• smurf11

44 år, vill någon följas åt?

Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
    Denna månad prövar jag Apiforce!
    Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!

• Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?
  • Längtarefterdighelatiden
    TantLinda skrev 2018-01-28 18:11:30 följande:

Hej Längtarefterdighelatiden! Välkommen!

Din fråga angående Prednisolon så är det ju olika styrkor, har du inte använt Prednisolon i samband med IVF? Nu skriver jag bara vad jag tror och vad jag kommit fram till när jag "forskat" i frågan. Men jag tror att när läkare skriver ut Prednisolon i samband med IVF är det ganska starka doser typ 20mg. Men jag tog 5mg på eget bevåg i ca 5 dagar i samband med ägglossningen. Jag tror att om man är en person som har hjälp av Prednisolon ska man ta den till ca vecka 11-12. Det är för att hindra att  kroppen gör sig av med embryot. Säkert kan flera flika in här och rätta mig om jag har fel i denna fråga.

Ska ni göra fler IVF eller hur tänker ni? Hoppas ni inte ger upp utan fortsätter ett tag till. Det är inte riktigt kört än.

Hej,

Tack för svar!

Nej jag fick inte kortison i samband med ivf, inte någon av gångerna.

Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
  • linsen79
    TantLinda skrev 2018-01-28 18:20:06 följande:
    Du har inte blivit gravid då? Så var ju så det blev för mig. Jag åt Provera och mensen dök inte upp och då testade jag positivt på gravtesterna. När jag har läst om Provera så finns det mycket negativt om läkemedlet men min upplevelse av Provera är enbart positiv såklart ;) Jag tror det funkar om man har oregelbunden mens för att få igång en normal lutefas så att ägget hinner fästa. Jag hade lite stök med mensen som var ganska oregelbunden även om jag visste exakt när jag hade ägglossning så var det något som gjorde att jag under 15 månader aldrig blev gravid och jag tror att det kanske var Provera som saknades( eller Prednisolon, tog båda läkemedlen i december och lyckades :)
    Tack för svaret! Önskar att det vore så men tror tyvärr inte det är fallet. Vi kan inte få barn själva och har tidigare gjort ivf. Låter ju väldigt bra att du haft så positiv effekt av provera! Och att du kanske blev gravid tack vare det! :) Får väl hoppas att jag också får en positiv effekt på sikt. Men just nu känns det så jobbigt att gå runt och vänta på att mensen ska komma tillbaka så att vi kan börja behandling. :( 
  • linsen79
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 18:50:28 följande:
    Hej,

Tack för svar!

Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
    Men wow, grattis! Vad kul att höra en framgångsstory! Då kan mirakel ske trots allt. :) 
  • TantLinda

Hej,

Tack för svar!

Grattis, va roligt! Fantastiskt! Ja det går inte att beskriva med ord den känslan man får när man plötsligt plussar efter en evighet med besvikelser månad ut och månad in. Glad för er skull. Häng gärna kvar i tråden ett tag till skulle vara skoj att följas åt ett tag till.
  • smurf11

Hej,

Tack för svar!

Grattis vad underbart! ????

Blev du gravid naturligt eller efter IVF?
    smurf11 skrev 2018-01-28 23:39:29 följande:

Grattis vad underbart! ????

Blev du gravid naturligt eller efter IVF?

Tack!

Ja, eftersom vi gick och väntade på att åka till Valencia för äggdonation så har jag inte gjort nåt speciellt för att bli gravid. Har ju aldrig blivit gravid så jag trodde helt enkelt att de gamla äggen inte ville ta emot spermier!

Nu är det ju så tidigt. Hade mens för fyra v sen så 4+1 idag, tyvärr finns ju risken för tråkigheter. Om inget händer vill jag nog göra ett vul i v8 eller så för min skull. Är det vettigt eller är det helt onödigt?
    TantLinda skrev 2018-01-28 23:19:21 följande:

Grattis, va roligt! Fantastiskt! Ja det går inte att beskriva med ord den känslan man får när man plötsligt plussar efter en evighet med besvikelser månad ut och månad in. Glad för er skull. Häng gärna kvar i tråden ett tag till skulle vara skoj att följas åt ett tag till.

Tack!

Jag hänger gärna kvar! Det är så bra med alla frågor och svar!
  • UndrandeSökare
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-29 06:17:40 följande:
    Tack!

Ja, eftersom vi gick och väntade på att åka till Valencia för äggdonation så har jag inte gjort nåt speciellt för att bli gravid. Har ju aldrig blivit gravid så jag trodde helt enkelt att de gamla äggen inte ville ta emot spermier!

Nu är det ju så tidigt. Hade mens för fyra v sen så 4+1 idag, tyvärr finns ju risken för tråkigheter. Om inget händer vill jag nog göra ett vul i v8 eller så för min skull. Är det vettigt eller är det helt onödigt?
    Ja, skulle absolut råda dig att göra vul i v.8+0 eller efter det, för att se om det finns ett foster med hjärtslag. Jag gör alltid det vid mina graviditeter. Det är bättre att göra vul och se hjärtslag - innan man bokar tid för inskrivning och kub.

Jag är över 42, har regelbunden mens och ägglossning, blir lätt gravid naturligt, med bra hcgutveckling och har sett foster men aldrig hjärtslag så det har alltid blivit missfall, 6 missfall. Nu har vi gjort sperm dna fragmentationstest i Riga och både dnafel och fragmentationsfel konstaterades på spermierna så nu gör vi dubbeldonation istället. Tyvärr kan det vara fel på spermierna även om man lätt blir gravid....
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2018-01-29 18:01:00 följande:

TantLinda- Har du varit och tagit hcgblodprov hos Werlabs nu?
    Hoppas det gick bra.

Ja jag var iväg och skulle ta blodprov men hon stack mig på flera olika ställen men fick inget blod. Vi kom på senare att det nog berodde på att jag var på fastande mage. Jag trodde att jag skulle vara det men hon sa att det behövdes inte. Ska tillbaka på onsdag och då ska jag till läkare också. Just nu ska jag ta lite paus från jobbet ett par dagar. Jag är grymt trött och illamående -idag sov jag nästan hela dagen. Hör av mig på onsdag ang provtagning.
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?