• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • KillBill
    oanonym skrev 2017-12-16 18:53:22 följande:
    Vad tyckte övriga partier i denna fråga?

Regeringspartierna och V tycker INTE att människor, t.ex. cancerpatienter ska bli utförsäkrade vid ett exakt datum (exempelvis om en läkare anser att patient behöver vara sjukskriven). Det är alliansen och SD som anser att en patient (även patienter med svår cancerdiagnos) ska utförsäkras vi bestämda tidpunkter. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • oanonym
    KillBill skrev 2017-12-16 19:14:23 följande:

Regeringspartierna och V tycker INTE att människor, t.ex. cancerpatienter ska bli utförsäkrade vid ett exakt datum (exempelvis om en läkare anser att patient behöver vara sjukskriven). Det är alliansen och SD som anser att en patient (även patienter med svår cancerdiagnos) ska utförsäkras vi bestämda tidpunkter. 

Ok, så de flesta partier alltså. SD är i gott sällskap.
  • Anonym (skattesmitare)
    Anonym (Svensk) skrev 2017-12-16 13:03:23 följande:
    Nu har vi två partier (MoSD) som inte är vuxna utan bara gnäller som småbarn i en sandlåda.
    att gnälla på världens bästa land att leva i men kan bli ännu bättre om vi hjälps åt i stället för att gnälla och bete sig som landsförrädare.
    Då är regeringen värre som skattar oss till döds utan att vi får ut något tillbaka för våra höga skatter. Höjda skatter och ett samhälle som håller på att krackelera. Snart är vi tillbaka i medeltiden där adeln suger ut och förtrycker vanliga medborgare samtidigt som de själva flyter ovanpå och är oantastbara.
  • KillBill
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-17 11:27:52 följande:
    Då är regeringen värre som skattar oss till döds utan att vi får ut något tillbaka för våra höga skatter. Höjda skatter och ett samhälle som håller på att krackelera. Snart är vi tillbaka i medeltiden där adeln suger ut och förtrycker vanliga medborgare samtidigt som de själva flyter ovanpå och är oantastbara.

Vad är det för dravel att vi inte får något för våra skattepengar? Sverige betraktas internationellt set vara ett av de länder i världen som är bäst att leva i. Det beror bl.a. på det väl utvecklade svenska välfärdssystemet vilket har möjliggjorts genom det svenska skattesystemet.

• Anonym (M)
    KillBill skrev 2017-12-17 12:00:52 följande:

Vad är det för dravel att vi inte får något för våra skattepengar? Sverige betraktas internationellt set vara ett av de länder i världen som är bäst att leva i. Det beror bl.a. på det väl utvecklade svenska välfärdssystemet vilket har möjliggjorts genom det svenska skattesystemet.

Jo men du vet skattesmitare och SD resonerar mer som: - Jag är ju varken sjuk, gammal eller har barn. Dessutom bor jag i Lingonboda och åker aldrig kollektivtrafik. Så vad får jag ut av skattepengarna?
  • Anonym (skattesmitare)
    KillBill skrev 2017-12-17 12:00:52 följande:

Att leva på gamla meriter är ingen merit. Idag är man tvungen att betala hög skatt och ändå teckna privata försäkringar för att vara säker på att kunna få en adekvat vård och pension. Samtidigt som man måste köpa sig fri från kriminalitet genom att köpa en bostad i vad som de facto är ett grindsamhälle och placera sina barn i en lämplig friskola.
  • KillBill
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-17 12:17:20 följande:
    Att leva på gamla meriter är ingen merit. Idag är man tvungen att betala hög skatt och ändå teckna privata försäkringar för att vara säker på att kunna få en adekvat vård och pension. Samtidigt som man måste köpa sig fri från kriminalitet genom att köpa en bostad i vad som de facto är ett grindsamhälle och placera sina barn i en lämplig friskola.

Det är bara en klick svenskar som tecknar privata sjukvårdsförsäkringar och det är den offentliga svenska sjukvården som rankas som en av de bästa i världen.  Det är sedan 90-talet möjligt försvenska skolelever att välja en friskola i stället för en kommunal och detta styrs inte av någons plånbok. Gällande ditt påstående om att köpa en lägenhet så har det alltid varit så att de som är förmögna har kunnat köpa sig bostad i ett "bättre" område. Kungar har bott i slott och folket har bott i koja..

