Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Bf juli 2018

Fins Mamma skrev 2018-07-15 21:05:03 följande:

Värmen tar kol på mig!

Klass 2 varning och vi som är gravida ska vara extra försiktiga. Jag har bosatt mig i källaren nu på eftermiddagen.

Önskar att hon kommer ut nu. Orkar inte värmen och vill ju kunna röra mig lite igen.

Jag har också flyttat ner i källaren. Har sovit där de senaste 1-2 veckorna nu, annars hade jag nog inte sovit alls pga värmen. I källaren har vi som max kommit upp i 22 grader, det är en enorm skillnad mot resterande huset som har runt 28 grader.
  • Iowhannah

Nu har jag fått tid för bedömning inför igångsättning. Klockan 0830 på söndag är det som gäller, då är jag i v 42+0 om inget händer innan dess. Tyvärr hade de inga tider för ytterligare hinnsvepning, helst hade jag velat göra en i morgon för jag tror att det skulle sätta igång nåt den här gången.

• Iowhannah
    13mila skrev 2018-07-16 12:07:03 följande:

Jag är på BF+10, har tid för igångsättning lördag 21/7, men gissar att bebisen kommer innan dess. Har sedan imorse värkar med 4 min mellanrum, men de känns enbart när jag fokuserar på de eller sitter/ligger ner. Jag ringde till Förlossningskoordinatorn som rekommenderade att jag inväntar mer intensiva värkar som känns mer och som jag inte kanske kan hantera. Hon förvarande att det kan gå snabbt när de väl tilltar i styrka då jag är omföderska men hon tycker inte att jag behöver klocka de något mer.

Spännande! Hoppas att det är på gång nu! Det är ju bra att röra på sig också, för att hjälpa bebisen att ta sig nedåt, men jag förstår om du helst är stilla för att kunna känna värkarna.
  • Iowhannah
    13mila skrev 2018-07-16 20:59:47 följande:

Har försökt vara igång under dagen, bara för att inte tänka på det. Vi åkte iväg och badade men till en sjö nära sjukhuset och med BB väskan i bilen... Värkarna har blivit lite starkare men inget som jag känner att jag inte kan hantera eller att jag behöver smärtlindring... Med dottern gick jag med värkar natten till måndag-onsdag, hon föddes sent på onsdagen, och det verkar som att även detta blir utdraget. Bara konstatera att mina barn trivs i magen, hon är född på BF+12, och att de inte har bråttom ut när det väl startar :)

Hur går det för dig?

Det händer inte mycket här. Lite molvärk emellanåt och rätt starka och långa sammandragningar, men inget mer än så.

Däremot hade jag lite tur, mvc ringde upp och hade hittat/skapat en tid för hinnsvepning på onsdag eftermiddag. Förhoppningsvis hjälper det den här gången!

Alltså, på en vecka(!) har mina fötter blivit helt ENORMA! De är så svullna att det gör ont men det är nästan ännu värre att ha stödstrumpor på.
  • Iowhannah
    Twoblirthree skrev 2018-07-16 22:39:41 följande:

Här gick vattnet vid 20.30 och knappt onda värkar kom efter ca 1 timme. De är nu regelbundna med 4-5 min mellanrum o ca 1 min långa. Ska in på kontroll imorgon bitti om vi inte behöver åka in tidigare vilket jag tror. Vattnet gick efter en lång promenad på ca 1,30 timme och en kall dusch ( Har inte kunna gå promenad mer än en kvart på sistone så den energin va lite skum). Bf+6 idag och mitt tredje barn.

Åh vad spännande! Jag är skapligt avundsjuk, jag vill också föda barn!

Heja heja! :D
  • Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-07-16 22:48:00 följande:

Barnmorskan idag meddelade så fint att de inte gör något innan 3dje augusti om hon ej kommit innan dess. Har mått skit hela graviditeten men har ett piggt och välmående barn inne i magen så det är det som räknas. Börjar bli rejält skraj med tanke på att energin är så låg efter det ytterst dåliga måendet i 9 jävla månader. Känns jävligt hopplöst nu

Vilken vecka kommer du vara i då?
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-07-17 09:55:42 följande:

Heja er som är på förlossningen. Hoppas fler bebisar kommer snart :)

Och till er som fortfarande är gravida. Heja er också!! Sådana kämpar ni är i värmen!! :)

Här blir de en dag inne då de förväntas bli upp till 30 grader!! Så blir nerdraget och fläktar på oh mysa inne. Hoppas min lille pojk inte blir för varm och att det inte blir för varmt för syskonen heller,då de ocksp har jobbigt och blir trötta av värmen. Speciellt min snart 2,5 åring. :( Får försöka hålla de sysselsatta på något vis :p

Usch ja, vår 2,5-åring kan vara riktigt jobbig nu! Dessutom är han en badkruka så när vi är vid sjön för att kyla ner oss så hänger han mest vid strandkanten, trots att han skulle må så mycket bättre av att doppa sig. Som tur är så har vi en källare med ca 22-23 grader så vi kan alltid svalka oss där.
  • Iowhannah
    Ignoramus skrev 2018-07-17 13:11:16 följande:

Heja er på förlossningen och ni som kämpar på i värmen!

Vi fick vårt lelle barn efter ett planerat snitt den 5/7, och allt har gått hur bra som helst! Jag som aldrig har varit särskilt barnkär eller känt någon större barnlängtan och därför var lite orolig över hur det här skulle gå (typexemplet på den som, enligt alla forum, "aldrig borde skaffa barn"!!! ;) ) är *väldigt* kär i den lilla och förstår plötsligt grejen fullt ut. XD

Vad härligt! Hur går det med bebis i värmen då?
  • Iowhannah
    Fins Mamma skrev 2018-07-17 14:04:56 följande:

Värkarna som var var 3dje minut vid 6tiden avtog lite så är på patienthotellet.

Så tacksam att jag kom ihåg min spikmatta. Den räddade mig imorse.

Ska tillbaka vid 18 igen. Och ta ctg och temp.

Ååh, det är ju så jobbigt när de avtar! Hoppas verkligen att de kommer igång igen!
Svar på tråden Bf juli 2018