mesta, jag är dock fortfarande rädd att nåt ska gå fel för honom därinne, men förhoppningsvis är det bara noja.

Har TUL på torsdag så då får vi se honom igen. Det är i alla fall full rulle på honom varje dag.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • ijo
    Nube skrev 2018-04-03 11:23:07 följande:

Det är så mysigt att köpa alla dessa bebisgrejer :) Jag är i vecka 36, en månad kvar till bf. Oron att något ska gå snett under förlossningen har dock ökat men försöker tänka positivt. Längtar så mycket efter den lilla bebis som buffar runt i magen <3
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2018-04-03 13:58:18 följande:

Det kan säkert stämma, jag är också hemma (tredje veckan nu) för först fick jag influensa, denna övergick sen till lunginflammation och nu har jag hostat så mycket så att jag antagligen fått en muskelbristning kring revbenen vilket gör att det gör ont att hosta, andas djupt, nysa osv.. brukar aldrig vara sjuk så här länge!

Usch då! Det låter inge roligt! :/ hoppas du blir bättre snart!!

Jag får feber om kvällarna, annars är det lugnt men e ganska förskyld. Så hoppas man blir frisk snart.. tur att man inte mår illa på det också! Jag e snarare tvärtom - konstant hungrig :p
  • Solen2
    andromedae skrev 2018-04-03 22:49:52 följande:

Går in i 32+0 imorgon onsdag. Mår ok, börjar bli tungt och har lite ont i ryggen och får ont i höfterna när jag ligger på en sida för länge.

Har fått beviljad graviditetspenning pga fysiskt ansträngande jobb, så från igår är jag hemma heltid från jobbet.

Känns konstigt och spännande på samma gång.

Vi har köpt det mesta, jag är dock fortfarande rädd att nåt ska gå fel för honom därinne, men förhoppningsvis är det bara noja.

Har TUL på torsdag så då får vi se honom igen. Det är i alla fall full rulle på honom varje dag.

Vad är TUL?
  • Nube
    Solen2 skrev 2018-04-04 12:05:38 följande:

Vad är TUL?

Tillväxt ultraljud, tror jag iaf :)
  • Hoppfullhet

35 dagar kvar till BF. Igår hade jag världens förväkar, inte jätteskönt. En vet ju vad som komma skall men tycker gott det kan vänta ngn vecka till :) även om man samtidigt bara vill få träffa sin kommande kärlek <3

Hoppas ni andra mår väl :)

• pigan86
    Hoppfullhet skrev 2018-04-05 06:30:18 följande:

35 dagar kvar till BF. Igår hade jag världens förväkar, inte jätteskönt. En vet ju vad som komma skall men tycker gott det kan vänta ngn vecka till :) även om man samtidigt bara vill få träffa sin kommande kärlek <3

Hoppas ni andra mår väl :)

Åh vad spännande, hoppas bejbisen stannar ett tag till <3

Jag längtar som bara den, tror min bejbis ligger på tvären eller snett för magen är stundvis så hård på min högra sida. Annars sprattlar de på som bara den upp mot revbenen och snett mot vänster. Annars mår jag hyfsat bra bortsett från brist på sömn, men de är väl lika man vänjer sig antar jag ;)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017