• Anonym (skattesmitare)
    KillBill skrev 2017-12-17 13:36:20 följande:

Det är bara en klick svenskar som tecknar privata sjukvårdsförsäkringar

Det beror på att resten tyngs under skatteoket så att de inte har råd med en privat vårdförsäkring utan får hålla till godo med att vänta timtals för att om de har tur få tala med en läkare som avfärdar dem.

Det är sedan 90-talet möjligt försvenska skolelever att välja en friskola i stället för en kommunal och detta styrs inte av någons plånbok.

Det styrs av behovet att skydda barnen från de skolor där samhällsupplösningen har nått så långt att eleverna förlorat innan loppet ens börjat.

Gällande ditt påstående om att köpa en lägenhet så har det alltid varit så att de som är förmögna har kunnat köpa sig bostad i ett "bättre" område. Kungar har bott i slott och folket har bott i koja..

Det är inte längre bara kungar som bor i grindsamhällen och äter bakelser medan folket svälter.
  • Anonym (M)
    Anonym (skattesmitare) skrev 2017-12-17 17:52:47 följande:

Det beror på att resten tyngs under skatteoket så att de inte har råd med en privat vårdförsäkring utan får hålla till godo med att vänta timtals för att om de har tur få tala med en läkare som avfärdar dem.Det styrs av behovet att skydda barnen från de skolor där samhällsupplösningen har nått så långt att eleverna förlorat innan loppet ens börjat.Det är inte längre bara kungar som bor i grindsamhällen och äter bakelser medan folket svälter.

Mina barn går i den skola som är mest ohomogen i stan. Det är en suverän skola och många elever från andra stadsdelar söker sig hit.

Privat? Skulle inte tro det.
  • mjölkallergiker

Jag har fått jättemycket för mina skattepengar. Jag har jobbat sedan första dagen efter gymnasiet och ända sedan dess betalat min del av skatten. Och nu när jag har 2 barn kan jag inte tänka mig något annat än att de får växa upp i vårt fantastiska land med den välfärd vi har. Allt är inte guld och gröna skogar i Sverige och det ligger i människans natur att tro att gräset är grönare på andra sidan. Man tycker ju dock att det borde vara enklare för människor att kolla upp saker idag och ta reda på info innan de uttalar sig.

Svensk välfärd är i världsklass. Jag har ALLTID fått hjälp av den offentliga vården när jag behövt det och likaså hela vår familj. Dessutom har mina barn möjlighet att bli precis vad de känner passar dem med hårt slit. Trots att vi är vanliga knegare har de möjlighet att genomföra en kostnadsfri examen på valfri högskola i vårt avlånga land. Det är knappast något man bara viftar bort.

• Anonym (Boyd)
    Falkortheluckdragon skrev 2017-11-25 16:01:23 följande:

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

Skämtar du, hur är detta rasistiskt? Nazistiskt? Detta är verkligheten nu i Sverige tack vare den invandringspolitik som förts. Det ÄR dags för ändring i form av ett totalt invandringsstopp, massutvisningar och KRAV på de få som får stanna.

Varför skulle man inte använda terrorattacken som ett exempel, då vi alla vet att fler attacker kommer komma? Den hände ju och skapade just terror hos alla svenskar. Den drabbade alla.

Den är dyster och svart för att den skildrar dagens Sverige, som ÄR dyster och svart. Sluta löjla dig och acceptera och respektera majoritetens val när SD får makten.
  • Knäskål
    mjölkallergiker skrev 2017-12-18 03:00:39 följande:

Jag har fått jättemycket för mina skattepengar. Jag har jobbat sedan första dagen efter gymnasiet och ända sedan dess betalat min del av skatten. Och nu när jag har 2 barn kan jag inte tänka mig något annat än att de får växa upp i vårt fantastiska land med den välfärd vi har. Allt är inte guld och gröna skogar i Sverige och det ligger i människans natur att tro att gräset är grönare på andra sidan. Man tycker ju dock att det borde vara enklare för människor att kolla upp saker idag och ta reda på info innan de uttalar sig.

Svensk välfärd är i världsklass. Jag har ALLTID fått hjälp av den offentliga vården när jag behövt det och likaså hela vår familj. Dessutom har mina barn möjlighet att bli precis vad de känner passar dem med hårt slit. Trots att vi är vanliga knegare har de möjlighet att genomföra en kostnadsfri examen på valfri högskola i vårt avlånga land. Det är knappast något man bara viftar bort.

Det vore ju trevligt om denna välfärd finns kvar i framtiden också. Det kommer den inte att vara om denna katastrof tillåts fortsätta.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!