44 år, vill någon följas åt?
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Är det någon som vill följas åt i försök att bli gravid?
Denna månad prövar jag Apiforce!
Har gjort misslyckade IVF, men kanske försöker nästa cykel igen!
Hej Längtarefterdighelatiden! Välkommen!
Din fråga angående Prednisolon så är det ju olika styrkor, har du inte använt Prednisolon i samband med IVF? Nu skriver jag bara vad jag tror och vad jag kommit fram till när jag "forskat" i frågan. Men jag tror att när läkare skriver ut Prednisolon i samband med IVF är det ganska starka doser typ 20mg. Men jag tog 5mg på eget bevåg i ca 5 dagar i samband med ägglossningen. Jag tror att om man är en person som har hjälp av Prednisolon ska man ta den till ca vecka 11-12. Det är för att hindra att kroppen gör sig av med embryot. Säkert kan flera flika in här och rätta mig om jag har fel i denna fråga.
Ska ni göra fler IVF eller hur tänker ni? Hoppas ni inte ger upp utan fortsätter ett tag till. Det är inte riktigt kört än.
Hej,
Tack för svar!
Nej jag fick inte kortison i samband med ivf, inte någon av gångerna.
Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
Hej,
Tack för svar!
Nej jag fick inte kortison i samband med ivf, inte någon av gångerna.
Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
Grattis vad underbart! ????
Blev du gravid naturligt eller efter IVF?
Grattis, va roligt! Fantastiskt! Ja det går inte att beskriva med ord den känslan man får när man plötsligt plussar efter en evighet med besvikelser månad ut och månad in. Glad för er skull. Häng gärna kvar i tråden ett tag till skulle vara skoj att följas åt ett tag till.
TantLinda- Har du varit och tagit hcgblodprov hos Werlabs nu?
Hoppas det gick bra.
TantLinda- Har du varit och tagit hcgblodprov hos Werlabs nu?
Hoppas det gick bra.