• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-07 22:45:58 följande:

Absolut, det kan jag göra. Vi hade en lista tidigare men den finns nog flera sidor bort. Kanske bättre att göra en ny eller vad säger ni?

Det låter bra! Och har man det i ditt startinlägget så försvinner det aldrig bort i tråden :)

Bf 21/7 här :)
  • Hey.orange
    jeenniie83 skrev 2017-12-06 20:27:42 följande:

De trode vi inte att dom skulle hinna kläma in oss innan jul och nyår ????.

Jag är i 6+0 idag så när vi ska dit så jag jag i 7+5.

Jag mår lilla och mina boobs värker lite,plus att dom har växt. Så mina bh är snart för små.

För står att de ska skönt.

Hur mår du??

I ungefär en vecka har jag mått väldigt bra! Magen har kört med mig bara, varit hård i magen :S för två veckor sen hade jag illamående från hell och jag var jättetrött, men det är typ inte kvar nu. Lite kanske emellanåt. Men det är tydligen vanligt att hjärnan ibland vänjer sig vid hormonerna. Det gjorde den inte i min förra graviditet, men nu. Men jag kan tänka mig att det kan komma tillbaka, har läst på andra ställen att det har hänt för andra... så jag får passa på att njuta nu! Allt såg bra ut på vul så det känns skönt.
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Mina chefer vet om att jag har gjort ivf men denna gången skedde återföringen på en helg och jag sa aldrig något om det. Så jag har tänkt att vänta tills slutet på jan innan jag säger något. Jag förstår din oro men vi ska verkligen inte tänka så, tänk på dig själv! Visst kanske inte den mest optimala situationen som det blir sällan som man har planerat. Tanken är att jag ska leda en projektgrupp och starta upp en ny avdelning till hösten men jag kommer kanske inte kunna vara med hela vägen, vilket blir dumt ur ett karriärsmässig synvinkel. Men jag ska vara tydlig till mina chefer att jag vill köra på så länge jag kan :) Tänker att jag ska försöka sluta oroa mig för mycket av det och tänka mer som en man ;)
  • Nube

Påbörjar listan på nytt, när alla är med lägger jag in den i startinlägget.

BF 2018 <3

Nube, 4/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

• BettyBoop81

[quote=78256116][quote-nick]Nube skrev 2017-12-08 08:02:03 följande:[/quote-nick]

Påbörjar listan på nytt, när alla är med lägger jag in den i startinlägget.

BF 2018 <3

Nube, 4/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

• Mm79
    BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Nube, 4/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7
  • Senua

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Nube, 4/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

• missUniversum

Hej
    Jag gjorde min första IVF och hade turen att bli gravid. Är nu i v 6 (tror jag). Jag har hela tiden sedan återföringen varit väldigt svullen och gick upp 3 kg redan veckan efter återföringen, så jag gissar jag blev lite överstimulerad. Dock har jag inga andra problem, mild värk i magen men mindre än mensvärk. Nu i v 6 är jag fortfarande jättesvullen i magen. Är det fler som upplevt det? Är det normalt gravidtecken eller kan det vara överstimulering från IVFen eller något annat?

• Senua
    missUniversum skrev 2017-12-08 11:17:37 följande:

Hej

Jag gjorde min första IVF och hade turen att bli gravid. Är nu i v 6 (tror jag). Jag har hela tiden sedan återföringen varit väldigt svullen och gick upp 3 kg redan veckan efter återföringen, så jag gissar jag blev lite överstimulerad. Dock har jag inga andra problem, mild värk i magen men mindre än mensvärk. Nu i v 6 är jag fortfarande jättesvullen i magen. Är det fler som upplevt det? Är det normalt gravidtecken eller kan det vara överstimulering från IVFen eller något annat?

Hej! Jag blev inte överstimulerad, men däremot i V5-6 ungefär så blev jag också väldigt svullen. Tror det kan vara tarmar och sånt som ställer till det. Kände mig stor som ett hus. Det värsta har gått ner sen dess (eller så är det jag som har vant mig :).
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017