• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Pärlan81

Är 36 år, har en 13 åring och en 11 åring. Sepererad, och har en ny man som ej har barn. Vi vill ha ett barn. Vi har försökt i 5 månader nu.

Många gravtest. Många spökstreck. Litar numera bara på utebliven mens. Har stirrat mig blind på testerna...

• MammaMia1012
    Pärlan81 skrev 2018-01-17 21:19:26 följande:

Är 36 år, har en 13 åring och en 11 åring. Sepererad, och har en ny man som ej har barn. Vi vill ha ett barn. Vi har försökt i 5 månader nu.

Många gravtest. Många spökstreck. Litar numera bara på utebliven mens. Har stirrat mig blind på testerna...

Precis så kände jag med redan efter andra försöket. Blev så nere varje gång jag försökte se ett svagt något... men inget! Väntade hellre på mensen!
  • tossaliten

Som att höra min egen historia fast jag är 2 år äldre och mina barn är 9 och 11 år... men önskar sååå att vi får ett plus snart för sedan känns det försent :(
  • Pärlan81
    tossaliten skrev 2018-01-17 21:25:56 följande:

Som att höra min egen historia fast jag är 2 år äldre och mina barn är 9 och 11 år... men önskar sååå att vi får ett plus snart för sedan känns det försent :(

Det är ju inte alltid så lätt. Med press på sig med... hoppas ni får ett plus snart med????????
  • Baraentilligen

Litar också bara på utebliven mens så väntar tills den är flera dagar, eller någon vecka, sen den här gången. Så trött på att stirra mig blind på testen! Tredje försöket här, äl+2idag så bara att vänta 2-3 veckor nu ;)
  • Candyjunkie

Hej! Fyller 41 och har en dotter på 11 och en son på 5 och har nyligen plussat med trean Ska pa VUL idag då jag inte har en aning vart jag är i graviditeten. Jag blev gravid efter uttag av hormonspiral utan att ha mens därimellen. Skulle tro att jag är i v. 8 ungefär...

• Meej

Hej!

Har läst lite bakåt i tråden och det är väldigt spännande att följa er alla!

Vi satsar också på en halvsladdis (syskonen är 6 och 8) men har sagt att vi egentligen inte har någon brådska. Ändå är det svårt att dämpa sig när vi väl bestämt oss för att försöka och jag läser och längtar och håller tummarna för ett plus om en vecka eller så..!

• Meej
    Candyjunkie skrev 2018-01-18 06:46:49 följande:

Hej! Fyller 41 och har en dotter på 11 och en son på 5 och har nyligen plussat med trean Ska pa VUL idag då jag inte har en aning vart jag är i graviditeten. Jag blev gravid efter uttag av hormonspiral utan att ha mens därimellen. Skulle tro att jag är i v. 8 ungefär...

Vi blev gravida med tvåan utan att jag fått mens däremellan också. Hade dock inte fått den sedan första barnet föddes. Fick också göra VUL då och det var ju ganska fantastiskt..! Spännande att se ungefär hur långt gången du är!
  • Pixma

Hej! Grattis till alla med plus! Kul att läsa om er alla:)

Jag är snart 34 och min man 36. Vi har två pojkar på 8 och 5. Har haft bebislängtan i 2,5 och försökt intala mig om att det räcker med två, var nöjd med de två friska du har, tänk om den inte är frisk, tänk att din kropp ska orka, tänk på att du ska orka ta hand om tre barn, tänk på ekonomin, det är inte praktiskt osv osv....

Men nu har jag insett att jag ändå bara vill/måste våga igen!!!

Men min hjärna bara räknar hur gamla barnen är den lilla är si och så gammal, hur gammal jag är när den lilla är si och så...

Har den sista månaden också drabbats av en lättare utmattning och stresssyndrom, men jobbar igen. Är däremot stresskänslig, väldigt trött osv. Så känns inte som bästa läget... Fast samtidigt tänker min hjärna att jag skulle bli så lycklig och därför må bättre. Planerar att sluta med p-piller i april så hinner kanske må bättre iofs...

Blev ett långt inlägg om nån orkade läsa.

Ge mig lite av era synpunkter är ni snälla:)

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?