Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Horisonten skrev 2017-12-13 20:36:14 följande:

Blir så avundsjuk på er vars illamående avtagit :( Förstå mig rätt. Men låg inlagd förra veckan med dropp och idag fick jag åka IM för en snabb dos med dropp då jag verkligen inte ville bli inlagd igen. Kan inte sova där på sjukhuset,sover bättre hemma.

Men läkaren sa att de stämde exakt på dag med senaste mensen vilken vecka jag är i. Så han sa försök fortsätta med tabletterna jag fått,äta lite och dricka lite ofta men smått smått. Och försöka kämpa och stå ut för i v 11-12 brukar de bli lite lättare så hoppas på detta verkligen.

Så ett vul förra veckan där bebis hjärta slog var då i v7+6

Och ett på magen idag där hjärtat slog fint och han möte då till v 8+6 så några veckor till.

Mvc nästa vecka och då tänkt tidigt ultraljud. Se hur bm gör då men hoppas för att kunna se tydligare och kanske få bild än snabb ultraljud som se varit senaste.

Det där låter riktigt jobbigt! Men jag måste säga att det är väldigt imponerande att du orkar vara gravid igen trots tidigare erfarenhet av hyperemesis (för visst var det du?), att du ändå nånstans känner att det är värt plågan. Starkt av dig ändå :)
  • Iowhannah

Jag har gått in i nån extremt törstig fas. Jag skulle kunna leva på flytande föda just nu. Vatten, te, varm choklad, pepsi max. Jag kan gå i mataffären och dregla över ALLT drickbart!

• Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-15 19:23:37 följande:

Hipp hipp hurra har en så länge idag inte kräkts någonting!! Det har inte hänt på flera veckor!! Men inget idag än,hoppas det håller sig. Fortfarande sjukt illamående och de känns som jag skall kräkas men ändå. Här är vi glada föd de lilla efter allt vi gått igenom. Bara hoppas de håller i sig. Håll tummarna snälla ni!!

Jag håller tummen! Har det hållit i sig, eller fick du springa upp i natt?
  • Iowhannah

Idag är jag i v 10+4, samma dag som jag började blöda förra gången. Jag har varit rätt orolig inför denna dag och kommer nog gå runt och känna efter extra mycket :S

• Iowhannah
    marol skrev 2017-12-16 08:55:20 följande:

Förstår det:/ mentalt skönt när dagen är över, ett delmål avklarat :) tror och hoppas det kommer gå bra. Tänk på tisdag börjar v.12 (!) (Måndag för mig). Redan, känner jag. I början gick varje dag i snigelfart men sen vet jag inte vad som hände, allt började rulla på. Det trodde jag aldrig i början :)

Ja, sjukt! Jag längtar tills jag känner de första rörelserna. Med sonen kom de redan i v 13 så jag har kanske lite för höga förväntningar på att det ska ske tidigt den här gången också.

Jag tycker förvisso att det fortfarande går i snigelfart, men jag antar att det tar fart i början av nästa år. Jag vill slippa illamåendet och se den riktiga bebismagen, inte bara svullna tarmar.
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2017-12-16 17:55:00 följande:

Var på kub igår, allt såg fint ut! Innan kub så har jag känt lite kittlingar, som jag kände först i vecka 20 med första, så jag tänkte att det var inbillning.. Men på ultraljudet såg vi hur livlig bebisen var, så efter det kändes det inte omöjligt längre. Nu sitter jag här och känner kittlet ibland, det är så sjukt! I vecka 13, det trodde jag aldrig :D

Härligt! :D Jag kände också kittlingar/sprattel i v 13 med första (sedan kom de riktiga sparkarna i v 16 har jag för mig. En vecka senare kändes de utanpå magen). Jag hoppas på att känna så tidigt denna gång med :)

Inget blod idag! Det känns skönt att den här dagen snart är slut, och att jag klarade mig igenom den hyfsat okej :) Jag har såklart mått lite illa och varit helt slut under eftermiddagen men det ser jag som ett gott tecken :)
  • Iowhannah

Ni som har barn sedan tidigare, hur mår ni?

Jag mår riktigt dåligt. Som jag tidigare skrivit så är jag rädd för graviditetsdepression och jag tycker att det är så svårt att veta om det jag känner är normalt eller inte. Jag vet att jag inte mådde så här med sonen, men då kunde jag lägga betydligt mer fokus på mig själv. Nu orkar jag ingenting. Jag orkar inte med människor, jag orkar inte ta hand om hemmet (vilket känns så där när sambon är sjuk), jag orkar inte åka till jobbet, jag orkar inte med mig själv. Helst skulle jag bara ligga under täcket och försvinna ett tag.

Idag har varit en jävla skitdag, jag önskar bara att jag kunde radera den och få en ny söndag i morgon. Inte måndag och jobb. Och inte har jag råd att sjukskriva mig ett par dagar heller.

Ge mig pepp!

• Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-18 20:59:49 följande:

Jag har börjat få ont i magen, kring livmodern men även högre upp. Inte som mensvärk utan mer som en lite tryckande svagt ond känsla. Är det fler som känner så? ?Är det normalt?

Jag har också fått lite såna känningar. För mig gör det inte direkt ont, det mer hugger/sticker i livmodern. Lite orolig blir jag, men jag hoppas att det bara är nåt slags växtvärk.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-19 05:11:32 följande:

Usch ja jag kan också tycka de blir värre och äta oftare faktiskt. Ja jag har provat postafen och lergigan och lergigan comp. Sen när jag blev inlagd första gången fick jag primperan och tyckte de hjälpte men tog inte illamåendet helt. Men sen blivit värre. Kräks ändå 1-3 gånger om dagen så därför inlagd 3 gången. Fått dropp över dagen en gång och 2 gånger inlagd på avdelning. Inte lätt eller roligt alls men vad skall man göra. Finns tyvärr ingen annan medicin som de vågar ge mig. Så får försöka att hålla ut aå gott det går. Men tufft. Aldrig varit såhär illa med se andra 2 även om jag mådde ganska dåligt då också.

Vilken vecka är du i nu? När har det lugnat sig under tidigare graviditeter?
Svar på tråden Bf juli 2018