• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-11-14 10:35:24 följande:

Hej allihopa!! Hur mår ni och hur går det för er? :)

Här går det bara bra. Trött är jag och somnar ofta i soffan och fått väldigt oren hud i ansiktet senaste dagarna. Sen har vi då illamåendet. Det blir värre och värt vilket jag räknat med. Med tanke på mina tidigare 2 graviditeter så har jag ju haft hyperemis gravidum. Men än så länge kräks jag inte iallafall,men nog bara en tidsfråga. Är ju bara i v 5 4+5 enligt senaste mensen eller ev v 6 5+0. I söndags fock jag ta en postafen för jag mådde så illa och skulle iväg och fira farsdag. Funkade okej men kände lite. Idag så hade jag nog egentligen behövt ta en postafen också men för stressig morgon. Får se hur de fortsätter och hur länge detta funkat och de funkar med postafen. Det enda som är positivt är att de känns bra att illamåendet är kvar och starkare då känns de som allt är som det skall. Och att bebis biti sig fast för och stanna i magen. Det lugnar mig lite. :) Längtar till måndag då har jag flesta inskrivning/hälsosamtalet med min barnmorska :)

Jag mår ganska bra. Det som känna värst är det psykiska. Jag har problem med PMS och under graviditet ballar jag ur och har som PMS*tusen. Så det blir mycket tårar.

I övrigt har jag lite molvärk emellanåt, blir jättesvullen när jag ätit och har fått en del acne på rygg och bröst (inte i ansiktet som tur är, men det tackar jag Exuviance för). Lite extra känsligt luktsinne, men långt ifrån som det var med sonen! Så, ja, skaplig graviditet hittills :)
  • Million

Hoppar in här jag med.

25 år och plussade med första i söndags.

Är i v 5. Inskrivning 1/12.

Så i juli beräknas jag och min man få vår första gemensamma. :)

Lite symtom så som illamående, hungrigare och extreeeemt trött.

• Iowhannah
    Million skrev 2017-11-14 11:55:39 följande:

Hoppar in här jag med.

25 år och plussade med första i söndags.

Är i v 5. Inskrivning 1/12.

Så i juli beräknas jag och min man få vår första gemensamma. :)

Lite symtom så som illamående, hungrigare och extreeeemt trött.

Grattis!

Första gemensamma? Har ni fler barn på annat håll alltså?
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-14 12:01:24 följande:

Har nyligen plusat med tredje barnet, bf 26 juli. Det här kommer låta så dumt, men jag trodde inte det skulle gå så fort (1a försöket) och nu nästan hoppas jag att det inte tar sig som det ska de närmaste veckorna. Jag får lite panik, hur ska vi orka? Och får jag någonsin gå ut o träffa vänner igen?!

Jag plussade nyss oplanerat med fjärde barnet, trean är 1,5 år, så jag har också mycket panik känslor. Min man ville egentligen inte ha fler, jag blir gärna ha fyra, men kanske inte riktigt än.... ska på vul om ett par veckor för att kolla att det inte är utomkveds igen. Är dessutom livrädd för tvillingar eftersom amning ger 9 gånger högre risk för tvillingar.....
  • Sopp
    Zarina skrev 2017-11-14 12:23:50 följande:

Jag plussade nyss oplanerat med fjärde barnet, trean är 1,5 år, så jag har också mycket panik känslor. Min man ville egentligen inte ha fler, jag blir gärna ha fyra, men kanske inte riktigt än.... ska på vul om ett par veckor för att kolla att det inte är utomkveds igen. Är dessutom livrädd för tvillingar eftersom amning ger 9 gånger högre risk för tvillingar.....

Wow fyra! Jag har 3 bröder och från barnperspektivet så tycker jag en stor familj är toppen, och är också därför jag ville ha ett tredje.. men småbarnsåren alltså, dom är ju tuffa redan. Vi har en 2åring och en 3,5åring. Hur är det för er med 3 barn? Har du något liv utanför familjelivet?
  • Million
    Iowhannah skrev 2017-11-14 12:18:52 följande:

Grattis!

Första gemensamma? Har ni fler barn på annat håll alltså?

Tack! :)

Jag har inga, men han har sedan innan :)
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-14 13:30:44 följande:
    Wow fyra! Jag har 3 bröder och från barnperspektivet så tycker jag en stor familj är toppen, och är också därför jag ville ha ett tredje.. men småbarnsåren alltså, dom är ju tuffa redan. Vi har en 2åring och en 3,5åring. Hur är det för er med 3 barn? Har du något liv utanför familjelivet?
    Jag har bara ett syskon, medan min mamma har tre, så jag visste tidigt att jag ville ha minst 3! :) Synd nog är min man inte lika ivrig på en fjärde, men någon abort klarar jag inte av att göra, så om jag får missfall blir det definitivt inte en fjärde, och får jag inte missfall hoppas jag han växer med tanken på en fjärde och blir okej med det..... Barnen är 1,5 år, 4 år och 6,5 år. De går inte i fsk. Så nej, jag har inte speciellt mycket eget liv för tillfället. Men jag tänker att det kommer sedan. De är bara små en gång! :) Men väntar jag tvillingar vet jag inte vad jag gör... Blir tunga två veckor nu att vänta på vul!!
  • Sopp
    Zarina skrev 2017-11-14 12:50:15 följande:

Jag har bara ett syskon, medan min mamma har tre, så jag visste tidigt att jag ville ha minst 3! :) Synd nog är min man inte lika ivrig på en fjärde, men någon abort klarar jag inte av att göra, så om jag får missfall blir det definitivt inte en fjärde, och får jag inte missfall hoppas jag han växer med tanken på en fjärde och blir okej med det..... Barnen är 1,5 år, 4 år och 6,5 år. De går inte i fsk. Så nej, jag har inte speciellt mycket eget liv för tillfället. Men jag tänker att det kommer sedan. De är bara små en gång! :) Men väntar jag tvillingar vet jag inte vad jag gör... Blir tunga två veckor nu att vänta på vul!!

Bra jobbat! Jag var hemma med båda innan de började förskolan men vet inte om jag kommer göra likadant denna fång eller köra på korta dagar. Hur funkar det överlag med tre? Hur mycket jobbigare är det än med två?
  • alvinojuliansmamma

Såååå nu kan jag inte förneka det här längre <3 :O BIM idag... har skrivit tidigare men nu är det verkligen verklighet att jag förhoppningsvis kommer bli trebarnsmamma i juli 2018 <3 <3 <3

• Småbarnsåren
    alvinojuliansmamma skrev 2017-11-14 13:16:05 följande:

Såååå nu kan jag inte förneka det här längre <3 :O BIM idag... har skrivit tidigare men nu är det verkligen verklighet att jag förhoppningsvis kommer bli trebarnsmamma i juli 2018 <3 <3 <3

Stort grattis :) visst är det en mäktig känsla när man äntligen ser det där strecket på stickan :) tog mig säkert 10 minuter att verkligen inse att jag var gravid, var tvungen att läsa instruktionerna så jag inte fattat något fel :)

när är du beräknad?
Svar på tråden Bf juli 2018