• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Liten 2018
    MammaMia1012 skrev 2018-01-21 08:16:35 följande:

Ja men titta så bra

Hoppas ni får blir friska snart! Kan tala om att vi blev gravida nu och då låg hela familjen i influensan och mannen kräktes efter att vi haft sex pga hostan.. stackarn! Så feber och sjuka funkade för oss Hahaha var ju helt otippat då min lilla stegring kom dagen efter vi haft sex sen gav jag upp för mannen hade börjat med hostmedicin så han kände inget och kunde inte få utlösning :/ ledsen och besviken blev jag men det funkade ju i alla fall <3

Hahaha ja du ser :D

Då det är första försöket så får jag ta resultatet med ro. Men känns liksom väldigt bra att gjort så bra vi kan. Vill gärna lyckas med liten till i år, om man nu får önska i en sån här plan att skaffa sladdis.

Lycka till alla nu och Grattis till er som plussat. Hejja alla oss!
  • Liten 2018
    Baraentilligen skrev 2018-01-21 08:07:06 följande:

Är riktigt förvånad över hur lugnt jag tar det den här månaden! Har slutat tempa nu när jag vet att jag haft äl, för annars analyserar jag sönder mig själv. Letar inte tecken heller och har bestämt att inte testa före mensen är sen. Känns bra! Är på äl+5 idag, tredje försöket. Spelar ingen roll vad jag gör nu fram till bim, kan ändå inte påverka något. Och om det inte blir en.ä oktober bebis så kansle det blir en november eller december. Inte illa det heller! Men visst har man vissa förhoppningar om att det ska ta sig nu. Är ändå under 30, grundfrisk och har alltid haft lätt att bli gravid.

Bra att ta det lugnt i sinnet. Man ser bara massa gravida runt en nu när man själv vill.

Lycka till och njut av fina vinterväder, hos mig lyser solen i ett vinterlandskap :)
  • Seb81

Tycker så jävla synd om mig själv nu och hatar mitt liv.... måste få skriva av mig för att få ut min jävla sorg & frustration över att aldrig bli gravid!!!

i 2 år & tre månader har vi försökt få barn... samma tid började min bästa kompis oxå försöka få barn..... hon blev gravid efter 3 månader och har precis börjat på sin andra bäbis för ett tag sen..... NU är hon gravid igen och jag bara är hysterisk!!!! Jag gråter och får panik.... jag tycker mitt liv är så jävla orättvist och jag vill bara ta avstånd från henne! Förlåt men jag är värsta egot nu som inte ens blir glad av att min bästa kompis ska få sitt andra barn.... jag känner mig som ett barn i godisaffären som bara vill göra revolt! Jag har bara lust att dra täcket över huvudet och sova i 2 år!!! Det värsta är ju att jag inte ens kan tänka klart... jag borde ju istället tänka ?gud vad roligt för henne eftersom jag redan har 3 vansinnigt fina barn?. Jag blir snart knäpp på att försöka få barn.... mina 3 andra gick ju så smidigt och ?fort?.... BLÄÄÄÄ känner jag baara nu! *snyft*

Kan någon bara ge mig råd hur jag ska göra för att tänka positivt?????

Jag måste bort, måste bara bort och jag ska fan boka en utlandssemester!

• MammaMia1012
    Seb81 skrev 2018-01-22 14:04:01 följande:

Tycker så jävla synd om mig själv nu och hatar mitt liv.... måste få skriva av mig för att få ut min jävla sorg & frustration över att aldrig bli gravid!!!

i 2 år & tre månader har vi försökt få barn... samma tid började min bästa kompis oxå försöka få barn..... hon blev gravid efter 3 månader och har precis börjat på sin andra bäbis för ett tag sen..... NU är hon gravid igen och jag bara är hysterisk!!!! Jag gråter och får panik.... jag tycker mitt liv är så jävla orättvist och jag vill bara ta avstånd från henne! Förlåt men jag är värsta egot nu som inte ens blir glad av att min bästa kompis ska få sitt andra barn.... jag känner mig som ett barn i godisaffären som bara vill göra revolt! Jag har bara lust att dra täcket över huvudet och sova i 2 år!!! Det värsta är ju att jag inte ens kan tänka klart... jag borde ju istället tänka ?gud vad roligt för henne eftersom jag redan har 3 vansinnigt fina barn?. Jag blir snart knäpp på att försöka få barn.... mina 3 andra gick ju så smidigt och ?fort?.... BLÄÄÄÄ känner jag baara nu! *snyft*

Kan någon bara ge mig råd hur jag ska göra för att tänka positivt?????

Jag måste bort, måste bara bort och jag ska fan boka en utlandssemester!

Förstår så väl din frustration! Klart du ska skriva av dig här! Har inga bra råd att komma med mer än att du är inte ensam att känna så efter att ni kämpas så länge <3 inget konstigt alls!

Vet att det inte är lätt men snart är ni där och får hjälp med ivf och kanske kommer det kännas bättre då?

Låter toppen tycker jag med en utlandssemester något annat att tänka på och bara koppla av, dricka drinkar osv...

Styrkekramar till dig!!!
  • Seb81
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 15:49:32 följande:

Förstår så väl din frustration! Klart du ska skriva av dig här! Har inga bra råd att komma med mer än att du är inte ensam att känna så efter att ni kämpas så länge <3 inget konstigt alls!

Vet att det inte är lätt men snart är ni där och får hjälp med ivf och kanske kommer det kännas bättre då?

Låter toppen tycker jag med en utlandssemester något annat att tänka på och bara koppla av, dricka drinkar osv...

Styrkekramar till dig!!!

Tack!!! <3

Ja Ivf blir det innan sommaren, men det känns som en evighet dit tyvärr! Jag har verkligen tappat all tro på att jag ska bli gravid.... hoppet är borta... Tack för dina ord <3
  • Seb81
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 15:49:32 följande:

Styrkekramar till dig!!!

Tack!!! <3

Ja Ivf blir det innan sommaren, men det känns som en evighet dit tyvärr! Jag har verkligen tappat all tro på att jag ska bli gravid.... hoppet är borta... Tack för dina ord <3
  • Liten 2018

Ni som använt ÄL stickor. Hur blev era starkaste streck?

Jag har ÄL idag och det stämmer med stickorna men hur starkt...

Lite starkare i verkligheten än på kortet.
  • tossaliten
    Seb81 skrev 2018-01-22 18:07:20 följande:
    Tack!!! <3

Vi hoppas också på ivf innan sommaren men vi vet inte riktigt än!! Känns tungt men bara att bita i det sura!
  • Mickis1984

Min yngsta fyller 10 nu i maj och äldsta 12 i april. Jag och min pojkvän försöker skaffa en 3e men utan något resultat hittills :( vi har nu försökt i 8 månader och jag börjar fundera om något är fel. Jag fick ju diagnosen SLE för några årsen och jag vet inte hur mkt den spelar in i att kunna bli gravid igen ?

Men jag hoppas, beställde äggl test nu så efter denna mens ska jag använda dom stickorna och se om de hjälper :)

• 3hjärtan
    Mickis1984 skrev 2018-01-24 12:23:07 följande:

Min yngsta fyller 10 nu i maj och äldsta 12 i april. Jag och min pojkvän försöker skaffa en 3e men utan något resultat hittills :( vi har nu försökt i 8 månader och jag börjar fundera om något är fel. Jag fick ju diagnosen SLE för några årsen och jag vet inte hur mkt den spelar in i att kunna bli gravid igen ?

Men jag hoppas, beställde äggl test nu så efter denna mens ska jag använda dom stickorna och se om de hjälper :)

Hur gammal är du?
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?