Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

530 skrev 2017-12-20 17:12:03 följande:

Jag har bf i juli, uträknat själv, har första besöket imorgon hos Mvc. Men.. min mage? De syns. Överdrivet mycket. Någon mer det faktiskt tagit form på? Eller kan jag vara längre gången än vad vi tror? Jag överdrivet verkligen inte när jag säger att de syns..

Är det första barnet? Så här i början är det bara svullna tarmar, men de kan verkligen svälla! Jag är i v 12 och ser ut som v 20. Kollegor har sneglat i ett par veckor redan.
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2017-12-20 21:14:04 följande:

Både igår och idag har jag känt en massa fisksprattel i livmodern. Känns för tidigt men inbillar verkligen inte mig. Trodde det först men känt det tydligt flera gånger :)

Åh vad härligt! Vilken vecka är du i? Med sonen kände jag sprattel redan i vecka 13, jag hoppas verkligen att jag får känna så tidigt nu med!
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-20 22:04:39 följande:

Idag var vi på mvc igen så skönt och få träffa min bm och få prata om dessa veckor med illamående,kräkningar och alla inläggningar och allt. Allt såg dock bra ut idag så skönt!! Inga tecken på ketoner i ruiner idag,underbart!! Dock lite lågt blodtryck men okej men inte konstigt så som jag mått. Liksom tappat totalt 3 kg på bara 3-4 veckor!! Och tack vare nya medicinen så har jag på 2 dagar gått upp 1 kg då jag inte har kräkts sen igår på sjukhuset innan nya medicinen!! Halleluja!! Detta är underbart slippa kräkningar och värsta illamåendet!! Illamåendet är ju kvar och känns mer vid ansträngningar men det är STOR skillnad nu!! Nu kan jag få äta och behålla mat!! Känns som en dröm!! Skall tillbaka efter nyår för blodprov då varken jag eller bm vill sticka mig!! Efter alla sjukhus besök med nålar i armen är jag så trött på de och sönder stucken. Ena armen är lite svullen och öm sen senaste nålen så vi vill låta de vila lite.

Sen gjorde vi ett ultraljud på världens finast bebis!! Den var så fin och sprattlade med armar och ben som bara den <3 :) Så konstig känsla att se massa sprattel men inte känna något än. Hihi :) och de hon kunde mäta så stämde storleken ganska exakt med senaste mensen ev kan jag vara någon dag längre men hon kan inte riktigt mät så än eller säga men hon tyckte de och de skulle stämma ganska exakt med mär jag tror äl var då jag kände av den så tydligt och fick starkt positivt redan på bim-3. Så kan äntligen känna glädje och njuta och glad. Länge glädje men inte den sprudlande glädje och lycka och så för att hyperemesisen har tagit upp alla tankar,känslor,all ork och energi. Så känns fantastisk,känner mig som en helt ny människa och jag kan nu vara uppe med min familj!! <3 Än att ligga sängliggandes och bara gråta och vara förstörd!! Men visst finns oron där ändå för nu kan jag tänka och ?fokusera/lägga tid? på de som inte orken eller så funnits innan pga kräkningar och illamåendet. Allting känns så fantastiskt idag!! Nu längtar jag till och känna sparkar och rul som blir om 2 månader :) Blir spännande och se hur mycket lilla bebisen växt o h utvecklas och så nyfiken på hur morderkakan är placerad.

Hoppas ni andra har en bra dag också idag :)

Vad jag blev glad för din skull när jag läste det här :) Hoppas verkligen att den där medicinen fortsätter fungera!

Jag har inte känt nåt sprattel än men de senaste kvällarna har jag känt _nånting_. Mer som att det sticker och spänner till ett ögonblick, men det känns ändå som nåt slags rörelser. Jag har dock drömt mycket om just fosterrörelser, flera gånger har jag nästan väckt sambon för att berätta innan jag insett att det bara var en dröm.
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-22 13:09:29 följande:

Åh tack. Ja det hoppas jag också :)

Låter lite som här. Inte sprattlet men något men svårt och förklara. Men tänkt att de är för tidigt och nog bara tarmarna och så. Samtidigt känns de inte riktigt som de heller. Så svårt och så såg vi ju en väldigt aktiv liten bebis på ultraljudet i onsdags så man vet ju inte. För varit någon enstaka gång. Men får vänta några veckor till och se. Är ju så galet nyfiken på moderkakans placering då jag kände mycket tidigare och tydligare rörelser oh sparkar med sonen där jag hade den bak så hoppas jag så att den skall vara de sennan gången med så man kan vara lite lugnare och mindre orolig. :)

