• Falkortheluckdragon

SD:s rasistiska valfilm!!!

Såg precis SD:s valfilm och blev alldeles tokig.. Hur kan det vara tillåtet med att sån här rasistiskt och nazistisk valfilm? Där de målar upp Sverige så himla dåligt... Använder terrorattacken och alla brott till marknadsföring... Blir så ursinnig!! Den är så dyster och svart!!!

Kolla själva så får ni se

• Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!
  • Anonym (Eh?)

Kunde inte se något rasistiskt i valfilmen.

• Anonym (Nja)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-30 17:53:22 följande:

Mänskligheten lovade varandra "aldrig mer" efter andra världskriget. Aldrig mer skulle vi skylla politiska misslyckanden på andra grupper människor. Aldrig skulle vi i Europa hata igen på grund av religion, hudfärg eller etnisk bakgrund. 

Begreppet "aldrig mer" har använts syftandes på förintelsen som folkmord. Lite oklart däremot när det började användas och av vem. Det är definitivt tveksamt om man kan tala om att "mänskligheten" lovat varandra någonting av det slaget.

Det har genomförts minst ett dussintal erkända folkmord runt om i världen sedan andra världskriget. Det tycks inte som att det där löftet hållits, om det nu verkligen är ett löfte som faktiskt avlagts.

Jag förstår att du försöker få till en sockersöt och klyschig poäng. Jag tror däremot inte att man kommer särskilt långt med floskler, tvärtom tror jag de är kontraproduktiva.
  • Anonym (M)
    mjölkallergiker skrev 2017-11-30 17:53:22 följande:

Mänskligheten lovade varandra "aldrig mer" efter andra världskriget. Aldrig mer skulle vi skylla politiska misslyckanden på andra grupper människor. Aldrig skulle vi i Europa hata igen på grund av religion, hudfärg eller etnisk bakgrund. Här står vi, 2017 med ett parti i riksdagen som är startat av just de som hyllade de som ville utrota judarna. Och människor bara dras med i den högerpopulistiska vågen som om det vore ingenting. Propagandan sprids lättare än någonsin via internet och sociala medier och människor köper lögnerna och halvsanningarna helt okritiskt. Låga pensioner, en välfärd och skola i kris och ett samhälle som allt mer blir individualiserat och känslokallt. Allt beror på migrationsverkets utgifter och svaga grupper ställs mot varandra. Höja pensionerna eller hjälpa flyktingar. Det är omoraliskt, obehagligt och framförallt en lek med elden. Rent historiskt befinner vi oss i en tid som skulle kunna sluta hur som helst. Antingen nyktrar människor till och slutar sponsra dessa hatgrupper och låter de som hatar vara kvar eller så legitimerar de hatet genom att titta bort och istället säga "de behövs". Jag har träffat och pratat med en förintelseöverlevare. Hon berättade bland annat hur SS soldater radade upp barn på led, mammor bakom och sedan lossade de kopplet på sina hundar och lät barnen bli ihjälbitna framför sina mödrar. Allt för att politiken misslyckats med att ge tyskarna ett drägligt liv och Hitler påstod sig hitta syndabocken på 30-talet. Judarna! "Hans politik behövs" blev det tyska svaret och en skamfläck i mänsklighetens historia med 50 miljoner dödsoffer.

Där förlorade du mina sympatier dessvärre. Ovederhäftiga beskrivningar och klichéer håller inte bruna sjukan borta.
  • Anonym (skattesmitare)
    themia skrev 2017-11-29 21:23:58 följande:
    Alltså betalar jag som inte haft barn i skolåldern på årtionden även för dina barns skolgång,
    Nej. Den som har barn betalar för barnen. Du betalar för kungahuset. Och jag betalar för vägarna. Vilket är anledningen till att de ser ut som de gör för jag har mina pengar i ett skatteparadis.
  • Anonym (skattesmitare)
    Anonym (Svensk) skrev 2017-11-30 16:16:35 följande:

Vi får införa förbud som Finland
    där har man förbjudit högerextrema partier o organisationer

Förbjud alla åsikter som inte är uttryckligen godkänd så blir det nog bra.
  • Ra098

Det som förargar mig mest av ALLTIHOP är när man jämför dagens situation i Sverige med andra världskrigets Tyskland. Herregud kan ni inte se skillnaden - Hitler ville hitta några att skylla sina och andras misstag på, och han valde oskyldiga människor - helt oskyldiga människor - och såg till att de gick ett förfärligt öde till mötes. Fullständigt vidrigt och oförlåtligt.

