• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Cecilie skrev 2017-11-14 18:59:50 följande:

Jag håller på att gå under av oro! Har sån svag molande

värk i ena sidan, typ precis ovanför blygdbenet på höger sida. Strålar både ner mot ljumsken och upp mot äggstocksområdet. Jätteorolig för utomkvedshavandeskap. Men försöker tänka att det är typ ligamenten eller kanske urinvägsinfektion för jag kissar typ konstant. Ska till vårdcentralen imorgon. Pratade med kvinnokliniken som sa att det var för tidigt att avgöra om det var X. Någon mer som har samma typ av smärta? Fy alltså vilken ovisshet. Är i v 4+2.

Jag fick lära mig nåt nytt när jag var hos gynekologen igår. Innan moderkakan har tagit över så får ju embryot näring från gulekroppen och den å sin sida styrs av ena äggstocken. För min del är det den högra äggstocken som styr. Således tänker jag att det är inte alls konstigt om man ibland har en svag molande värk runt ena äggstocken tidigt i graviditeten. Så det kan mycket väl vara därför. Men helt sjukt att det inte är nån allmän information man får, jag har varit gravid i sammanlagt 54 veckor och hade ingen aning! Det står inte i nån app och inte på 1177 och BM sa aldrig det när jag väntade sonen.
  • Vetintevad

Hej på er!

Här är en till som precis plussat. Enligt ÄL så är jag i v 4+0 idag men enligt mens 3+5.

Den här fb-gruppen som ni skrivit om(har inte läst igenom hela denna tråden), är den så att inga av ens vänner ser att man går med i den? För man vill ju inte att någon ska veta ännu då det är så tidigt :)

• Iowhannah

Jag tror inte man behöver oroa sig om man inte har direkt ONT. En svag molande värk är förmodligen helt normalt.

• Loomi

Hej - hur mår alla här inne? Jag är i V4+1 idag och känner inga symptom alls... om i brösten lite men inget annars...

Minns inte när illamående och tröttheten började föres graviditeten men måste varit senare. Får vara glad så länge man slipper förstås

• kattnos
    Loomi skrev 2017-11-14 20:18:54 följande:

Hej - hur mår alla här inne? Jag är i V4+1 idag och känner inga symptom alls... om i brösten lite men inget annars...

Minns inte när illamående och tröttheten började föres graviditeten men måste varit senare. Får vara glad så länge man slipper förstås

Jag har mått jättebra hela dagen och knappt känt mig gravid.. fram tills 16-tiden då jag fick molvärk och blev väldigt trött.. haha så det går upp och ned!
  • kattnos
    Vetintevad skrev 2017-11-14 20:17:26 följande:

Hej på er!

Här är en till som precis plussat. Enligt ÄL så är jag i v 4+0 idag men enligt mens 3+5.

Den här fb-gruppen som ni skrivit om(har inte läst igenom hela denna tråden), är den så att inga av ens vänner ser att man går med i den? För man vill ju inte att någon ska veta ännu då det är så tidigt :)

Grattis!!!

Eftersom gruppen är hemlig så innebär det såvitt jag förstår att ingen kan se den, eller vilka som är med.
  • Jean89A
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-14 15:01:29 följande:

Någon mer som väntar 3e barnet och är extremt trött!!? Var aldrig så här trött med dom

andra två.

Är i vecka 5+5.

Ja är nog väldigt trött men känns inte som att ja får chansen att känna efter eller rättare sagt ja vågar inte känna efter. Har ju två små barn hemma heltid som inte vilar heller under dagen. Så ja vågar inte ens sätta mig ner i soffan och andas ut :-O
Svar på tråden Bf juli 2018