• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • nypan78

Jo det blir inte lättare att bli gravid. Har 3 barn och alla blev till genom Ivf, hormonstimulering dvs hjälp utifrån. Blev spontant gravid två ggr också (enast i julas) men dem slutade i tidiga missfall. Nu är jg 39 år och önskan att få en 4:a innan det är på tok försent har blivit starkare hos oss båda. Speciellt nu efter misfallet får några veckor sedan. Vet inte riktigt hur lång tid vi ska ge kroppen eller om vi ska öka chansen genom ivf....fler av er som är "lite äldre" här?

• 3hjärtan
    nypan78 skrev 2018-01-24 16:06:34 följande:

Jo det blir inte lättare att bli gravid. Har 3 barn och alla blev till genom Ivf, hormonstimulering dvs hjälp utifrån. Blev spontant gravid två ggr också (enast i julas) men dem slutade i tidiga missfall. Nu är jg 39 år och önskan att få en 4:a innan det är på tok försent har blivit starkare hos oss båda. Speciellt nu efter misfallet får några veckor sedan. Vet inte riktigt hur lång tid vi ska ge kroppen eller om vi ska öka chansen genom ivf....fler av er som är "lite äldre" här?

Jag fyller 38 i år
  • Flisan41

Jag är 42.. Har en dotter på 10 som kom till på första försöket. Dock med en annan man. Har försökt i 2 år nu och troligtvis började vi försöka för sent.. Har äl och regelbunden cykel men det blir helt enkelt inget! Fortsätter försöka några månader till sedan ger jag upp. Äter massa kosttillskott i form av dhea, melatonin, q10, d-vitamin!

• Mickis1984
    3hjärtan skrev 2018-01-24 12:37:37 följande:

Hur gammal är du?

Jag är 33, fyller 34 i sommar :)
  • Femblirsex14

Hej!

Denna tråd verkar passa mig. Är 38 år och vi har nu försökt på oss ett sista barn (tror jag iaf) sen nov -16. Haft två missfall varav två sen i somras. ????. I nov fick jag ett ma i v13. Kanske det jobbigaste jag varit med om. Ändå är längtan väldigt stor och jag kan inte släppa tanken på att bli gravid igen. Fler i min omgivning ska ha barn när vår lilla skulle kommit. Börjar känna att det är NU det måste ske. Blir 39 år i vår och vår äldsta son blir 11 år i maj..

• Hellan
    nypan78 skrev 2018-01-24 16:06:34 följande:

Jag blir 37 i sommar, har två söner födda 2007 och 2010.
  • mycat81

Jag är en 36-årig tjej, mamma till en 9-åring som längtat efter en liten i snart två års tid. Tyvärr har inte sambon varit på samma linje då han tyckt att det räckt med min son och hans två barn på 11 och 13 som vi har varannan vecka... Men jag har hintat och försökt locka fram hans känslor för hur mysigt det skulle kunna bli med en liten sladdis och i december sa han JA! Så nu har spiralen åkt och planerna och bebisverkstaden är igång.

Tyvärr har jag noll koll på min cykel eftersom jag var helt blödningsfri med spiralen. Så just nu är det bara en frustrerande lååååååång väntan på att få ett tecken på att systemet kickat igång....

• Liten 2018

Vi har som sagt precis planerat att försöka med en sladdis detta år. Blir det inget då så "pluggar vi igen" är å så glada för de 2 vi har. Idag har vi åkt skidor å min man sa i liften upp, "om det blir en liten i magen då får du inte skidor sen. Måste vara rädd om magen då" Lät så gulligt så jag dela med mig en vinterkväll som denna. Vi får se vad framtiden planerar för oss.

Lycka till alla som väntar på sitt pluss därute :)

• mycat81

Liten 2018: Jag har läst igenom de två sista sidorna och inser att du och jag är rätt ?lika?. Både vad det gäller åldern 35 vs 36, att vi precis plockat ut spiralen och att vi nu väääääääntar och längtar efter det där plusset

Jag hade verkligen lovat mig själv att inte bli manisk i mitt längtande och planerande, men det är så förbaskat svårt! Jag ser gravidmagar överallt och får veta nya graviditeter bland vänner och bekanta varje vecka. Varje gång rasar jag ner en smula och får ett gråtanfall, för JAG vill ju åxå plussa, jag är otålig och vill att det ska hända NU. Hjärnan kopplar inte att det bara är 1,5 vecka sen jag tog ut spiralen och att saker och ting inte händer på stört! Mannen försöker trösta, men han fattar ju inte riktigt hur det känns haha

Så det känns skönt att gnälla lite här!

Ha en bra söndag

• Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-01-28 11:42:04 följande:

Liten 2018: Jag har läst igenom de två sista sidorna och inser att du och jag är rätt ?lika?. Både vad det gäller åldern 35 vs 36, att vi precis plockat ut spiralen och att vi nu väääääääntar och längtar efter det där plusset

Jag hade verkligen lovat mig själv att inte bli manisk i mitt längtande och planerande, men det är så förbaskat svårt! Jag ser gravidmagar överallt och får veta nya graviditeter bland vänner och bekanta varje vecka. Varje gång rasar jag ner en smula och får ett gråtanfall, för JAG vill ju åxå plussa, jag är otålig och vill att det ska hända NU. Hjärnan kopplar inte att det bara är 1,5 vecka sen jag tog ut spiralen och att saker och ting inte händer på stört! Mannen försöker trösta, men han fattar ju inte riktigt hur det känns haha

Så det känns skönt att gnälla lite här!

Ha en bra söndag

Kul läsning :)

Man måste få ur sig ibland annars blir man så tokig ;) Kul å följas åt! Känner mig ganska cool kring det hel men visst, vi planerade liggande denna månad hahaha Precis haft ÄL och influensa, får se om kroppen orkade med en lyckad träff bland alla Ipren å Alvedon. Vi missade inga bra dagar i allafall :D utan vi nötte på, så runt den 6-8 feb tror jag BIM är. Svårt när man precis ryckt ut spiralen men ÄL stickorna gav utslag, rätt bra tänkt jag :)

Känner mig lite gammal men ändå inte. På jobbat får jag alltid, du är så ung kommentar, undrar hur de reagerar om det blir en graviditet ;)

Hoppas så att det blir snart, vi har sagt 1 år provar vi annars så "pluggar" vi igen verkstaden. Men hoppas verkligen på plussinom kort.

När har du BIM?
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?