• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    GulligaSurre skrev 2018-01-16 22:08:04 följande:

Hej! Här har ni en som skulle vilja ha en sladdis, kanske inte räknas som sladdis när barnen fyller 8 respektive 5 år i år? Hur som, ni som försöker nu och så, hur kom ni på att ni ville ha ett till barn? Hur tog ni upp det med partnern? Här är det maken som inte riktigt är med på noterna än....

Välkommen! Så kul! Här var vi båda med på det, vi har två sedan tidigare men mannen har alltid sagt att han vill ha 5 :) så det är mer jag som bromsat.

Hoppas han hakar på så fort som möjligt!
  • Baraentilligen

Hej! Här har ni en som skulle vilja ha en sladdis, kanske inte räknas som sladdis när barnen fyller 8 respektive 5 år i år? Hur som, ni som försöker nu och så, hur kom ni på att ni ville ha ett till barn? Hur tog ni upp det med partnern? Här är det maken som inte riktigt är med på noterna än....

Min yngsta är också fem i år :) Har känt av ett sug efter en fyra i över ett år nu och så tog jag ut spiralen eftersom jag inte trivdes med den. Maken vet om både min bebislängtan och att jag inte har något skydd mera och han är lite halft med på att skaffa barn och tänker mer så att blir det så blir det, medan jag såklart följer med varje litet symtom på både äl och graviditet ;) Men det är oftast han som tar initiativ till sex så det känns inte som att jag på något sätt lurar honom eller så fastän jag håller reda på mina fertila dagar.
  • Hellan
    MammaMia1012 skrev 2018-01-17 05:22:30 följande:

God morgon! Jag vågade ta digitalt idag och titta <3 såå lycklig idag! Hoppas den lille nu stannar 9mnd!!!

Men åh vilken härlig start på dagen!!!

Ett stort grattis till graviditeten! Blir så glad för er skull.
  • MammaMia1012
    Hellan skrev 2018-01-17 08:03:00 följande:

Men åh vilken härlig start på dagen!!!

Ett stort grattis till graviditeten! Blir så glad för er skull.

Men vad snällt av dig! Tusen tack <3
  • Hellan

Jag har längtat i många år, en önskan om en tös då vi reda har två söner 10 o 7 år.. Jag har hintat många gånger om att jag tyckt att han skulle slänga hattarna (kondomen) och vår yngsta som har oxå hjälp till på sitt sätt om att kommentera att det är orättvist, mamma själv tjej och vi är tre pojkar å i somras helt plötsligt så köpte han inga mer hattar till min stora glädje, å han låter då positiv nu efter plusset.
  • Eleonoratösen

God morgon! Jag vågade ta digitalt idag och titta <3 såå lycklig idag! Hoppas den lille nu stannar 9mnd!!!

Grattis! Så fint!!
  • puffen2009

Svårt att misstolka det där Stor grattis! Så glad för er skull!
  • puffen2009

Här är jag på äl +5 idag och den här väntan är så seg! Har lite molvärk och brösten börjar ömma lite men det är såna symtom jag kan ha mellan äl och mens så jag litar inte på det. Fast man hoppas ju så klart!

• MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2018-01-17 19:47:30 följande:

Svårt att misstolka det där Stor grattis! Så glad för er skull!

Tusen tack! Vi är såå glada!! <3
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?