Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag riskerade också överstimulering + att våra ägg behövde fram till dag 6 på sig för att celldela sig tillräckligt många gånger. Och på dag 6 sätter de aldrig in något vid ett färskt IVF-försök, sa dem.
Har du meddelat kliniken om graviditeten än? Till mig ska de ringa i dag. Jag har dock blött i olika mängder i en vecka nu vilket såklart gör mig orolig. Morgonens test var dock väldigt starkt så än så länge hänger den i i alla fall.
Hur går det för alla??
Själv ska jag på VUL på tisdag och till BM inskrivning på fredag. Vecka 8 (7+0) idag! :)
Illamående och sura uppstötningar var och varannan dag. Mina bröst gör ont som f*n! Haha men jag ser det positiva i det. Min sparv växer <3
Vi är precis på samma, jag har också VUL imorgon och är på 7+1 idag. Kul att följas åt! :)
Mina symptom går upp och ner, i helgen och idag har det varit ganska lugnt med illamåendet - förra veckan var det desto värre! Jag har dock återkommande magkatarr som även den varierar i styrka.
Jag är väldigt väldigt trött, ganska lättretlig, rätt svullen och hungrig nästa hela tiden.
Hur är det med dina symptom?
Vi har vul kl. 11 imorgon :) Vi får höras efteråt och berätta hur det gick!
Håller tummarna för oss båda!
Ja, eftersom det var risk för överstimulering hade det blivit FET oavsett. Jag fick ut 15 ägg, varav 5 blev befruktade. Tre av dem ligger fortfarande i frysen och ett har jag i mig nu då. :) Hur många fick du?
Vad spännande att se vad kliniken säger i dag då. Enligt den skriftliga informationen står det att man får komma på ultraljud ca tre veckor efter positivt graviditetstest. Vet du om det är samma för dig? Vilken klinik går du på, förresten? Jag går i Göteborg men bor ca 3 timmar därifrån.
Ah, nej det har jag också hört och förstått. Och man får väl tro att de vet vad de pratar om! Fick du ut många ägg?
Kliniken ska ringa mig idag också, har tagit två test i helgen som varit ytterst tydligt positiva. Jag hade liiite bruna flytningar i förra veckan men de har avtagit så det tar jag som ett gott tecken. Jag håller tummarna för att det går bra för dig!
Ja, eftersom det var risk för överstimulering hade det blivit FET oavsett. Jag fick ut 15 ägg, varav 5 blev befruktade. Tre av dem ligger fortfarande i frysen och ett har jag i mig nu då. :) Hur många fick du?
Vad spännande att se vad kliniken säger i dag då. Enligt den skriftliga informationen står det att man får komma på ultraljud ca tre veckor efter positivt graviditetstest. Vet du om det är samma för dig? Vilken klinik går du på, förresten? Jag går i Göteborg men bor ca 3 timmar därifrån.
VUL avklarat! Vi fick se ett yttepyttepyttelitet hjärta pulsera på skärmen :D Hoppas det lilla pyret håller sig kvar nu.
Men oj, 40?!! Jag fick höra att jag hade många och då fick jag bara ut 15. ;) Men vad kul att så många blev befruktade och att ni har ett helt fotbollslag i frysen. ;) Satte du också in ett 5-dagars nu då?
Vi går på Fertilitetscentrum på Carlanderska. Så samma stad i alla fall. :)
Vad spännande och roligt att det gick vägen vad det verkar som! Härligt också att ha i frysen för syskon i framtiden :) :)
Jag fick höra när vi var på inledande samtal att jag troligtvis var lättstimulerad och fick en ganska låg dos, korta protokollet. Den sänktes sedan efter båda UL:en. Äggplocket sedan gjorde fruktansvärt ont och de fick ut hela 40 ägg. Helt otroligt. Av dessa överlevde 12 till blastocyster och jag har således 11 st i frysen :) så många barn tror jag dock inte att vi vill ha, haha. Än så länge är jag superlycklig om vi får ett :)
Ja det blir spännande! Oj, minns inte om jag läst hur lång väntetid det är till UL.. men det återstår att se! Har hört att vissa har UL i V.7 efter IVF så hoppas på att det blir snart! Jag går också i Göteborg (Sahlgrenska) och har typ 2 timmars resväg dit.
Åh, vad kul! Grattis! <3
VUL avklarat! Vi fick se ett yttepyttepyttelitet hjärta pulsera på skärmen :D Hoppas det lilla pyret håller sig kvar nu.