• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • Jossbelle

Jag vill gärna vara med i den hemliga fb gruppen om det inte syns för andra att jag är med :)

Väntar mitt tredje barn och har bf 17 juli 2018.

Har två pojkar sedan innan som är 4 och 6 :)

Har vart extremt trött under denna graviditet och vart förkyld konstant. Just nu är jag dunderförkyld och har feber, hosta och huvudvärk (Kanske är det influensan?) Känns otäckt med feber då jag läst de kan vara farligt speciellt tidigt i graviditeten. Här vart riktigt jobbigt när man känner sig så orkeslös och har immunförsvaret på botten. Fler som känt av att ni åker på fler förkylningar/är sjuka mer än vanligt?

• Jossbelle

Jag har också haft blödningar under denna graviditet v 6 och v.8. Mest ljusrosa/brunt. Hade blödningar med mina första två också under första trimestern. Gjorde ett VUL v 6 efter blödning och då fanns det ett hjärta som tickade. Nu har jag inte blödit på 3 v och är i v 10+2 och har tid för privat ultraljud nästa vecka och hoppas verkligen det finns något liv där inne. Så jobbigt under första trimestern man är så orolig :/

• Ia84

Vem ska man skriva till för att komma med i Fb-gruppen?

• Misszandra
    Ia84 skrev 2017-12-21 23:34:07 följande:

Vem ska man skriva till för att komma med i Fb-gruppen?

Mig! :)
  • Misszandra
    Jossbelle skrev 2017-12-21 20:56:10 följande:

Jag vill gärna vara med i den hemliga fb gruppen om det inte syns för andra att jag är med :)

Väntar mitt tredje barn och har bf 17 juli 2018.

Har två pojkar sedan innan som är 4 och 6 :)

Har vart extremt trött under denna graviditet och vart förkyld konstant. Just nu är jag dunderförkyld och har feber, hosta och huvudvärk (Kanske är det influensan?) Känns otäckt med feber då jag läst de kan vara farligt speciellt tidigt i graviditeten. Här vart riktigt jobbigt när man känner sig så orkeslös och har immunförsvaret på botten. Fler som känt av att ni åker på fler förkylningar/är sjuka mer än vanligt?

Hej och grattis! :)

Skriv privat meddelande med din mailadress så lägger jag till dig! :)

Jag har varit förkyld i över 2 veckor nu, blir sakta värre tkr jag. Mer hosta, mer nysningar och mer snuva. Antar att det är graviditeten och att man inte riktigt får vila då man har barn på 17 mån, som hindrar en att bli frisk. Illamåendet gör ju inte heller saken bättre ;(
  • Ia84
    Misszandra skrev 2017-12-23 15:19:28 följande:
    Mig! :)
    Har skickat pm till dig nu :)
  • Linnsaan92

Hej

Hoppar in här då jag är i v 7+6 så hoppas den lille kan hålla sig kvar där inne då jag har 3 MF efter mig så man blir ju lite orolig ????

Vill gärna va med i FB gruppen om detta går bra, någon som kan lägga till mig?

Linnjunglert@hotmail.com

• 3hjärtan
    Linnsaan92 skrev 2017-12-26 18:52:18 följande:

Hej

Hoppar in här då jag är i v 7+6 så hoppas den lille kan hålla sig kvar där inne då jag har 3 MF efter mig så man blir ju lite orolig ????

Linnjunglert@hotmail.com

Denna gång går det vägen!

Vilken vecka har du fått mf förut ?
  • Jossbelle
    Misszandra skrev 2017-12-23 15:22:23 följande:

Hej och grattis! :)

Skriv privat meddelande med din mailadress så lägger jag till dig! :)

Jag har varit förkyld i över 2 veckor nu, blir sakta värre tkr jag. Mer hosta, mer nysningar och mer snuva. Antar att det är graviditeten och att man inte riktigt får vila då man har barn på 17 mån, som hindrar en att bli frisk. Illamåendet gör ju inte heller saken bättre ;(

Har skickat nu :)

Åh vad jobbigt, ja det är säkert en kombination av båda. Hoppas det vänder för dig snart <3 Jag fick reda på idag att jag åkt på bihåleinflammation så nu blir det antibiotikakur i 10 dagar framöver. Har legat i feber i 1 v och hoppas det kan vända nu då jag fått penicillin.

Imorgon ska jag på privat ultraljud. Blir lite extra nojig då jag vart sjuk så länge och proppat i mig max dosen av Alvedon så många dar och nu antibiotika och kortison nässpray... man vill ju helst slippa allt med läkemedel när man är gravid då det känns som en risk för barnet.
  • Jossbelle
    Linnsaan92 skrev 2017-12-26 18:52:18 följande:

Hej

Linnjunglert@hotmail.com

Håller tummarna att det kommer gå vägen för er denna gång <3
Svar på tråden BF juli/augusti 2018