Vilken vecka är du i nu igen? :)

Jag är i v 12 nu (11+3). Jag kände också tidigt med sonen och då satt moderkakan i bakvägg. Hoppas också på samma denna gång :)
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-22 16:30:10 följande:

Åh härligt. Då ligger du lite före mig. V 11 (10+1) här enligt senast mensen. Men bm tror ju någon dag längre. Åh spännande!! :) Med dottern hade jag i fram och vet att vi åkte in för att jag inte kände henne och låg med ctg och man hörde hur hon sparkade men inte kände jag det. Haha :p Alltså känner mig så stor idag,fick ta fram mammabyxor för mina vanliga gick inte. Eller precis precis men då hade jag fått strunta i att andas. Haha :p Gårt upp 2 kg redan denna veckan sen i onsdags utav de 3 jag tappat. Men kan man få mage så här tidigt? Då menar jag bebismage och inte pga tarmarna :)

Vad säger ni om denna svullna mage haha :p

Så där ser jag också ut nu! Det finns liksom inte en chans att dölja magen!
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-22 16:54:30 följande:

Då är man inte ensam. Så skönt :) så du tycker de ser ut som en bebismage och inte bara svullen?

Är ändå 3 barnet och ?bara? 20 månader sen jag födde sonen. Aldrig fått mage så tidigt och var aldrig stor med dottern. Ser nästan så stor ut nu som när hon föddes haha :p med henne kom magen kring v 19-20 som det syntes liksom. Med sonen syntes det kring v 15-17 tror jag eller där omkring så om kring 4-5 veckor tidigare. Men kan de redan komma nu då ca 4-6 veckor tidigare denna gången än med sonen då

Njae, jag tror tyvärr att det bara är extremt svullna tarmar. Men det ser onekligen ut som en bebismage! När jag väntade sonen så började man kunna ana en utbuktning i v 16, nu började jag med gravidbyxor i v 8 :O Nog för att man ofta blir stor snabbare när man redan fött barn tidigare men det här är ju nästan absurt. Jag kände mig enorm när jag var höggravid, hur ska det blir den här gången?
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-22 20:36:48 följande:

Åå längtar till gravidmagen! Ja har bara vanlig fläskmage ännu, om än lite förstoppad ;) ?vilken cool mage du har? sa min treåring häromdagen när jag böjde mig fram över handfatet för o köra en snabbtvätt häromdagen så flabbet verkligen framträdde, haha. Ungar alltså... Till något lite äckligt, jag har fått typ snor-flytningar. Segt och gult, är det normalt? (9+1)

Mycket är nog normalt när det kommer till flytningar. Mina är sega och vita ibland, extremt vattniga ibland. Ibland har de en svag doft, ibland är de helt luktfria. Jag tänker som så att så länge det är mycket (och inte luktar illa eller innehåller blod) så fortlöper graviditeten som den ska. Förra gången hade jag knappt några flytningar alls nämligen, att använda trosskydd var det aldrig ens tal om.
  • Iowhannah

Jag har upptäckt nåt smått intressant hos mig själv. Mitt illamående är helt beroende av hur lite jag har sovit. Eftersom jag jobbar skift (och har ett barn som är i nån period av att sova lite kasst) så har jag nätter då jag får kanske 4-5 timmar sömn. De dagarna mår jag illa så fort jag äter. Har jag däremot sovit typ 8-9 timmar så kan jag äta mig proppmätt och bara känna mig nöjd. Jag har aldrig förr reagerat på sömnbrist med illamående så det hör verkligen till graviditeten. Lustigt nog så är jag alltid hungrig när jag vaknar, även om jag går upp klockan 03.

• Iowhannah

Vi sitter just nu i bilen mellan två julfiranden så jag tänkte passa på att önska er alla en riktigt god jul!

Svärmor hade tydligen redan skvallrat för sina föräldrar om graviditeten, så det fick vi inte avslöja själva. Återstår att se hur min släkt reagerar, jag har ätit en hel del redan och är skapligt svullen nu.

• Iowhannah
    Sopp skrev 2017-12-25 13:58:55 följande:

God jul! Vi berättade för makens familj, och imorgon väntar min familj. Är av någon anledning nervös över vad de ska säga. Mina föräldrar har alltid 1000 åsikter om allt så även om vi har det bra ekonomiskt och bra boende så vet man aldrig vad dom får för sig. Barnen väntar vi med

Hur gick det i dag?
Svar på tråden Bf juli 2018