• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • rödnos

Jag är 39, fyller 40 om ca 2 veckor och vi har just blivit överrens om att det gärna får bli ett tredje barn.
    Vi har två barn nu födda 10 och 13 så det var ett tag sedan jag var gravid och jag hoppas nu bara att det ska ta sig lika lätt som förr. Jag har alltid varit lite smått hyperfertil och har oftast dubbla ägglossningar samt koll på min cykel men jag har också haft en hel del missfall så jag är lite nervös över att börja försöka på en trea. Vet inte hur jag kommer reagera på eventuella missfall nu... 
    Käkar bidrottninggelekapslar (som jag gjort de gånger det blivit barn tidigare), d-vitamin och magnesium, kalcium etc. 
    Har aldrgi testat med ÄL stickor men har köpt hem ett paket med 10 tester som jag funderar på att prova. Jag brukar dock känna väldigt tydligt då jag har ägglossning men jag vet inte, vill väl vara säker på att det faktiskt är det det är...

Jag har också gjort en TVT operation efter andra barnet så jag måste undersöka hur det funkar med vaginal förlossning efter en sådan eller om man måste snittas. Nån här som vet?

• Philiothe81

Hej! Jag är 36 och min sambo blir 40 strax. Jsg har 2 barn sen tidigare 9 och 4,5. Nu hull vi ha En gemensam. Hans första. Var i landet bor ni?

• Kaaaanske3

Hej!

Jag är 39, fyller 40. Vi har två barn 06 o 08

Vi sa att vi försöker en gång. Blir det så blir det. I dag har jag BIM och ingen mens i sikte ännu iaf. Hade helt glömt av spänningsmomentet i detta!

• mycat81
    Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:07:31 följande:

Hej!

Vi sa att vi försöker en gång. Blir det så blir det. I dag har jag BIM och ingen mens i sikte ännu iaf. Hade helt glömt av spänningsmomentet i detta!

Ojoj så spännande! Har du några känningar åt ena eller andra hållet?
  • Kaaaaaanske3

Ja mycat81....ingen mens i dag heller. Är ganska säker på att jag är gravid faktiskt.
    Konstig känsla, men det känns liksom i hela kroppen. Har köpt ett test i dag som jag tänkte ta i morgon.
    Är sjukt andfådd hel tiden det kan kanske vara ett tecken. Jag tränar ganska mycket men blir rejält matt och utmanad utav att springa 5 kilometer.
    Jag fattar inte riktigt hur man gör här inne, när man skapar sig ett användrnamn å sånt...får hitta på nytt hela tiden

• Trullis82

Hej !

Jag o min man är 35 & 50 år o försöker med en tredje.

Vår barn är 13 & 7 år

Så det blir en ordentlig sladdis

Men vi känner att något saknas i familjen trots att barnen e stora. Dom vill gärna ha ett syskon. Men den ena vill ha en lillebror o den andra en lillasyster ..... Får väl se vad man lyckas åstadkomma

• Flisan41
    Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:07:31 följande:

Hej!

Att vara nästan 40 och lyckas på första försöket måste vara extremt ovanligt! Men grattis om det är så
  • rödnos

Va kul att vi är så många i tråden!

Vi kör första försöksomgången nu vi med premiär igår. Mannens kommentar efteråt; Jag har lite ångest. HAHAHA! Dags att komma över den sa jag för nu är det produktionsvecka!
    Vi har kört oskyddat sex i ca 10 månader men avbrutet så nu var det första gången på väldigt länge som vi gick "hela vägen". Var nog mer det än tanken på ett till barn. jag vet inte men nu sitter han i alla fall och smilar när jag nämner att det är dags igen om några timmar.  

Jag har ätit bidrottninggele i 2 veckor och känner ägglossningen komma som en ballong i magen så vi får hoppas att det tar sig. Annars är det jag som drabbas av ångest.

Någon mer som kör med bidrottninggelékapslarna?

• mycat81
    Kaaaaaanske3 skrev 2018-02-03 14:29:46 följande:

Ja mycat81....ingen mens i dag heller. Är ganska säker på att jag är gravid faktiskt.

Konstig känsla, men det känns liksom i hela kroppen. Har köpt ett test i dag som jag tänkte ta i morgon.

Är sjukt andfådd hel tiden det kan kanske vara ett tecken. Jag tränar ganska mycket men blir rejält matt och utmanad utav att springa 5 kilometer.

Jag fattar inte riktigt hur man gör här inne, när man skapar sig ett användrnamn å sånt...får hitta på nytt hela tiden

Hur har det gått? Mens eller positivt graviditetstest?

Att skapa ett konto/användarnamn är enkelt. Det gör du på startsidan Tror t o m det står ?skapa konto? Där loggar du in med mailadress och väljer ett alias. Sen loggar du in med det och lösenord i fortsättningen.
  • mycat81
    rödnos skrev 2018-02-03 18:45:30 följande:

Va kul att vi är så många i tråden!

Vi kör första försöksomgången nu vi med premiär igår. Mannens kommentar efteråt; Jag har lite ångest. HAHAHA! Dags att komma över den sa jag för nu är det produktionsvecka!

Vi har kört oskyddat sex i ca 10 månader men avbrutet så nu var det första gången på väldigt länge som vi gick "hela vägen". Var nog mer det än tanken på ett till barn. jag vet inte men nu sitter han i alla fall och smilar när jag nämner att det är dags igen om några timmar.  

Jag har ätit bidrottninggele i 2 veckor och känner ägglossningen komma som en ballong i magen så vi får hoppas att det tar sig. Annars är det jag som drabbas av ångest.

Någon mer som kör med bidrottninggelékapslarna?

Hur har det gått för dig och mannen i helgen?

Här har det också varit ?myshelg?... Nu har vi gjort vad vi har kunnat, nu är det bara att vänta och hoppas.

Jag har inte kört med bidrottningkapslar denna månad utan bara b-vitaminer och folsyra. Tidigare har jag ätit Apriforce och då har jag känt ÄL tydligare. Kanske får testa det igen om det inte går vägen denna månad.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?