• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-20 06:44:20 följande:

Å så spännande! Lycka till!

Så roligt med så många här som jobbar på en sladdis eller redan är gravida!

Jag kan inte låta bli att testa varje dag för att se att det ökar.. och är toknojjig så fort jag inte känner några symtom önskar jag kunde slappna av mer! Ska ringa och skriva in mig nästa vecka och hoppas att man kan få ett tidigt VUL men vet inte hur det funkar här. Mina två första bodde jag i Stockholm och därefter flyttade vi hem (lite mindre ort) så jag har ingen aning om hur det är att vara gravid här... så vi får se!

Önskar alla en trevlig helg!

Hoppas du får en tidigt VUL, jag ska försöka om och när vi blir gravid få stöttning på vägen. Jag är 35 å känner mig lite äldre att "baka" ett barn än sist. Vill ju att allt bli lika bra som sist :)
  • MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-20 09:37:36 följande:

Hoppas du får en tidigt VUL, jag ska försöka om och när vi blir gravid få stöttning på vägen. Jag är 35 å känner mig lite äldre att "baka" ett barn än sist. Vill ju att allt bli lika bra som sist :)

Ja det hoppas jag med! Skulle vara så skönt att se ett tickande hjärta <3

Ja samma här sist jag var gravid var jag 31 och är 37 nu så lite skillnad :)

Ser onekligen ut som din ÄL är på ingång! Jag hade väldigt snabb stegring såååå ett dygn var det ?över? kanske kan du testa två gånger om dagen nu när det närmar sig för att inte missa?
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-20 09:45:02 följande:

Ja det hoppas jag med! Skulle vara så skönt att se ett tickande hjärta <3

Ja samma här sist jag var gravid var jag 31 och är 37 nu så lite skillnad :)

Ser onekligen ut som din ÄL är på ingång! Jag hade väldigt snabb stegring såååå ett dygn var det ?över? kanske kan du testa två gånger om dagen nu när det närmar sig för att inte missa?

Tack, ska prova igen ikväll. Vi myser varje dag nu, så det borde inte vara brist på små åkare :') Sen ska de hitta fram oxå.... BIM 6 februari. Men som sagt, tog ut spiralen denna månad efter 10år med spiral. Ja ja, jag håller mig sysselsatt med bebisverkstan utan att vara manisk.
  • Koke

Någon av er som testat bidrottninggele för att öka era chanser. Har köpt det och börja äta det i dag. Äter även folsyra och D-vitamin.

• Mor till Ella

Jag hoppar gärna in här.

Vi försöker få till en liten sladdis.

Jag är 34år och min man är 36år. Det går inte lika lätt att bli gravid nu som när jag 20år, 25år och 26år.

Jag har en dotter född sep-04, sedan har jag och min man 2 döttrar födda feb-09 och april-10.

Jag fick MA i vecka 12 i okt-2016. Sedan januari 2017 har vi försökt få en liten sladdis.

• MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-20 10:06:47 följande:

Tack, ska prova igen ikväll. Vi myser varje dag nu, så det borde inte vara brist på små åkare :') Sen ska de hitta fram oxå.... BIM 6 februari. Men som sagt, tog ut spiralen denna månad efter 10år med spiral. Ja ja, jag håller mig sysselsatt med bebisverkstan utan att vara manisk.

Håller tummarna! Låter klokt, är ingen idé att stressa. För mig var det att så snart det var bestämt och spiralen var ute så jade jag svårt att är ja på annat. Det var först på 3e försöker som jag kunde släppa det och då helt plötsligt var jag gravid
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-21 07:26:15 följande:

Håller tummarna! Låter klokt, är ingen idé att stressa. För mig var det att så snart det var bestämt och spiralen var ute så jade jag svårt att är ja på annat. Det var först på 3e försöker som jag kunde släppa det och då helt plötsligt var jag gravid

MammaMia1012

Tur man ger allt för å bli gravid. Feber i helgen å inatt var det inte roligt med febern. Tog ÄL sticka nu på morgonen då jag räknar med ÄL i morgon. Å jo visst det är fin stegring, hahaha. Får piffa till mig å bjuda in mig till mannen :'D

• Baraentilligen

Är riktigt förvånad över hur lugnt jag tar det den här månaden! Har slutat tempa nu när jag vet att jag haft äl, för annars analyserar jag sönder mig själv. Letar inte tecken heller och har bestämt att inte testa före mensen är sen. Känns bra! Är på äl+5 idag, tredje försöket. Spelar ingen roll vad jag gör nu fram till bim, kan ändå inte påverka något. Och om det inte blir en.ä oktober bebis så kansle det blir en november eller december. Inte illa det heller! Men visst har man vissa förhoppningar om att det ska ta sig nu. Är ändå under 30, grundfrisk och har alltid haft lätt att bli gravid.

• MammaMia1012
    Liten 2018 skrev 2018-01-21 07:46:56 följande:

MammaMia1012

Tur man ger allt för å bli gravid. Feber i helgen å inatt var det inte roligt med febern. Tog ÄL sticka nu på morgonen då jag räknar med ÄL i morgon. Å jo visst det är fin stegring, hahaha. Får piffa till mig å bjuda in mig till mannen :'D

Ja men titta så bra

Hoppas ni får blir friska snart! Kan tala om att vi blev gravida nu och då låg hela familjen i influensan och mannen kräktes efter att vi haft sex pga hostan.. stackarn! Så feber och sjuka funkade för oss Hahaha var ju helt otippat då min lilla stegring kom dagen efter vi haft sex sen gav jag upp för mannen hade börjat med hostmedicin så han kände inget och kunde inte få utlösning :/ ledsen och besviken blev jag men det funkade ju i alla fall <3
  • MammaMia1012
    Mor till Ella skrev 2018-01-21 00:08:08 följande:

Jag hoppar gärna in här.

Vi försöker få till en liten sladdis.

Jag är 34år och min man är 36år. Det går inte lika lätt att bli gravid nu som när jag 20år, 25år och 26år.

Jag har en dotter född sep-04, sedan har jag och min man 2 döttrar födda feb-09 och april-10.

Jag fick MA i vecka 12 i okt-2016. Sedan januari 2017 har vi försökt få en liten sladdis.

Välkommen! Beklagar ditt MA

Håller tummarna att du snart får ett pluss och en liten sladdis <3
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?