SD hittar inte på det som sägs i videon, och är dessutom inte ute efter att förinta invandrare och asylsökande. De skyller inte heller på dem utan orsak, det ÄR verkligen invandrare som står för de flesta stora samhällsproblem vi har idag. Eller ja, självklart har vi en del i det då vi låter dem stå för det och det är därför det blivit så och blir värre för varenda dag som går. SD hade inte skyllt på massinvandringen om det inte varit orsaken till så många problem. Jag behöver bara sätta min fot utanför dörren där jag bor och se att det inte är påhitt (ens här!). Då bor jag ändå i en liten skitstad som ingen bryr sig om.

• Anonym (Berit)

Jag har alltid varit för medmänsklighet, att tro det mest goda om människor. Men med allt som hänt det senaste året har min bild av människor förvrängts något fruktansvärt. Hur man kan tro att man skapar en bra välfärd och framtid för Sverige genom att släppa in en oändlig mängd människor som inte kan eller vill tillföra något till landet, när vi redan har så många som behöver hjälp av resurserna vi har, är för mig obegripligt. Hur tror man att alla dessa asylsökande ska bygga upp landet när så många av dem står för de brott vi kan läsa om idag? När kvinnorna hålls hemma av männen (och inte får jobba) då de inte anses ha några rättigheter i hemlandet? Mycket av det hemska man läser om inträffar på invandrartäta områden idag, det kan ingen förneka. Har vi verkligen råd med denna invandring längre?

Jag vet en sak - jag skulle ge vad som helst för gratis boende och mat...lever på så knappa resurser att det är löjligt. Man blir ju för tusan avundsjuk på vad dessa asylsökande får idag, men enbart för att de klagar på det. Lev som mig en månad ska ni få se. Man vill egentligen bara fråga dem - vad är bättre - krig eller delat boende i ett säkert land och budgeterad mat?

• Anonym (skattesmitare)
    Ra098 skrev 2017-12-02 15:02:24 följande:

Det som förargar mig mest av ALLTIHOP är när man jämför dagens situation i Sverige med andra världskrigets Tyskland. Herregud kan ni inte se skillnaden -

De flesta är för okunniga för att kunna jämföra och är inte heller intresserad av en jämförelse. De vill bara ha ett tillmäle att använda mot sina politiska motståndare.
  • Anonym (Ingrid)
    Anonym (Berit) skrev 2017-12-02 15:11:10 följande:

Jag har alltid varit för medmänsklighet, att tro det mest goda om människor. Men med allt som hänt det senaste året har min bild av människor förvrängts något fruktansvärt. Hur man kan tro att man skapar en bra välfärd och framtid för Sverige genom att släppa in en oändlig mängd människor som inte kan eller vill tillföra något till landet, när vi redan har så många som behöver hjälp av resurserna vi har, är för mig obegripligt. Hur tror man att alla dessa asylsökande ska bygga upp landet när så många av dem står för de brott vi kan läsa om idag? När kvinnorna hålls hemma av männen (och inte får jobba) då de inte anses ha några rättigheter i hemlandet? Mycket av det hemska man läser om inträffar på invandrartäta områden idag, det kan ingen förneka. Har vi verkligen råd med denna invandring längre?

Jag vet en sak - jag skulle ge vad som helst för gratis boende och mat...lever på så knappa resurser att det är löjligt. Man blir ju för tusan avundsjuk på vad dessa asylsökande får idag, men enbart för att de klagar på det. Lev som mig en månad ska ni få se. Man vill egentligen bara fråga dem - vad är bättre - krig eller delat boende i ett säkert land och budgeterad mat?

Bästa inlägget hittills! Blir glad att det är fler än jag som tycker så...
  • Anonym (Svensk)
    Anonym (Berit) skrev 2017-12-02 15:11:10 följande:

Även jag är en stor anhängare till medmänskligheten, och tror gott om alla, men när man släppte in rasistiska partier i regeringen så har mitt förtroende raserats och i samhället har de organiserade MC-klubbarna tillåtits att breda ut sig okontrollerat?
    enligt alla oberoende undersökningar så vet vi att rasism o afro fobi har brett ut sig och skapat otrygghet i vår välfärd, MC-klubbarnas huvudsakliga agenda är brottslighet och beskyddarverksamhet.
    Jag tror enda möjligheten är att vi tar efter Finland och Tyskland och förbjuder dessa avarter i vårt samhälle som använder vår demokrati som skydd för sin existens.
Svar på tråden SD:s rasistiska valfilm!!!